::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Sunday, September 6, 2009

Celebrate my besday...

Nie la kek yang hubby aku bagi...
Tahun ni dapat kek je..dan dapat baby gak untuk besday aku hehehe
ok la tu kan...

gambo aku yang terbaru..
Masih kembang seh aku kan huhuhu
Biler la nak kuncup ni walhal kroje makan biskut jek uhuks

Aikk... ni besday saper ni?
Besday Ibu ke atau besday Kakak dan Adik ni...
Ske tengok Kakak pakai baju tido tu hehehe

epi besday 2 u...
epi besday 2 u...
epi besday 2 Ibu...
epi besday 2 u...

puhhhhh.....
dah 31 dah umo aku huhuhu
meh sayang kiter potong kek sama2 ye...

memula suap ke Adik sebab Adik tak sabar2 dah...

Pastu suap kat Kakak plak..
Mujur Kakak abis poser arini, ikutkan dia nak monteng gak tapi bila aku kata Abah balik bawak kek, trus tak jadi berbuka..alhamdulillah...mujur baru...

alamak! kaburla plak gambar ni..
Baru nak tunjuk akan kemesraan suap menyuap ni...
Kakak kata 'Ibu dan Abah suap macam Ibu dan Abah kawen dulu2'
eh! tau dan ingat plak dia ek...
ekceli dia tengok dalam album gambar kitaorang...

ramai pesan dan btau aku takle makan kek huhu sadis oiiii
tapi biasala, aku tegaq, aku makan sket jek, takut nanti kempunan huhuhu ok tak alasan aku ni ahaks... mesti kowang kata 'ikut ko la ena, yang jahanamnye prot n diri ko' muahahaha

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
jahanam dan ranap kek aku...
nape jadi camni?
sebabnye Adik nak makan krim je so terpaksala kaup belaka krim tu huhuhu


post signature


Friday, September 4, 2009

Hepi Besday To Me!






HEPI BESDAY TO ME! HEPI BESDAY TO ME!
HEPI BESDAY TO ME! HEPI BESDAY TO ME!
SEMOGA AKU PANJANG UMO DAN DIMURAHKAN REJKI SLALO!
(ahaks... aku wish untuk diri aku sdiri.. ok r tuh kan ahaks..)



Huhuhuhu aku dah berusia 31 tahun dah.. tua nye dah aku uhuks...
moga makin tua makin bertambah pengalaman idop aku ini dan moga jua dengan bertambahnye pengalaman ini akan lebih mematangkan diri dan pikiran aku...

takde sape ke yang nak kasi aku pezen ahaks... hahaha tak malu tol mintak...


post signature

Thursday, September 3, 2009

Bilala leh poser?

Ekcelikan kowang, aku dah abis darah nifas di ari ke-8.. kejap kan?
Aku pun terkujat tapi tetiba musykil...
Bole ke aku poser? sedangkan aku dalam pantang n berpantang kan 44hari so bole ke aku pose dalam berpantang?
musykil...musykil..
tanyela beberapa owang yang teror bab2 ni belaka kan...
upanye aku leh pose wehhh alhamdulillah.. tak perlu aku nak ganti poser sampai sebulan kan kan kan...
So aku ingat aku nekad la nak poser dalam minggu ni...sebab nak poser trus time tu masih tak baper larat sebab badan aku pun masih lemah..
Aku takut kang aku poser kang, mulala pengsan plak.. tak cukup tenaga dalam badan ni ha...
Elok dalam 4ari lagi aku plan nak pose.. aikkkkk tetiba darah haid aku plak kuar aduhaaaaaaaaaaaiiii..
Musnah belaka plan....
So skang ni aku masih menunggu 'ia' abis.. tak sabar aku nak poser..
Abis kurang ganti poser sparuh Ramadhan jek dah kira ok dari ganti sbulan kan..
Almaklumla, aku ni culas sket bab2 ganti poser ni huhuhuhu tapi asenye kalo dah keje kat opis baru ni, no hal kot kalo bab ganti2 poser ni ihiks...

