::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Tuesday, January 19, 2010

Frust

Sungguh aku memang frust!
Sebab pe?
Sebab Adik kini dah tak sekolah lagi dek kerana peristiwa aritu..
Rupanye ade kawan dia yang buat dia, tu pasai dia nekad lari dari situ
Dan bila suh skolah, dia mati2an taknak dah skolah..
AKu serba salah gak sebab kalo paksa, mula la kuar kat paper 'patut r anak saya takmo skolah rupanye ade bala yang berlaku ke atasnye'..
Ha! tu yang aku takmo tu akhirnye aku terpaksa turuti kehendaknya..
Dalam pada tu, tiap2 pagi dia nenes sebab nak ikut kitaorang..
Kalo nak ikut skolah takpe gak, ni juz nak ikut aku anto Abahnye dan Kakak baru suh aku anto dia balik, letih maknyah kalo camtu huhuhu

Dimalam ari, Abahnye mengajar anak2 membaca maupun wat keje skolah..
Nak suh aku?
Ishhh bek takyah, kalo idak pekak seluruh umah ni dek dengar sore aku berleter jek ekekeke

Hmmm walaupun Adik dah tak skolah namun Abah tetap mengajar Adik..
Skang tanpa aku dan hubby aku sedar, Adik sebenarnya dah mengenali nombor, hurup A-Z dan paling mengejutkan, Adik dah kenal urup jawi..
Truk tol makpak ni kan sampai tak sedar anak dia pandai pape sedangkan anak2 dah tau lebih dari yang kita sangkakan..
AKu ase ni disebabkan Kakak sebab Kakak rajin mengajar Adik..
Syukran..

Moga tahun depan Adik dah tak wat pangai camni lagi, kalo idak susah r


post signature


6 luvbites:

T.u.Y.a said...

serik kot kak..
kadang2 persekitaran yang x best pun mempengaruhi anak2 dalam sessi pembelajaran..
mula la dia merengek ingat rumah je kan..

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam ena...sabaq jer la...sian adik...tak yah la paksa dia kesian sat g kot dia lari pi tang lain kot naya....

[-suziey-] said...

sian adik..tu la..bdk ni cpt fobia..kesian dia..xnk g skolah dh..hope cpt ilang la fobianya tu..

jalilah_jy said...

ena..anak ke2 mmg mcm tu agaknya..si piqa tu sebulan cuti sekolah tadika sbb dia kentuut kena ejekkkk.. pas tu rambut dia dipangil mee maggie... 2 sebab tu laa dia x moo p sekolah..akak kasi cuti 1 bulan baru dia mau p sekolah semula... adik tu kasi cuti bagi dia rasa selamat kat umah laaa..

Ayen said...

Bagusnye hubby ena ni kan,hehe...

Farazila said...

erm knp xnk anta sekolah lain plak..mane taw dapat kawan yg okie2ker?