::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Monday, January 11, 2010

Orientasi Kakak

Dah seminggu sekolah bermula tapi kali ni baru aku ade masa nak wat n3 dak2 ni ke skolah..

Hari orientasi Kakak jatuh pada ari kerja iaitu 31hb bersamaan ari Khamis..
So nak taknak Ibu dan Abah terpaksa amik coti panjang iaitu dari 31hb hingga 4hb.. terpaksa bukan sengaja...
Tapi yang pasti Ibu dan Abah excited sungguh sebab tak sangka anak2 dah besar
Aku akui aku sebak bila lihat Kakak dah masuk Darjah 1 sedangkan aku masih rasa yang dia tu masih kecik lagi..
Tak sanggup aku nak lepaskan dia berdikari sorang2 di skolah..
Banyak yang difikirkan yangmana dia bole ke berkawan, belajar, beli makanan, p tandas dan macam2 lagi la..
Tapi sampai bila aku nak bersikap sedemikian kan so nak taknak aku terpaksa lepaskan Kakak jua...

Kakak dan Adik di ari orientasi
Ermmm ade orang masa orientasi kena pakai baju skolah tapi tidak di skolah Kakak..
Skolah Kakak jugak masuk skolah kul 8.00 pagi dan balik kul 1.30 petang
Kakak bersekolah di Methodist Girls Primary School (MGPS)..
Sekolah Kakak kira dekat gak la ngan opis aku so aku la yang dipertanggungjawabkan anto dan amik Kakak..

Dalam dewan ni ibubapa berkumpul ramai2 ngan anak masing2 sebab ade taklimat malah pemberian kelas rambang...
Kelas rambang tu bermaksud, drang pakai bagi je dulu dan bulan 3 nanti baru ade ujian yang menentukan drang sebenar2nye di kelas mana..
Kelas Darjah 1 ade 4 kelas dan kowang nak tau...anak Tengku Mahkota Pahang dan Tengku Abdul Rahman pun ade skolah sama ngan Kakak.
Anak Tengku Abdul Rahman dengan Julita Aishah sama Darjah 1 dengan Kakak..

Punyela lama dok dalam dewan dalam sejam lebih gak sampai Adik pun dah mula panas punggung.. Bukan Adik jek tapi Ibu pun camtu..
Ibu memang tak ske bab2 meeting dan taklimat ni sebab Ibu tak ske lama2 dalam sesuatu tempat... bosannnn..
Tapi mujur gak bawak 'bekal' (tolat) Adik, kalo idak kompom ngamuk punye...

Kakak yeng berdebar2 tika menantikan namanye dipanggil..
Kompomla anak Tengku dapat kelas pertama kan dan Kakak dapat kelas ketiga iaitu Examplary..
Takpe Kak, janji masa ujian nanti, Kakak jawab btol2 dan kat situ baru leh nilai setara mana Kakak nanti k sayang...


post signature


1 luvbites:

Ayen said...

Kelas kakak tu bukannye 'Examplary' ni tapi 'EXEMPLARY' ni,ihiks...