::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Tuesday, June 8, 2010

Baby demam panas

Alahaiii ciannye Baby..
Badan panas giler..
Aku balik umah baru Bibik bagitau, dia tak kol plak aku masa kat opis.. bagus toll..
Mujur Baby tak meragam juz nak dukung sentiasa jek..

Kakak dan Adik yang ceria..
Ceriala sebab tak berjangkit lagi..
Nanti berjangkit nanti lagi truk dari Baby drang ni..

Aku seperti biasa dok memantau sekeliling ekekeek
Tak larat r dukung Baby semenjak pinggang makin truk ni
So duduk jela.. nak wat canme..

Haa tu yang ske nye kakak2 Baby ni ha kalo mai sini..
Ade small playground kat ujung tu...
Akhirnye nama Baby dipanggil..

Demam Baby cecah 38.6'c..
Aduhaaaiiiii panasnye...
Doc juz bagi obat demam
Balik tu bagi dan keesokannya masih demam..
Biasanye klinik depan umah aku ni tak brape mujarab obat2nye ngan anak2 aku so kitaorang pakat bawak ke Klinik Pakar Kanak2 yang biasa kitaorang p..tapi dia tutup plak dah... bukak kul 7malam.. malas nak kuar balik malam so p klinik kat masjid besar tu plak..
Selalunye anak2 aku memang cepat baik ngan obat2an di klinik ni..
Dapatla obat demam, antibiotik dan demam/selsema..
Alhamdulillah, Baby cukup senang makan obat, tak cam kakak2nye...
dan akhirnye Baby sihat cuma batuk kahak dan selsema masih ade la..
Masa p klinik tu pun suhu makin naik, nak cecah ke 40'c..
Mujur la takde pape ngan Baby sebab dia cam tersentak2 camtu, takut r jugak kan huhuhu

Tido pun tak perlu dah dalam buai juz letak atas tilam trus tido terguling2..
Yang kelakonye, bila makan obat batuk/selsema memang kompem ngantuk..
Bila dah agak lama tido mayb dia trase nak bangun tapi dek kerana mata terlalu berat nak bukak, juz dengar molot dia jek bercakap tapi mata tertutup hahahaha

Winduuuu gelak tawa Baby..
Camne la ngan orang yang kehilangan anak tu ye..
Sedangkan Baby demam aku dah windukan sorenye, ni kan plak ilang ataupun meninggal nauuzubillah, jauhila sume tu..
tak sanggup aku..
bila Baby dah sihat si Adik plak kena.. seperti biasa bawak dia ke klinik, bagi obat skali trus bekkkkk hehehehe


post signature


2 luvbites:

sI tEDI said...

semoga baby cepat sihat dan jgn berjangkit.

nanti mamanya tak menang tgn nak layan

aLyNnZ said...

adoaii..anak x shat hati mama jd runsing kan..?bam2 nyer baby geram tgk..bgsnyer xperlu dh nk angkut2 buai kesana kemari..