::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Showing posts with label B Cyg. Show all posts
Showing posts with label B Cyg. Show all posts

Saturday, January 15, 2011

Gaya Photographer A.M.A.T.U.R

huhuhuhu mesti ramai idamkan kamera Nikon D3100 ni kan..
Bagi aku, aku tak idamkan pun cuma aku lebih ske my hubby milikinya n leh deco gambar2 yang kita snap kan... dan aku memang penah impikan sedemikian dan kini...............
impianku menjadi kenyataannnnn...
hubby aku dah beli kamera ni tapi yang ralatnye, selalunye orang beli kamera mesti nak test pemandangan luar o dimana2 kan tapi ngan hubby aku ni ha, dia hanya test kat umah dan opis dia jek..
bowink tol la...
memang tak reti ber'fesyen' tol dia ni huhuhuhu
ape2 pun, layan jek la gaya A.M.A.T.U.R ni ek


post signature

Thursday, May 13, 2010

Epi Besday B Cyg

Entry2 len terpaksa aku hold dulu sebab nak kuar entry2 yg bermakna gpun nak kejo tarikh ni hehehehe

Tanggal 11 Mei 2010 adalah besday insan yang paling aku cintai, kasihi dan sayangi sepanjang idop aku dengannya iaitu HUBBY aku r :P

Balik keje beli kek untuk dia tapi kek ni bukan pilihan dia, terpaksa ikut pilihan anak2 huhuhu
Sampai je umah upanye ramai kazen aku datang jenguk mak aku..
Alhamdulillah, rejki drang makan kek dan sesambil tu leh r sambut besday hubby aku kan..

Anak2 yang tak sabar Abahnye potong kek..
Baby tu bape kali dah nak ketuk kek tu hahahaha

Niela kazen2 aku yang telah menjayakan 'majlis' yang takdak dalam plan ni hehehe
Anyway thanx adik2 kazen ku...thanx cuz menghangatkan 'majlis' malah makan kek

Pas kazen2 aku balik, aku bagi seprais kedua buat hubby..
Eh lupa nak btau, seprais pertama juz kad besday je..
Aku selitkan kat laptop dia so bile dia sampai tempat keje, dia bukak laptop tu then terkejut la tengok kad tu kan hik3...

Seprais kedua ni pun taktau la dia terkejut ke idak tapi nampak cam teruja sebab pe yang dia inginkan dapat sebab pezen yang aku bagi ni tepat pada sasaran yang dia ingini...
Syukran..syukran..
Aku ni nampak jek brutal tapi cukup sensitip ngan keadaan sekeliling taw..

Nie la pezen yang aku kasi..
Dalam kotak ni ade 3 barang, kira 3 in 1 la
Dek kerana kotak dia cantek so aku idakla membungkusnye, juz beli reben jek..
Cam tetau jek hubby aku ske kaler merah kan, memang kena r ngan kotaknye hehehe
Pe dalamnya?
Kena p
link dia la, itupun kalo dia dah publishkan
anyway

EPI BESDAY SAYANG
MOGA PANJANG UMO DAN DIMURAHKAN REJKI SLALO
MOGA IDOPMU DAN KITA SEKELUARGA DIBERKATI OLEHNYA..
moga pe yg diharapkan (isi kandungan dalam kad) B leh buat... itu harapan kami


post signature


Wednesday, May 5, 2010

Tingin makan sate

Mentang2 rejki lebih bulan ni, bukan men prot ni ase nak kedarah yang best2 belaka ihiks...
Kali ni tingin makan Satay Zul...
Kebetolan plaks kazen aku nak mai tido kat umah so tak salah beli lebih sket kan..
Sesampai je kat sana nak dekat kul 7.00..
Kali ni kitaorang berdua jek sebab dak2 sume tido so tinggalkan jela hehehehe
Sebab segan nak bratur kat luar almaklumla dulu bratur time malam, gelap so tak ramai ngat orang pasan, ni time masih terang so segan r..
Jadi kitaorang wat keputusan, makan sambil menanti order siap..

Aku yang dah lama tak pekena teh tarik, tingin oder tapi disebabkan panas so aku tukar ke teh ais...

Sket je kitaorang oder sebab nanti yang nak tapau tu pun banyak..
So kitaorang oder 5batang satay ayam dan 5 batang satay daging je..
Mula2 aku musykil gak tak cukup tapi upanye dah cukup kenyang kitaorang makan..
So yang tapau tu harapkan budak2, kazen n mak aku je makan, tu pun tak abis tapi keesokannye Bibik panaskan balik..ok r tu daripada buang kan..

