::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Showing posts with label family. Show all posts
Showing posts with label family. Show all posts

Thursday, May 13, 2010

Epi Besday B Cyg

Entry2 len terpaksa aku hold dulu sebab nak kuar entry2 yg bermakna gpun nak kejo tarikh ni hehehehe

Tanggal 11 Mei 2010 adalah besday insan yang paling aku cintai, kasihi dan sayangi sepanjang idop aku dengannya iaitu HUBBY aku r :P

Balik keje beli kek untuk dia tapi kek ni bukan pilihan dia, terpaksa ikut pilihan anak2 huhuhu
Sampai je umah upanye ramai kazen aku datang jenguk mak aku..
Alhamdulillah, rejki drang makan kek dan sesambil tu leh r sambut besday hubby aku kan..

Anak2 yang tak sabar Abahnye potong kek..
Baby tu bape kali dah nak ketuk kek tu hahahaha

Niela kazen2 aku yang telah menjayakan 'majlis' yang takdak dalam plan ni hehehe
Anyway thanx adik2 kazen ku...thanx cuz menghangatkan 'majlis' malah makan kek

Pas kazen2 aku balik, aku bagi seprais kedua buat hubby..
Eh lupa nak btau, seprais pertama juz kad besday je..
Aku selitkan kat laptop dia so bile dia sampai tempat keje, dia bukak laptop tu then terkejut la tengok kad tu kan hik3...

Seprais kedua ni pun taktau la dia terkejut ke idak tapi nampak cam teruja sebab pe yang dia inginkan dapat sebab pezen yang aku bagi ni tepat pada sasaran yang dia ingini...
Syukran..syukran..
Aku ni nampak jek brutal tapi cukup sensitip ngan keadaan sekeliling taw..

Nie la pezen yang aku kasi..
Dalam kotak ni ade 3 barang, kira 3 in 1 la
Dek kerana kotak dia cantek so aku idakla membungkusnye, juz beli reben jek..
Cam tetau jek hubby aku ske kaler merah kan, memang kena r ngan kotaknye hehehe
Pe dalamnya?
Kena p
link dia la, itupun kalo dia dah publishkan
anyway

EPI BESDAY SAYANG
MOGA PANJANG UMO DAN DIMURAHKAN REJKI SLALO
MOGA IDOPMU DAN KITA SEKELUARGA DIBERKATI OLEHNYA..
moga pe yg diharapkan (isi kandungan dalam kad) B leh buat... itu harapan kami


post signature


Para Ibu kekenyangan

alahaiiii lewat giler entry aku kali ni..
Nak buek camno, akhir2 ni brukben nyaris2 tuko jadi monyet dah pastu tenet kat opis plak takdok aduhaaaaiii dugaan...dugaan... sabo je la..
So maap le ek kalo pada 13hb pun masih kuar entry Hari Ibu sob3 nak wat guane kan uhuks...

Entry ni sambungan pada entry sblom ni...
Petang tu aku plan ngan hubby ajak mak dan Bibik almaklumla drang pun ibu jugak gpun dah lama giler aku tak bawak mak dan Bibik kuar dari umah sebab mak skang dah kena pakai kerusi roda so agak terhad nak bawak ke restoran..kalo jalan2 saje, dia takmo.. Bibik plak kalo mak tak kuar, dia takkan ikut sebab takut pape jadik kat mak so kali ni aku nak tengok mak malah Bibik hepi hirup udara di luar umah plak

Aku ajak drang makan kat New Horizon tempat yang aku makan aritu..
Mujur hubby dah booking awal2, kalo idak tak merasa la sebab FULL HOUSE huhuhu
HEPI MOTHER'S DAY...
opssss yang kecik tu hanya penyeri ibu2 ihiks..

Masa ni Kakak nyaris majuk sebab masa snap gambar kat atas, dia beria nak join tapi aku tak kasi sebab aku kata para2 Ibu sajek so dia kata dia nak jadi para ibu jugak so snap la skali lagik
Baby yang tak dok diam...

Adik seperti biasa ngan ragamnye di awalan tapi mujur cepat cool pas dapat makan Mee Sup kegemarannya hehehe
Ibu seperti biasa makan Eiskrim Banana Split..

Abah pakai baju ni sebab malam tu MU akan berentap ngan Stoke City..
Walaupun menang 4-0 tapi tetap tewas di tangan Chelsea..
Congrats to Chelsea n penyokong2 nye...

Cam Ibu kata tadi, Baby yang tak dok diam..
Mujur Ibu juz makan eiskrim so asai nak diamkan Baby, suap jek ujung sudu eiskrim tu ekekeke sambil tunggu Bibik abis makan..