Nak tau perkembangan aku dan Baby?
Baby dah BEBAS dari kunen..alhamdulillah...
Kuat tol dia menyusu, kekadang susah tol nak wat keje sebab dia ske 'bergayut' jek..
tu mintak hubby belikan puting tapi hubby tak kasi plak uhuks...
Aku? aku pun ok gak cuma tak bape kuat lagi la..
Masih ase sakit di belahan tersebut, biasalah.. czer ni mana ade yang cepat baikkan tapi kalo amalkan makan ikan haruan, memang cepat..
Aku tak amalkan sebab rasa geli plak tengok ikan tu huhuhu walhal dulu ok jek..
Nak stat makan jamu n pil haruan tu, nak genapkan sbulan dulu baru aku nak stat.. tu pun musykil takut effect pada Baby..
Jalan pun masih slow2 lagi...
Aku takle dok lelama malah take berdiri lama gak.. cepat ase letih n sakit pinggang..
Nak baring slalu? ishhh tak kose aku.. banyak mende nak wat kat umah ni tapi idakla aku wat keje berat2.. Yang aku ase leh wat, aku wat...
Tapi yang pasti, aku windu nak memblogwalking kat blog2 kowang tapi tak berkesempatan... almaklumla nak wat entry2 ni pun kena tunggu dak2 tu tido dulu kalo idak, susah tol nak wat blog.. kena bratur nak pakai laptop ni malah kalo kiter men pun, drang sebok ganggu.. Ibu nak karang ayat pun susah huhuhuhu
Nanti ade masa aku blogwalking kat blog2 kowang ye...
Jaga diri kowang bebaik...


post signature

Masakan pertama

heppppp ni bukan masakan pertama aku sepanjang idop aku la..
tapi ni masakan pertama aku sejak aku peknen n banak ihiks..
dan ini gak masakan pertama aku (maksud aku pestaim wat nasi goreng muahahaha)..
bukanla tak pandai masak cuma aku reti masak lauk pauk jek, tapi kalo yang jenis camni, memang orang kata 'kacang je kan' tapi aku yang tak penah try ni so ase cam huhuhu susahnye.. camne nak wat ni..ahh hentam je la ekekekeke




so ni la hasilnye.......................
Nasi goreng yang diberi nama NASI GORENG BODO ekekeke
bukan sebab tukang goreng dia bodo tau..heppp blasah kang!!!
sebabnye dalam nasi goreng ni takde pape.. hanya ade telo dan ikan bilis jek
tak tau r sedap ke idak huhuhu
awal2 warning my hubby, kalo tak sedap jangan marah ihiks...
tapikan kowang, pas makan hubby bagi markah 7/10 muahahah okla tu kan...
tapi taktau r tu juz nak jaga ati bini atau pe, hanya dia jek yang tau

beserta AYAM GORENG yang 'idop terloncat2' dalam kuali..
phiewww...mujur tak cedera parah ahaks.. mengadesnyeeeeeeeee...

Sesambil tunggu berbuka poser, hubby tolong isi air batu dalam jag..

Adik plak sebok ngan menan dia.. almaklumla tak poser kan so tak la lorat nak makan itu ini kan...

PEACE
tu bukan bermaksud peace je tau.. tu bermaksud yang Kakak dah berjaya poser untuk kedua kali... alhamdulillah walaupun disaat2 akhir tadi dalam kul 5 lebih, dia leh termakan cekedis Adik tadi tapi dia kata tak sempat dia telan, dia trus buang bila ingat..
Ye atau tak, ntahla... tapi harap2 tak batalla poser dia
Mujur dia pun ske masakan Ibunye tadi..siap tambah 2x ko!!! ekekeke cantekla tu...

Sejak aku dok umah ni, aku cam ske plak jadi surirumah..
Ske wat keje2 umah..
Ske kemas umah..
Ske layan anak2 di umah walaupun sore cam singa ahaks...
'B, bila kita nak kaya ek.. leh owang dok umah jek' ahaks... aci gitew?

eh! cop! muka aku ngan Baby takde pun kan.. tak aci ni....
Nah! utk tatapan kowang kalo kowang nak tatap la.. kalo taknak tatap truskan memblogwalking ye ihiks...



post signature


Wednesday, September 2, 2009

Kami sayang Baby

Jangan amik Baby kami..
Kami sayang kat dia..
Lahai kaklong, sayang bebeno kat Baby ye..
Kekadang bile Baby celik mata n nanes, dia siap nyanyi2 kat Baby tu.. Kalo senyap Baby tu takpe gak, ni makin kuat raungnye sebab serun sangat kot bila Kakak nyanyi dekat ngan muka dia ihiks.. Yang pasti Kakak ade tokoh jadi kaklong sebab leh jaga adik2 time Ibu ade keje kan....