My encem boy pakai baju MU lagi sebab pe? sebab MU menang malam tu...
hehehehehe

post signature

Wednesday, April 14, 2010

Kipas Berasap

Akhir2 ni cuaca agak panas kan so kipas kat umah pun berdesup2 bunyinye sebab pasang sampai tahap paling tinggi..
Cukup panas walaupun dok bawah kipas, mengalir2 peluh walhal tengok TV jek..
Tetiba baru pasan, kotak suis kipas tu panas pastu siap ade kesan terbakar lagi..
Hisshhhh!! menakutkan..
Mana taknye, dibuatkan aku ngan hubby p kroje alik2 balik, uwaaaaaaaaaa orang2 tersayang aku rentung hish!!!! nauzubillahh!!! jauhila belaka segala bala2 itu agar tidak menimpa keluarga ku ini AMIN....
So sblom dibaiki, aku suh bibik bawak Baby tido bawah kipas satu lagi, kipas tu dilarang bukak lama2 takut la jugak kan..
Kita kena berhati2 sblom sesuatu buruk terjadi..

Alhamdulillah... mujur ade pomen kat umah ni ha..
Leh gak btol kan sket2 kan..
Nak harapkan aku huhuhuhu satu mende tak tau..bab pk memang teror tapi bab melaksanakan failed ahaks!
Akhirnye kipas dah leh guna kembali so kowang yang ase was2 ngan elektrik kat umah kowang, harusla di check dengan baik agar tidak terjadi sesuatu yang tidak diingini..

post signature

Tuesday, February 2, 2010

Berdua Lebih Baik


Berdua denganmu pasti lebih baik..
Ku yakini ituuu...

erk! bukan bermaksud aku tak ske bersama anak2 cuma tengok tempat r..
Kali ni aku singgah ke Giant nak beli barang sket dalam pada tu amik kesempatan makan la jap kan..
Kat Giant ni kalo anak2 aku ade, tak sah kalo taknek menan tu...
Kalo drang nak nek, sian sangat kena tunggu atau lebih ampeh lagi kena rebut kalo nak men..
Sian sangat so better takyah ajak drang datang sini..
Masa ni Kakak mana ek..
Adehhh camne leh lupa ingatan ni..
Nak wat camne kalo dah 2minggu baru nak publish so mana nak ingatkan huhuhu

Tapi yang pasti best woooooooooooo dok berdua2an..cam masa bercinta plak dolu ihiks..
Aku juz makan ABC (tak sedapp yarkkkk!!!) dan beli kek kat dalam Giant
Manakala hubby aku plak makan mee goreng ngan ayo gula kelapa laut yg kaler perang..
Bestla jugakkk

post signature


Monday, January 18, 2010

Anak punye pasai

Kakak : Ibu..Abah, Kakak nak makan KFC
Ibu : ERK!!! Pssttt bah, ade wit tak?
Abah : Wit untung topup adela..
Ibu : Dah tu nak ikut ke tak Kakak ni
sambil tu Kakak still merengek2 nak p makan KFC
Abah : Jom jela...

Hmmm kerana anak Ibu dan Abah sanggup korek tabung nak bagi makan pe yang dia nak..
Ade yang kata tak elok kalo kita tunaikan segala permintaan anak2 tapi kowang sanggup tak asenya nak dengar rengekan anak2 nak sesuatu mende tu?
Bagi aku kalo stakat menan memang aku tak layan tapi kalo bab makan maupun beli buku2, aku rela..

Alang2 anak makan, Ibu pun tumpang r 5jari..
5 jari je muahahahaha

Hurmmm si Abahnye biasala, asai lepa jek on Wi-Fi n login facebook..
Ape je status yang diletaknye, adela komen berjela2
Kekadang jeles aku ..erk! bukan jeles dia komen gatei2 ngan gurl2 tu tapi jeles komen dia capai sampai berpuluh2 walhal status ntah pape
tapi aku silap gak sebab aku tak on9 slalu, hubby aku memang on9 slalu tak kira dimana2 berada hehehehe

post signature


Wednesday, December 30, 2009

Bekpas sama

Semalam aku ngan hubby makan bersama..
Kalo dia coti skolah, leh la aku makan sama ngan dia, kalo idak susah jugak..
Tak p makan jauh mana, seberang jalan jek..
Dah lama tak makan kat situ, windu kat Mee Sup dia..
So p la kat situ...
(amboiii siap tunjuk henpon baru dia tu...ngade!)

