::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Monday, June 29, 2009

Makan2..

malam tu adik kesayangan aku datang umah..
ekceli esok dia ade kursus komputer 2 ari so dia singgah jap kat umah aku...
wat plak umah aku takde mende kan so harusss la aku bawak dia makan kat luar...

Kakak dan Adik tekun makan mee rebusnye....

nie la adik cayang akuu....
eh! nape muka aku ngan hubby aku takde ek..
musykil nih..
adakah aku lupa snap atau tak berminat menunjukkan rupa aku ditika dan saat itew?
ihiks... aku pun tak pasti....

post signature

Opis baru

Aku p lapor diri dalam kul 3ptg...
Mak sedara aku yang tolong bawakkan...
Aku kan penyegan, tak mungkin aku leh wat sorang ekekeke
Tempatnye ok jek..
Keje pun biasala, memula mestila tak pandai tapi dah lama nanti pro la ekekeke

tapi yang bestnye kat sini..ade TV kooooooooooooo
cakap jek cite pe, sume aku tengok muahahaha
tapi idakla slalu bukak, kekadang jek...

nape aku kata keadaan tak mengizinkan aku blog?
sebab aku dok blakang kaunter bermaksud aku dok depan
selama ni di tempat lama aku dok blakang skali so leh la wat ape aje kan...
tapi kali ni dah la dok depan, PC plak sume leh tengok pe yang aku view so tu yang susah tu..
susah untuk orang yang baru cam akuuu..
kalo dah lama nanti, aku tarammm jekkk muahahah.. aku kan ketegaq ahaks...

dekatkan meja aku ngan kaunter..
banyak tol ragam orang aku tengok kat sini..
dulu banyak terperuk dalam opis, tak gaul ngan orang ramai tapi kali ni memang aku pilih nak perbezaan ini tapi buat aku jadi fobia plak ihiks....

anyway, aku ske tempat keje aku ni walaupun masih tak slesa sebab masih baru kan..
moga aku akan lebih ske, bahagia dan hepi disini..
menimba pengalaman baruuu....

post signature

Bos banjer makan

hai kowanggg...
dah bersarang aku nye blog ni kan.. nak wat camne.. keadaan tak mengizinkan aku memblogging... kat umah plak krojenye nak rehat jek sebab kat tempat baru ni, aku takle nak baring2 masa rehat so bile balik umah tu rasa penat sangat n nak luruskan pinggang so tu slalu tertido awal tu...
kira pasni aku kan memblogging time coti jela...
cite basi? ofkosla... cite senin ni di publishkan pd senin depan ihiks... nak buat camne kan asaikan memblogging n tang lawat 'umah2' kowang bole jek, tak perlu time coti ihiks..
so stat today aku publishkan cite2 yang dah basi ek..
moga kowang tak bosan n jemu citer aku ek...



sejam sblom aku p lapor diri ke opis baru..
mentang2 aku dah senior so aku dibolehkan lapor diri sblom kul 5ptg tapi takkan aku nak lapor diri kul 4.55ptg kan, melampau r tu...
bos aku pun suh aku p dalam kul 2ptg so aku p la time tu..
tapi tak sangka plak bos nak banjer aku makan kat Wan Tomyam tu..
perghhhhh tak lokek tol bos aku ni... ni wat cayang nak tinggal ni ekekeke
kalo bos dulu, makan ikan goreng jek muahahaha

gambar makan2 takde ek sebab segan nak snap cuz bos ade kat depan ihiks....

hehhehe ni la bos aku yang tak lokek iteww...
gile ko!! bagi pezen tengah orang ramai dalam kedai makan.. tak penah dibuat org.. malu wooooooooooooooooo ekekekeke


aku bersama 'orang2 besar'....
'orang2 kecik' tak dapat menghadirkan diri tapi abang ade cuma dia balik cepat cuz ade peksa

Anyway thanx kalian selama mengenali, kalian memberi tunjur ajar yang sempurna dan ena nak mintak maaf selama mengenali jugak, ena banyak melukakan ati kalian dengan kata2 atau perbuatan... semoga seksyen kita akan semakin cemerlang dan ceria..
tiada lagi pertukaran dan ditindas...
insyaAllah....

post signature

Wednesday, June 24, 2009

Balik kampung

Coti aritu balik kampung...
Ade hal sket sesambil tu lawat pak sedara aku masuk spital..

Dulu punyela gagahnye pak sedara aku tu tapi dek kerana sakit buah pinggangnye, dia dah jadi camtu... Paling kesian mak sedara aku la..
Dia pun tak bape sihat, tapi tangkas tol ngan katering dia la.. jaga suami la.. kerjanya lagi la..
Aku salute btol ngan dia

Kakak yang sudah dok tak diam..
Asik terkinja2 jek..
adehh anak laki ke pompuan ni ihiks..

Aku yang makin bolatttttt
tapi still wat pose manja ekekeke

Adik yang tika ni sebok mintak tolat..
Hishhh susah tol dak ni tau....
kemana2 nak tolat.. suh kawen ngan orang jual tolat baru tau huh!
ekceli pas balik kampung ni la aku pulun kuini punye banyak then domam ihiks...


post signature


Epi besday Kakak

Oh ye arini 24 Jun 2009 kan...
Arini besday Kakak soooooooooo

HEPI BESDAY TO MY LUVLY PRINCESS
NUR FARISYA NADHIRA
Moga kamu dipanjangkan umo selalu..
Moga kamu dimurahkan rejki slalu nak..
Dan moga jua kamu berjaya dalam idopmu dan menjadi anak yang solehah..
Ibu sentiasa mendoakan yang terbaik buatmu..
Dan Ibu amat menyayangi anak2 Ibu..
Ibu tak sanggup untuk kehilangan anak2 Ibu sebab Ibu susah payah membesarkan kamu dalam kandungan Ibu
Moga besar nanti kamu menjadi anak yang berjasa pada kedua orang tua ye sayang.....
post signature

