::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Showing posts with label aku. Show all posts
Showing posts with label aku. Show all posts

Tuesday, February 1, 2011

Ini Meja Saya

nak tengok tak meja aku..
serba serbi baru..
meja baru, kosi baru, cermin meja pun baru malah tempat meja aku pun baru...
nak tgk? nak tgk?
jap ekkkk

tadaaaaaaaaaaaa
ini lah meja aku yang agak bersepah bila banyak kerja tapi agak terang jugak bila takde kroje ihiks... tapi yang pasti kalo takde kroje pun, akan ku amik fail2 yang bertimbun agar nampak ade kroje kalo idak tak semena2 kena wat kroje orang len, tak sanggup dennnn.. kroje den org berkira, kroje org den tak terkiro2 membueknyo hikhikhik..erk! pesal plak kuar dialek nogori ni...

tempat meja aku skang sbelah pantry so dulu punye la malas nak berjalan ke pantry tapi kali ni cukup rajin membuat air... takyah dah suh adik Nizam aku yang tolong watkan hikhikhik

owhhhh 2 in 1..
maksudnye dalam gambar ni ade 2 maksud tersendiri..
1 tang makanan, kekadang memang ade atas meja kekadang takde pun.. untuk ilangkan ngantuk..
1 lagi tang tepon.. dulu tepon ni kat meja org len tapi kali ni kat atas meja aku..
aku no hal bab angkat2 tepon ni, bukan susah pun cuma yang susah nak menjawab soklan yang kita sendiri tak yakin
dan yang pasti selama ni aku ngan adik aku si Nana ni terpisah ngan sebatang tiang tapi kini, adik aku sowang ni dah dok sbelah aku dan maka dengan itu makin kuatla menyakat malah mengganggu keje2 aku sebab nak pinjam PC nak men fesbuk hehehehe.. kat opis tu aku sowang jek ade brukben so nampak jek aku takde kat tempat duduk aku, bergilir2 la drang log in fesbuk drang...




Thursday, January 20, 2011

Mengapa ku jadi begini?

ayarrkkkk!!!!!!!!!!!
napela aku jadi camtu kan..
dahla idong beso, sumbat plak tisu kat lobang idong tu, lagi r beso hukhukhuk

takle ngan cara tu, cara ni plak aku wat
punyela nak kaber idong ku..
nape ngan idong aku ek..
hehehehe ekceli aku resdung r..
truk dah resdung aku ni haa..
sampai darah2 idong...mau tak darah, sedap woo bile genyeh2 idong tu almaklumla, gatei kan hikhikhik
so aku cuba makan obat resdung Al-Jabbar ni..
bagi aku kalo aku makan ikut aturan, memang ok..dah tak rasa gatal dan selsema tapi kalo ko pakai on off jek makan, kowang akan ase balik penyakit resdung tu datang.. ni yang aku takmo ni, kena bergantung ngan obat.. wat plak aku makan jamu ratu dara tu so slalu sangat antara 2 obat ni aku korbankan.. jamu tu takle makan skali ngan obat resdung tu, kena selangkan 2jam tapi biasala kan, bila dah selang trus lupa huhuhu
kowang tau tak obat resdung yang mujarab selain asap2 tu.. aku takmo yang asap tu, menyakit dan memedihkan idong dan kulit muka huhuhuhu

Sunday, January 16, 2011

Keberanian itu telah sebati

Akhir-akhir ni ujan tron ngan lebatnye kan..
kekadang kul 7.30pagi pun cam masih kul 6.00pagi kan..
dan aku tika dulu, sebelom Kakak menjejak kaki ke sekolah cukup takut dengan 2 situasi ketika memandu kereta iaitu situasi UJAN dan situasi GELAP (malam)..
cukup takut!!!
cukup tiada keyakinan!!!
sehingga ada satu ketika, hubby aku kena datang jemput aku sedangkan aku yang drive keta dan dia hanya menunggang motorsikal tapi dek kerana bini penakut, turutkan jua la...
tapi kini sejak Kakak dah mula bersekolah dan aku permanent memandu kereta, setiap situasi aku redah dengan jayanye cheewaahhhh...
aku dah pandai cilok perghhhhh klesssssssss
aku dah pandai handle wiper bila ujan lebat ekekeke
aku jua dah pandai melihat cahya2 di malam ari
Alhamdulillah, ade jugak rahmat di sebalik sume kejadian kan..
kalo Kakak tak stat skolah, mungkin aku masih mengharapkan hubby aku kan..
sekarang aku dah leh drive kemana2
tiada tempat yang aku dah takleh drive skang ni hikhikhik...