Hubby oder Nasi Berlauk

Dan aku seperti yang aku kepingin kan makan Mee Sup r nyum3..

Alkisahnye... jeng..jeng..jeng..
Tak kira ima, aku nak citer gak..
Tak pueh ati ngan ko uhuks..

Masa kitaorang bangun nak p cayar kat cashier, upanye ade dak blog nak tapau ternampak aku..
Yang terkilannye, bukan dia nak tego aku tapi siap nyorok dalam opis dia lagik..
Cam la dia dok situ aku leh kenal dia..
Bila aku dah sampai kat keta baru dia sms kata dia nampak aku..
Tensen..tensen..
Tapi aku takle nak paksa dia supaya jumpa aku..
Mayb dia tak sudi kawan org gemuk cam aku sobsobsob..
mayb gak dia lom sedia jumpa kawan cyber..
No hal ima.. nanti ko dah sedia, janji ngan aku..ko btau aku dan kita p jalan2 sambil coci mata ek..


post signature


Saturday, December 26, 2009

Coping lagik

Tak coping sangat juz coci mata jek sebab ade SALE ANAKKU kat Megamall..
So ape lagi, roger my hubby n ajak p sini..

Aku hanya beli ni jek..
Untuk kekuatan gusi Baby walaupun menerap lom lagik huhuhu

Pastu beli baju tido Baby sebab baju2 tido Baby sumer dah tak muat, sume leh wat badan Baby jadi 'taf' huhuhu

Dan tak lupa jugak baju pinky Baby..

Jomla B, takleh lama2 nanti banyak menda lagik nak dicapai..
Tu pun nyaris2 nak capai barang menan Baby berharga berpuluhan ringgit tapi mujur sama2 sedo ihiks...

Keluar jek dari mall, lahaii ujan lebat plak..
Keta park ujung sinun so terpaksa tunggu ujan benti dulu..

So sambil tunggu ujan reda, harus berposing gitew muahahahah

post signature

Thursday, December 3, 2009

Beli jugakkk...

Psssssstttttttttttttttt Lina...
btol kata ko lina, jap jek ayat nak pakai henpon tu sampai akhir hayat..
Akhirnye beli jugaaaaaaakkkk..
Pastu beli tu lebih harga dari aku sokmo plak tu.. hangin tollll...
MMC aku rosak, dia pun MMC rosak gak..
tapi takpe, wit dia.. kalo wit akju, malas aku nak layan hehehe
nak tau henpon pe dia beli?
Ko surf la blog atau facebook dia hehehehe

Sejak ade henpon baru..istri dan anak2 dah dok tempat ketiga..
Sape pertama? Bisnes Topup dia..
Yang kedua? Henpon baru dia
dan yang ketiga barula dia melayan kitaorang anak banak..
Aku tak jeles n marah ngan orang yangd ia rapat tapi aku jeles ngan henpon serta topup dia.. aci gitew?


post signature


Friday, November 27, 2009

Puzzle

Seperti biasa, puzzle anak2 kompom bapaknye yang datang membantu..
Btol ke membantu tu? heheheh

Dolu2 kalo pas wat trus bersepah alik2 Ibu sapu2 trus buang tapi kali ni, abis jek wat trus di selotep..
Ingat nak tampal kat bilik drang..
Sayang woooooooooo KFC punye hehehe

Abah, Kakak dan Adik bergaya disamping puzzle yang telah siap dibuat..
Ibunye hanya melihat jek..
Takyah ramai2 nanti leceh muahaha alasan malas..


post signature


Friday, November 20, 2009

Ngantuknye dia..

Siannye anak dara aku sorang ni..
Abahnye dukung biasa jek tapi lena nye mak aiii cam sedap jek cara Abahnye dukung..

Hubby aku kata, puas Kakak dan Adik gerakkan dia..
Baby bukak jek mata sket pastu tdo smula..
Kakak dan Adik tarik2 tangan, bergalak bising depan dia tapi still ngantuk gak walhal tak mandi lagi tu..
Kelako btol la..


post signature


Wednesday, November 18, 2009

Buai Laju-Laju...

Pe yang hubby aku buat ek..
Hehehe ekceli kan kitaorang punye tema kaler pepel n pink so buaian pun kena r kaler tema jugak..
Apelagi, balutla besi buaian dengan kaler pepel sebab kain buaian dah kaler pink..
AKu ade gak hias ngan bunga pink dan rama2 kaler pink n pepel..
Camne rupanye?
Nextttttt entry tapi lupa r nak snap gambo buaian dekat2...


post signature