Alhamdulillah... cukup bermakna Hari Ibu kali ini...
Yup! Cukup bertuah dan best sangat jadi Ibu yang penyayang pada keluarga terutama anak2..
Bagi yang blom berpeluang menjadi Ibu, jangan cepat putus asa, usaha tangga kejayaan...
Jangan hanya menanti tanpa berbuat apa2..
Bagi yang bakal menjadi Ibu 'Welkam to Mother's Club' hehehe
Dan bagi yang menjadi Ibu tapi tidak tahu menghargai zuriat yang diperolehi, sedarla wahai manusia yangmana zuriat yang engkau bunuh, tinggalkan, siksa malah sisihkan itu pasti akan menjadi igauan ngeri seumo idopmu nanti...
Itu sumpah aku pada kaum Ibu yang memperlaku baby2 yang baru lahir sedemikian rupa..
Cukup kejam kamu sebagai seorang ibu!!!!!!


post signature


Friday, February 19, 2010

Jalan2 Round KL

Kami dah bersiap sedia nak jenjalan ni hehehehe
Tempat pertama yang harus kunjungi adalah umah kak ipar aku kat Klang sebab nak anto kain2 yang aku borong untuk dia jahit sebab huhuhhu sume baju2 aku dah tak padan, aku dah terlalu gemuk huwaaaaaaaaaaaaaaaa.. Juuuuuuuuuuu carikan la tempat nak senamrobik/poco2/gym ni huhuhuhu..
Oh ya! Jauhkan taylor aku.. ekceli kat Kuantan ni dah ade kak ipar sowang yang asik jahitkan baju aku, aku dah anto 4 pasang pastu dia dah tak larat nak jahit sebab banyak hal..
Tu la terpaksa aku cari taylor sorang lagi almaklumla kalo ngan keluarga sendiri murah sket.. kalo ngan orang luar ni huhuhu mahal bebs!...

Tempat kedua plak aku singgah ke Putrajaya, umah kawan bek aku..
Alhamdulillah, jumpa jua dia akhirnye cuz slama ni asik plan tapi tak jumpa pun..
Tapi asik aku je la p umah dia, dia tak penah pun nak mai umah aku sobsobsob....
anyway thanx dol sebab sudi layan aku dan family dan sedap 'kek' ko tu..
bubur ijo pun sodap cuma cair jeee hehehehe

Tempat ketiga harusssssss la balik umah weh.. bawak Baby domok tu ha tak larat den nak mengulitnye huhuhu
So balik tu masing2 mandi sebab KL mak aiii panas nak mampuihhhhh..
Masuk je umah mak sdara aku bahang panas tu amat terasa, tak tau la nape ..

Malam tu bersiap2 nak p jenjalan plak..
Memula p jalan2 mari melantak
Kazen aku bawak ke tempat makan yang kononnye dia kata Faizal AF4 slalu makan..
Tapi takde nampak batang idong pun huhuhu
aku oder sate untuk Kakak..
Gemuk2 gak sate nye.. dalam 50sen jek.. ok la tu..

Aku plak oder Sup Tulang..
Tapi anak sdara kazen aku oder Sup Lidah yarkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
takle nak bayangkan makan tu huhuhuhu
Dia suh aku rasa eeeeeeeeeeeeeeeee dr rasa lidah lembu bek ase lidah tuttttttttt (opssss terlebey sudaaaaaaa...18sx plekkkk)

Oh sungguh bahagia dapat makan ngan aman sebab Baby ditinggalkan ngan Bibik n Maktok ekekeke
Jahat tol Ibu dan Abah tapi ekceli malas nak bawak Baby kuar malam2, tak elok la kan.. (ceh alasan ekekek)

Adik masa sblom hepi ni ade wat pangai ke tak ek?
Tak hengat dah tapi dia biasala, tak sah tak wat pangai, stiap saat wat pangai dia, tak larat nak melayan
anak kedua memang gitu ke wehh

Pastu dalam kul 11 trus p ke uptown Danau Kota..
Tu tempat wajib aku p kalo datang KL selain ke Taman Melati dan Klang (umah kak ipar)

Nak kata rambang mata idakla jugak sebab aku dah biasa mai cni..
Anak sedara kazen pun pelik sebab aku tak nampak excited..
Tapi ade gak aku sambar..

Tadaaaaaaaaaaa
Aku sambar slipar zebras ekekekek
Aku skang pantang tol nampak seliar camni, asik nak beli jek..
Skang ni kroje selamba badak jek pakai slipar camni, takyah kasut tumit tinggi dah hehehe

Hubby aku sambar baju MU 2 pasang..
Dak2 ni biasala, mainan tak abis2, nek bosan dah aku...
Pastu balik rrrrrrrrr...................


post signature


Thursday, February 18, 2010

Jalan sesak giler

Coti2 Gong Xi Fa Cai kowang g mana weh
Aku hanya p ke KL jek bawak anak2 jalan...
Dalam perjalanan tu aku tengok belah dari KL ke pantai timur punyela sesak..jemmmm
area aku ke KL lengang sesangat
So dari berjam2 ke KL tu jadi sekejap je dah sampai KL hehehe

Dah sampai tu, kitaorang tumpang umah mak sedara.. Kebetolan plak mak sedara takde, balik kampung so hanya ade anak sedara dia jek so tunggu la anak sedara dia tu balik dari keje..
Lama gak la bertapa depan umah dalam 2 jam, mujur Baby tak wat hal..
So dalam pada tu aku sempat gak la snap aksi2 drang

Nie la bibik aku yang terbaru...
moga2 bibik yang ni bagus cam bibik dulu.. AMIN

Malam tu ingat nak p uptown tapi cam tak larat jek gpun dak2 tak reti nak tido, dah terpaksa kensel huh!