post signature

Saturday, January 8, 2011

Ibu yang mithali hik3

Wahhhhh pasan gile tajuk n3 ahaks...
ekceli arini bibik aku balik jumpa suami dia kat Jengka..
memang aku kasi balik jumpa suami dia sebulan skali, memula tu memang nak suh 2bulan skali tapi mengenangkan sian gak dia melayan dak2 n mak aku so tak salah aku kasi dia release tension kan
Kebetolan plak hubby aku pun ade program kat skolah dia so aku la menjaga dak2 bertiga serta mak aku ni..

Bab menjaga no hal sebab masing2 dah besar, buat plak si Baby dah pandai berjalan kan..
cuma yang memengahkan bab mandi r..
aku ni bukan leh sangat tunduk menunduk ni, cepat sakit blakang tapi mujur r masing2 ok jek mandi arini...
masing2 jugak tak wat pangai yang meletihkan minda aku, tu pasai aku siap leh wat n3 ni ihiks...
dek kerana tu, aku cuba menyiap2kan entry2 aku yang tertunggak truk sgt tu untuk tatapan sesape yang sudi mengikuti blog aku ni..


post signature

Monday, November 22, 2010

Ayarrkkkk itamnye!!

aduhaiiiii..btol ke cara pemakaian aku ni ek..
dah dekat sbulan still kaler ni jek, kompius jap!
takkan r tak surut2 toksin dalam badan aku ni, ke lemak banyak ngat ek huhuhuhu

Ekceli aku pakai Detox & Slimming Foot Patch..
seperti biasa aku borong mende ni kat
http://ralsshoppe.com/2010/09/rs09-jun-gong-detox-slimming-foot-patch-gold-edition/
sesape yang penah pakai, meh btau aku camne caranye...


post signature

Friday, November 19, 2010

My belated besday

Nama pon belated besday kan so nak publish pun kena belated gak hikhikhik...
besday ni wat pas 2minggu raya kot sebab besday aku jatuh pada ari pose kan..
anyway thanx to my adik2 sebab ingat gak besday kak ena kan... walaupun takde pezen sobsobsob...

wahhhh so nice this cake woooooooo

disebabkan sorang dak opis ni pun besday dia jatuh pada ari pose, so nak save bajet sambut la sesama...

epi besday 2 me...
sweet n sour 23th bebs...
btol kan angka tu ihiks...

post signature

Monday, October 18, 2010

Sabun 4 in 1

hehehehe
ni sabun bukan sebarang sabun tau..
ni sabun magic ihiks.. magic la sangat..
aku pun taktau camne aku leh rajin sebegini pakai banyak ngat sabun ni..
meh aku cite meh fungsi2 sume sabun ni

sabun cam puteh tu walhal kaler pepel sebenonye..
~ tu sabun la pape bawah tiak ke, bawah *tut* ke huhuhu n kaki...

sabun ijo
~ sabun tu leh sabun di payudara ye agar leh membuat payudara anda lebih gebu, kental dan tegang perrghhhhhhhhhhhhhhhh...
sabun oren
~ sabun tu plak leh sabun di bahagian selulit

ape2 hal kowang leh tgk kat sini ye
http://ralsshoppe.com

sabun kaler kunen oren tu (yg dalam bekas tu)
~ tu sabun muka.. leh tegang dan licin kan kulit muka

berminat? leh tanye tuan punye diri yg menjualnye hehehe
http://mummychubby-shoppe.blogspot.com
siyesss!!! bg aku sume sabun2 yg aku pakai memang berhasil..
badan aku makin gebu dan licin malah selulit maupun tempat yang geleber tu jadi kental dan kurang lemak..
tak percaya? sila tanye my hubby hehehehe
post signature

Tuesday, October 12, 2010

I'm backkkk sebab jelessss...

