::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Monday, January 11, 2010

Di hari pertama persekolahan

niela rupa Kakak dan Adik di hari pertama persekolahan mereka
CUkup sebak aku rasakan tapi aku tahan airmata aku dari menitis..
Moga mereka ske akan alam baru ini dan moga mereka dapat belajar dengan bersungguh2...
Memula antar Kakak dulu ke bilik darjahnye..
Alhamdulillah, Kakak tak perlu ditunggu malah diskodeng sebab dia wat muka slamber dia je la..

Pastu kitaorang bergegas ke masjid plak iaitu tempat Adik belajar..juga terlalu dekat dengan aku
Kakak dan Adik masuk pukul 8.00pagi, sebab tu kena antar Kakak dulu..

Adik pun tak perlu ditunggu maupun di skodeng
Syukur sebab aku tengok ade dak yang nanes2 n meraung2 takmo ditinggalkan..
Sesuku ibubapa yang menanti dan melihat anak2 mereka

Sebelum masuk kelas, kena berhimpun disini terlebih dahulu

Pastu kitaorang bergegas kembali ke sekolah Kakak sebab nak tengok camne dia makan di kantin
AKu awal2 dah sediakan bekal sebab ase cam tak caya jek dia beli kat kantin
Cantek gak deco kat skolah ni walaupun cam dok dalam muzium jek huhuhu
Siap ade kolam ikan tapi tak bahye ke dak2 yang tengok ikan ni ek..
Dah la takde pagar, buat plak ade kawan yang tolak camne..
Tak penah ade orang jatuh ke
Moga anak aku tak jadi mangsa jatuh ke dalam kolam udah..

Nie la kantinnya..
Rupanye drang ade wat la yangmana Darjah 1-3 makan kul 10pagi manakal Darjah 4-6 makan kul 10.30pagi.. Ok jugak, nanti berebut2 kat kantin, sian dak2 kecik

Dalam menantikan Kakak keluar, Ibu dan Abah sempat pose seketika..
Huhuhuhu muka Ibu makin tembam la huhuhu

Dan akhirnye loceng skolah Kakak bunyi menandakan waktu rehat..
Aku ngan hubby pada mulanya juz perati dari jauh jek, nak tengok Kakak camne..
Sian gak tengok dia terkial2 cari tempat duduk sebab ramai gak budak2nye, campo skali ngan makpak budak huhhuhu..
Pastu hubby aku p kat Kakak sebab nak ajar dia suh duduk je kalo nampak tempat uduk kosong..
Seperti biasa Kakak makan dgn suhpannye, (cam bapak dia la.. makan punyela betak! slow!) alik2 tengah makan cikgu dah suh bratur masuk kelas..
Ha kan susah kalo makan lambat..
So bagi aku Kakak bole tapi aku tak sarankan dia makan beli kat kantin..
Aku akan bagi dia bawak bekal tiap2 ari dan atas request dia nak makan pe..


post signature


3 luvbites:

Emy Omar said...

Tu la kalau waktu rehat sian tengok budak2 kecik ni yang tak pandai berebut tu sure ketepi je..elok la bawak bekal dari rumah..kebersihan terjamin kan

sI tEDI said...

ALhamdulillah. anak kau dua2 menyenangkan. tak meraung! releks jek!

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam ena....alaaa nanti lelama pandai la kakak tu....anyway lebih baik bawak bekal sendiri kan....