Weh KL memang panas giler ek..
Pas mandi pun masih panas..
Bahang tu btol2 terasa pastu mandi air pun panas..
Kita kena beli water heater tapi di KL kena beli water cooler... tak tahan giler aku huhuhuh


post signature

Thursday, February 4, 2010

Plan last minit!

Ari Sabtu lepas, anak sedara sepupu aku mai dan kebetolan plak petang tu member aku dari KL kata nak tompang tdo umah aku..
Pagi tu borak2 ngan mak tetiba terkuar ayat ajak wat BBQ..
Mak pun ON jek so kitaorang p la Pasar Besar..
MasyaAllah, dah lama tak masuk pasar ni ha... anak2 pun pelik cuz selama idop tak penah masuk, tu baru pestaim masuk hikhikhik..
Aku beli sket jek dalam 2 ekor ayam, 10ekor ikan kembong, sekilo sutun dan 2ekor ikan pari...

ekceli tempat bakar kaler itam tu dah lama sangat beli dalam setahun lebihla jugak tapi tak penah guna.. dan bila nak guna baru sedar skru yang ni ilang yang tu takde heheheh

Wat simple n ala kadar jek..
Yang datang cuma kazen aku dan jiran depan..
Ajak kawan2 bek aku datang, dlm sms pandai ngat smash org alik2 tak dtg pun..

Gaya Ayen Giggs makan eiskrim hikhikhik

Mulala sessi bakar..
Oh ye, kawan aku tak jadi nak tdo, ampeh tol ko...
lenkali jangan dok janji2 r, nyampessss huh!

Ha ni dia Bibik aku..
Cukup sronok dia bila berBBQ...

Ni tempat BBQ spesel kitaorang wat..guna inisiatif sendiri taw..
Nak harapkan yang kecik tu, lapar r orang yang menunggunye..

Nie tempat BBQ yang kecik tu, tak banyak sangat leh bakar...

Okehhh dah siap dibakar so apelagi meh kita makaaaaaaaaaannnn...

Nie anak kazen aku..
Dah kebetolan dia datang Kuantan nak tengok wayang so aku ajak r drang singgah join BBQ..

ekceli kuah colek ade dua...
Yang ni jiran aku wat tapi paling laku kuah colek kicap+limau nipis+lada kecik+bawang = marbeleeessssss

Kakak dan Adik pun sronok makan sebab ade geng2 dia..

Alhamdulillah, pestaim kitaorang wat BBQ di umah secara kecil2an..
Selama ni puas dok plan tapi tak menjadi sebab pk takde orang nak join tapi alhamdulillah, upanye antara family dan campo jiran depan pun dah ok.. cukup sronok...
Pasni leh r wat lagik....

post signature

Tuesday, February 2, 2010

Makan pizza

dah lama aku tak wat blog bab makan memanjang kan so pasni pasti kowang dok mengeluh sebab asik bab makan jek aku publish muahahahah
wokeh...kali ni aku ajak dan bawak sume ahli keluargaku menikmati PIZZA..
Sian kat mak aku dah lama tak jalan2 so kali ni bawak dia seperti biasa berjalan dengan kerusi roda..

sudu, garfu serta pinggan kena susunkan jauh dari dak2 kalo idak ade jela tragedi yg membolehkan kita kena bayar lebih (sebab pecah pinggan) huhuhu tapi harap2 idak la so sebagai langkah berjaga2, aku kena r separate kan belaka ni sume kat satu sudut yang jauh dari drang...

Selama ni makan roti pe tu tapi kali ni di hidangkan dengan garlic bread..
Best gak, memula nak oder lagik tapi bila pk kan takut pizza nanti tak abis so biarkan jekla..

Ok ye kali ni akir aku agak kepelikan sket..
Sedap juga weh sampai teringat2 nak minum lagi..
Rasanye nama air ni Fizzy Asam Boi kot, aku pun dah lupa sebab almaklumla n3 2minggu lepas kan huhuhuhu

Yang ni seperti biasala..
Bibik aku marah aku makan sutun n udang sebab kulit Baby lom elok 100% lagik tapi dah terlajak melantak r Bibik huhuhu..

Nie plak makanan mak tapi dia makan sparuh jek sebab dia kata tak besh..
Mak biasala, ske oder banyak2 then membazir, takpela...

Nie plak pizza standar kitaorang iaitu Hawaian Supreme sebabnye yg makan pizza ni sumenya tak makan sayo so makan jela yang ni kan...

Wahhhh tersengeh jek my hubby kekenyangan ek...

post signature