Yeahhhh i'm back cuz i'm so jealous to my husband n my bestpren..
have sumtin between them?
NO! NO! NO! bukan pasai tu r...
tapi pasai aku tengok drang dah mula aktif memblogging kembali dan ia mengembalikan semangat aku nak memblogging balik so ofcoz i'm so jealous hikhikhik...
so dengan itu aku nekadkan diri kembalikan mood blogging ku hehehe
mudah2an mood blogging sentiasa ade AMIN ihiks...


post signature


Monday, July 26, 2010

Achummmmm...i'm back!!!!


achummmm...achummmm...achummmm
adoyaiiiii selsema la plak..
hai ouls...i'm backkkkkkkkkk
mak aiiii bersarang blog aku ni ek...
lupa plak amik maid untuk bersihkan umah blog aku yang tersayang ni..
so oulsssss masih ingatkan aku tak? rindukan entry2 aku tak?
Aduhaiii ase kekok plak nak menaip sebab dah lama tak wat entry...
yang pasti aku still ingatkan malah windukan kowang...
Thanx 4 certain2 my blogger yang masih bertanya khabar tang aku
siyes!! cukup terharu sebab tak sangka aku masih di ingatan kowang terutama 'adik laki' aku sowang tu..nak mention ke nama dik? hehehehe
dia lagi r aku tak expact, siap bg email lagi tanye mana ilangnye aku...
Ya Allah sebaknye ase..
Aku janji bz camne pun, akan aku try 1 entry seminggu pun dah kira ok kan..

Anyway thanx all...
akan ku kembali menjadi blogger yang tak bape tegar ahaks...

post signature

Wednesday, June 9, 2010

Sape cute lagi mbam?


Ya mari pilih..
Sape paling cute lagi mbam..
mesti Baby menang camni...
bile plak Ibu leh menang ni ihiks...

post signature

Monday, May 31, 2010

Luasnye

Aku yang bermukakan lesu dan pucat lesi (cehhh lesu la sangat walhal balik kroje tak mandi2, tu yg jadi gitu sbb sume mekap dah tanggal ekekeke)

wahhhh sronokoknye Adikkk..
Tak diam dia dalam keta ni..
Alangkah indahnya kalo aku dapat miliki...
luas giler pastu ase cam orang kaya jek ekekeke
kereta pe la ni ek
v

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Inilah dia Toyota Rush
Owhhhh bukan aku punye tapi pakcik aku punye...
Disebabkan mak pak sedara ade keta mewah2 so kita sebagai anak sedaranye HARUS 'menumpangpakai' (perkataan baru ni ekekeke)
Tapi hubby aku kata dia cam takle bawak keta yg tinggi2 ni.. gayat gamaknye hehehe
Tapi tu la, ikutkan plan nak gak merasa Grand Livina tapi tu la kena ade perancangan btol2 sebab penggunaan wit terhad
Yelah, nak wat umah lagi, nak beli keta lagi..
Bole sangat beli kedua2nya tapi wit perbelanjaan dan coping terhad la
Bilala impian menjadi kenyataan ek huhhu


post signature


Wednesday, May 5, 2010

Tingin makan sate

Mentang2 rejki lebih bulan ni, bukan men prot ni ase nak kedarah yang best2 belaka ihiks...
Kali ni tingin makan Satay Zul...
Kebetolan plaks kazen aku nak mai tido kat umah so tak salah beli lebih sket kan..
Sesampai je kat sana nak dekat kul 7.00..
Kali ni kitaorang berdua jek sebab dak2 sume tido so tinggalkan jela hehehehe
Sebab segan nak bratur kat luar almaklumla dulu bratur time malam, gelap so tak ramai ngat orang pasan, ni time masih terang so segan r..
Jadi kitaorang wat keputusan, makan sambil menanti order siap..

Aku yang dah lama tak pekena teh tarik, tingin oder tapi disebabkan panas so aku tukar ke teh ais...