Adik pun tak kurang jugak, sayang jugak Baby tapi hanya ske gerakkan Baby jek tapi bila Baby nanes sket trus pangey Ibu ihiks...
Mujur gak dapat anak2 dara ni.. yelah..time Ibu nak mandikan Baby mesti masing2 nak menolong amik itu amik ini..

Tiga orang putri kesayangan ku..
Moga besar nanti ingat pengorbanan ibu abah dan hormati orang tua ye sayang..
Moga menjadi anak2 kebanggaan Ibu dan Abah ye sayang...


post signature


Penceroboh yang dibenci


HUH!!!! cukup menyakitkan ati!!!!
Umah aku ni dah macam zoo dah..macam2 binatang ade...
babi ade..kera ade..dan seangkatan dengannya la..
kalo tak kaco owang takpe, ni abis sume bekas2 kat luar umah tu dia bawak lari tepi pagar nak slongkar ade ape dalam bekas tu..ampeh tol!!!!!
lagi kita halau, lagi dia wat muka kera dia tu huh!!!!! sakit ati tollll!!!!
hubby aku dah wat repot dah tapi takde tindakan yang diambil..
Biasala drang ni.. bile dah komplen dalam paper or tv barula terhegeh2 nak wat..
Wat plak bila time mengundi, time tu ngadu je ape, sume leh baiki...whoopssssssssss.. terlebey sudah plak aku ni ekekeke...
camne la aku nak wat agar kera2 ni tak mai lagi umah aku ek..
skang dah brani dah sampai dalam umah pun dia masuk kalo pintu tak tutup..
Kat ampaian kain toksah kira la, tempat gayut dia jek.. mujur dia tak berak, kalo idak aku letak jek racun huh!!!


post signature

Kakak berjaya poser!

Alhamdulillah....
Kakak berjaya poser seari di ari ke-8 Ramadhan..
Ikutkan memang segan gak kat kawan2 aku sebab anak2 drang yang seusia Kakak berpose penuh tapi Kakak baru seari berjaya poser...
Ekceli Kakak memang try berpose tapi sampai kul 12 lebih jek.. pastu tak tahan ngan godaan Adik, tu pasai kekadang tu dia lupa dia berpose...
Lagipun Kakak tak bersahur, tu yang aku tak paksa sangat kalo dia tak larat
Dia berbuka bukan nak makan nasi atau pape pun, kekadang dia lupa n termakan vitamin la, sugus la, mende2 makanan yang kecik2..tu yang kekadang tu ralat tu tapi takpela, mula2...
Ikutkan Ibu dia masa kecik lagi truk muahahaha
Nasi goreng jek yang di request masa dia nak berbuka poser..
Ibu punye la ingat dia mintak KFC ke..McD ke..Pizza ke.. leh la Ibu menompang muahahaha
tak kadar diri tu tengah berpantang ahaks...
okey la tu kan, save bajet tapi sket je dia makan..

Bab doa berbuka pose dan makan memang dah dihafal kat molot.. Ibu pun leh kalah ahaks...
So marila kita berbuka bersama2..
Moga pasni Kakak boleh berpose lagi kalo idak malu la kat kawan2 Kakak ihiks...


Tuesday, September 1, 2009

Bedung Baby

Biasa la kan bile baby kena bedungkan...
Kalo diikutkan orang2 tua, lagi ketat malah gamaknye diikat2 badan baby nak bagi kemas ikatan.. Alasannya takmo anak jalan ngengkang...
Aku pun takut gak anak2 aku jalan ngengkang kan tapi biasala memula jek bedung, lama2 huhuhuhu...
eh! bukan aku yang takmo tau tapi Baby yang takmo.. kowang tak caya?
Ha! meh tengok sendiri...

tengok tu? cuba teka pe yang disebalik leher baju tu...

auuuwww chakkk!!!!
ha ko! tak dapat kuar ikut kiri kanan, alik2 Baby kuarkan jari jemarinya ikut atas...
leh dia 'tinggalkan' sarung tangan dan lengan baju tu..
tak tau camne dia buat..
Masa baru2 dulu, kalo bedung belaka lena jek dia tido tapi skang kalo tak kuar dua2 tangan dia, kompem tak lena..
Memang la ade terkujat2 bila dia tdo tu tapi aku tindih la sket ngan bantal jadi takla dia banyak terkujat...
Kalo aku bedung gak, kompom tak lena dia tdo.. alik2 nak gayut ngan aku jek, tak larat gak aku sampai takle nak wat keje kan..