Dak cermin

Masa ni tengah coping kasut Kakak dan Adik..
Sesambil menantikan orang tu amik saiz kasut Kakak dan Adik, Kakak seperti biasa terkinja2 di depan cermin...
Hahahaha anak saper la ni..
Pesal jadi tak malu ni Kakak wehhhh

video

Meh kiter tengok video dia terkinja2 plak....
Kekadang geram tapi kekadang kelako gak..
Adik gakla yang suhpan santun di depan owang ekekeke



post signature


Tuesday, June 23, 2009

P kenduri kedua

Pas p kenduri tu, ade satu lagi kenduri haruss ku hadiri..
disebabkan mak tak dapat pergi so aku dan family jadi wakilnye gpun kitaorang pun kenal ngan empunya kenduri ni..
disebabkan dah makan n prot tak mengizinkan untuk mengisinye lagi so kitaorang ratah ayam goreng jela ihiks...

tapi orang tu sejak nak membanyakkan lemak di badan ni.... smacam dia pulunnnnn
kat mana la kekosongan di prot dia tu ek heheheh

tema kaler kenduri ni merah dan puteh..
menyerlah u..........................

aku yang sengeh dalam kekenyangan tapi kepanasan yang teramat...
aduhaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiii....
takpe..takpe.. pasni kiter p sejukkan badan n mata di Kuantan Parade ek ihiks....

post signature


P kenduri

Disebabkan aku taktau lagi tempat baru aku tu ade PC ke idak so aku nak jamukan kowang dengan n3 aku yang dah basi2 belaka...
boleh kan..boleh kan.. drpd takde langsungggg ihiks...

kami the blue family's nak p kenduri ni umah kawan hubby aku..
Semasa menantikan kawan hubby aku sampai sebab ingat nak p ngan dia, hubby aku taktau umah kenduri kat mana so harusss la berposing2 sakan dulu kan..
cuma yang ni jek aku taruk, ade lagi beberapa keping ihiks..

akhirnye sampai jua kawan hubby aku..
umah cam jauh walhal dia paling dekat..
janji keling toolll :P

ha tu dia bersama princessnye yg dulu kecik tp skang dah nak sama besar ngan dia ekekeke

prasan tak?
kenduri ni di tepi tanah perkuburan..
yang tak syiokkknye ade karaoke huhuhu
sore plak mak aiiiii sumbangsih...
nak makan pun tak slera walaupun lauk tika tu sedapnyeeee
anyway thanx pada tuan umah kerana menjemput kami....


post signature


Kaki 'Gajah'

Ni bukan nak tunjuk gelang kaki tau..
Ni nak menyatakan betapa besar udah kaki ku ini..
Dah cam kaki gajah huwaaaaaaaaaa
huduh tauuuuuuuuuuuu
aku ase dolu2 pun memang besar camni gak, agak2nye lagi besar tapi ntah kali ni ase cam takle trima akan kebesarannye huhuhuhuhuhu
Tapi pas demam aritu, ia surut kembali normal...
dah ramping kaki ku ekekekeke
erk! ignorekan jari jemari kakiku yang kontot2 itu ye ihiks...



post signature

Dia dah rajin

aduhaiii sejuk mata Ibu memandang...
Adik dah menunjukkan minat membaca dan mengikut pe yang diajar..
Kalo dulu punyela malas pastu takmo ikut...
Sebut A-Z n 1-15 bole sesangat tapi bile suh tunjuk angka2 dan hurup2, ampehhhhh
kaler pun masih berterabur kalo kiter tanye..
tapi skang walaupun dah terlalu terlambat bile dilihat akan usianye namun bagi aku ia satu kemajuan untuk anak aku yang pandai sebut semuanye tapi taktau mende alah ape..
Skang ni dia dah pandai eja IBU..
kalo eja susu kelako... S.U.SU = nak SUSU ekekeke aduhaii... kena ade gak 'nak' tu ihiks..
Moga Adik makin rajin mengikut Kakak dia membaca dan mengeja...
Tokang layan bab2 ngeja ni kompem la si Abah dan si Kakaknye...
Ibunye takle, jenis tak reti bersabo ekekeke



post signature


Anak2 Drakula


Mak aiiii anak2 saper la ni...
Pedia kat molot drang tu ek...

warghhhhhhhhhhhhhhhhhh
opocot mak engkau!!!
oooooo anak drakula upanye.....
memang menakutkan ekekekeke

alaaa drakula yg ni tak takut langsung...
Cam takut jek nak nganga molot tu ekekeke
gg drakula memang kaler oren ye sayang hehehe
taramm jek laaaaaaaaa


post signature

Monday, June 22, 2009

Preparation 4 besday party 'QAISYA'

Layan entry2 aku yang tertunggak ek...

Bile nama tertunggak, kompem sblom ari 'kejadian' (aku anak branak demam)...

Bahan2 yang sedang dibuat..
Kad jemputan buat kawan2 Kakak

Simple jek tanpa kaler..
Memula nak wat kaler pastu bile fikir2kan balik, ishhh alik2 drang buang gak nnt so rugi printer kaler aku muahahahah berkira tuh!!!!

Bahan2 untuk dibungkus dan digelar sebagai GOODIES untuk kawan2 Kakak

Tu beg goodies dan badge yang aku tempah melalui dik Farasela...

Nie plak note kecik yang akan ku tampalkan di plastik goodies..
Alasan yang sama taknak buat kaler muahahahaha

Dan ini adalah hasilnye...
Sape rase nak goodies, meh datang umah aku meh 27hb ni...


post signature