Sket je kitaorang oder sebab nanti yang nak tapau tu pun banyak..
So kitaorang oder 5batang satay ayam dan 5 batang satay daging je..
Mula2 aku musykil gak tak cukup tapi upanye dah cukup kenyang kitaorang makan..
So yang tapau tu harapkan budak2, kazen n mak aku je makan, tu pun tak abis tapi keesokannye Bibik panaskan balik..ok r tu daripada buang kan..

My encem boy pakai baju MU lagi sebab pe? sebab MU menang malam tu...
hehehehehe

post signature

Miliki idamanku

Setiap orang mesti ade idaman ati kan..
Eh bukan idaman ati tu maksud aku boipren ke ape tapi pe yang kita dah lama idamkan akhirnye kita miliki..
Begitu jugak dengan diri aku yangmana akhirnye aku dapat memilikinya..
Mujur r bulan ni rezeki aku lebih sket, bole la jugak aku dapatkannya, kalo idak kompom dok kedip2 mata bila melihatnya...

Pe dia idaman ati tu?
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Ia adalah sebuah jam tangan huhuhuhu
Ekceli dulu aku ade dah jam tapi ntah mana ilangnye, sakit ati mengenangkan..tu pasai aku pasang niat nak miliki pe yang aku idamkan selama ni cuma yang ni masih tak 100% terlekat di ati cuz aku ske yang lain dari yang len dan unic tapi disebabkan dah lama pergelangan tangan kiri ni kosong so beli jela... nanti leh kumpul wit lagi beli yang btol2 aku minat kan kan kan
Nape aku pilih gold?
Ekceli bukan pilihan aku jugak tapi hubby, anak2 serta orang2 kat kedai tu kata gold skang pesen baru org pakai..
Ntah ye ke idak sebab aku lebih minat silver tapi dek kerana ramai kata gold so beli jela..
Cam gelang emas je orang tengok, takut gak nanti org ingat emas bantai drang kerat tangan kiri aku ni ha, tak ke naya huhuhuhu

hehehehe jenama GUESS...taktau camne aku leh terpikat ngan jenama ni..
Slama ni stakat CASIO or ALBA jek, jenama murah2 jek mampu huhuhu tapi kali ni nak merasa yang branded sket...
Ekceli aku tengok ade gak jam yang lawo tapi jenama BONIA n ESPRIT.. Tapi ati tu dok tetap yang GUESS jek so beli jela yang GUESS tu huhuhuh

Pasni nak idam beli pe plak ek...

post signature

Tuesday, April 13, 2010

Kolam 'renang'

Balik je keje dak2 ni rfequest nak mandi kolam..
Ekceli kolam ni aku beli sebagai hadiah wat Kakak sebab cemerlang dalam peksa baru2 ni..
Nantikan ku publish tang kecemerlangan dia tu yee...
Disebabkan anak2 dah tiga so harussss beli kolam yang besar sket...
Ase mula2 nak beli yang lebih beso agar Ibu dan Abah leh join skali tapi pk kan kerugian air yang banyak so hanya beli besar ni jek la..

Baby yang pada permulaannya cam sdikit cuak..
Yelah, slama ni mandi dalam besen dia jek tapi kali ni mandi dalam pelampung..mau tak ase len macam jek...

Kakak dan Adik cukup sronok..
Siap men trojun2 n kuak lentang la..
Cam2 aksi..

Tukang snap pict dah ase cam tak besh jek tengok Baby dok dalam tu..
Pastu kena pegang la ape la sebab takut Baby terbalik....cam nampak leceh jekk

Tiba-tiba.............debushhhhhhh................

Ya salleeeeeee...Ibu pun masuk dalam kolam muahahahaha
Bukan Ibu kepingin ye..Ibu cuma sian kan Baby jek (wahhh alasan munasabah tu ekekeke)
Masuk tu ngan baju kroje tu, kless tol Ibu tapi skejap jek..
Kang lama2 kang mau Ibu lebih excited dari anak2 ekekeke
Best la plak...
'B, pasni kita beli satu lagi kolam nak? untuk kita dua jek'

Baby yang makin konpiden...
Pas pada tu tiapkali kakak2 dia mandi pasti Baby join skali tapi atas bantuan Bibiknyela memegang..
Kalo nak bantuan Ibu, Ibu trojun jek ekekeke

post signature