akhirnye aku bedung kaki aje..
dari paras bawah ketiak ke bawah...
okla tu kan, skang ni kita nak jaga kaki kan.. tak tau la plak kalo tangan pun leh ngengkang kan ekekekeke

ske bau baby tapi sayangnye baby takle letak bedak, abis muka dia naik ruam huhuhu..
akhirnye pas pakai barut, aku letak bedak kat atas barut muahahahaa
yang pasti, nak bau baby..syedaaaaaaaaaaapppppppppppppp

dulu, aku tak sabar2 tunggu baby besar sebab kononnye senang nak jaga tapi skang aku lebih ske baby kecik camni.. bukan pasai jaga mayb aku ntah..taktau nak btau camne...
so sweeetttt bile baby besar ni jek.. leh gomol ahaks...


post signature


Set Bersalin LEESA

Ekceli masa aku banakkan Kakak, aku ade beli Amway punye set bersalin tapi mengenangkan aku banak belah so aku jual smula set bersalin tu dan masa banakkan Adik plak, memang aku tak beli langsung.. Kali ni aku btol2 nak jaga badan wat plak orang kata ade set bersalin untuk orang yang belah dan kebetolan plak dak opis aku ade jual.. Dulu dia jual aku jual mahal tapi skang mulala mencari2, mujur ade lagi ekekeke tapi ok gak aku beli lewat sebab harga tron n murah sesangat muahahahaha
Tapi ni pun aku tak guna lagi sebab takut mudarat kat Baby kan.. Ikutkan LEESA ni kata hari keempat tapi aku ase genap sbulan baru aku stat kot..
InsyaAllahhhhh

Nie la mende alahnye..siap ade bag lagi..
Ikutkan harganye RM350 tapi aku dapat RM100 jek ahaks...

Ni tunku..ade dua plak tu..
Tang mana aku nak tunku, aku taktau r tapi tunku tetap tunku ekekeke

Nie plak bengkung
aku tak bukak pun lagi besar mana bengkung ni..
mudah2an sama saiz ngan aku ahaks

nie plak teh pahit Cotet Emas
Mak aiiii aku leh minum ke tak ni...
harap2 bole la ek...huhuhuhu

nie plak krim2 untuk pecah lemak..
Aku penah beli Ginger Cream tu.. fuhhhhh dia punye panaassss dan bahanggg..ase nak pecah peha asenya, bukan pecah lemak lagi uhuks...

Nie plak minyak Telon untuk Baby tapi disebabkan aku pakai Minyak Kanggaroo tu so aku simpanla dulu minyak ni

Haaa ni la pil haruan yang aku makan tu...
pas sebulan leh la makan smula dan sume set bersalin ni aku stat setelah sbulan berpantang..
Mudah2an aku kuat AMIN...
bukan kuat makan tapi kuat untuk guna belaka yang ade dalam Set Bersalin ni la ekekeke


post signature


Thanx tED| & Fiza

Ermmmm...tak silap aku seari atau 2ari aku kuar dari wad, aku dapat kad ni dari posmen...

uiks.... tak penah hayat aku dapat kad sempena lahirkan anak ni..
Sape plak yang romantik d'amor kasi aku kad ni...

lahaaaaaaaaaaaaaaiii si tED upanye...
thanx tED tapi ko jangan wat camni lagi, syahdu aku woiii.. ase nak p jek Bandar Melaka Bersejarah tu cari ko n plok ko huhuhuhu
cayunk ko tED tapi lenkali selitkan skali pezen untuk baby aku ek muahahahaha

Dan pada 28/8 aku dapat surat lagik..
Cam ade barang jek dalam surat ni...
Anak2 aku sume excited tapi aku dah tau sape yang kasi sebab kat luar sampul surat tu dah terpampang nama dan alamatnye lagi..
Thanx fiza... buat susah2 jek... tapi akak ske ahaks...

waaaaaaa so cuteee...
siap tampal lagi muka Baby tu...

tenkiu fiza cayunkkkk

tadaaaaaaaa baju untuk Baby..
Fiza nak tau pe yang Kakak cakap?
'Lor baju lagi ke Ibu? Kenapa kawan Ibu tak bagi adiah lain, asik bajuuu jek untuk Baby, cubala bagi kicap ke nasi ke ayam ke'
wakakakaka Akak punyela tergelak besau tau dik, mujur tak terburai isi prot ni ekekeke..
orang len yang kasi pezen utk Baby, drang plak yang sebok mengomen nye.. macam2 drang ni hahahaha

Anyway thanx ye Mama tED n Mama Fiza ihiks

post signature