::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Showing posts with label Mak. Show all posts
Showing posts with label Mak. Show all posts

Wednesday, December 2, 2009

Fisiotrapi

Pas mak jatuh aritu, dia kena p fisio cuz doc heran nape mak lehtak seimbang badan walhal kakitangan dia ok sume.. So p la kitaorang seari sblom raya aritu..

Masa ni baru daftar kat konter..
Ikutkan aku dan hubby kena masuk balik keje alik2 dia nak salah sorang ahli keluarga ade bersama so aku terpaksala berkorban..
Budak2 p ikut Abahnye..mujur coti skolah so takde orang kat opis Abahnye...
Mak di bawa kesini untuk fisio..
Mujur dak2 tak ikut kalo idak mau haru biru tempat ni dak2 tu lingkupkan ekekeke
Banyak gak menannye...
Banyak gak peralatan disini..
Nak jek aku try sesambil membakar lemak ekekeke tapi malu la plak so stakat jamu mata je la..
Baju krim tu doc yang incharge fisio ni..
pada mulanye aku ingat dia ni kurang ajo bile cakap ngan orang tua so tiapkali dia cakap ngan mak aku, aku nyampuk menjawab bagi pihak mak aku ngan sore tegas gak..
akhirnye dia makin kendur bercakap..
bila dah lama dok situ, baru tau dia ni memang sore lantang..
Idak le, masa mak aku mai tu muka dia masam, mana aku tak anggap bukan2 kan..
bila dah ramai org baru dia senyum...
Ikutkan pada exercise, kakitangan mak aku ok.. memang r tak bape kuat tapi ok la.. yang peliknye nape mak aku jalan camtu so kena wat appointment lagi suh datang minggu depan huhuhuhu


post signature


Monday, November 16, 2009

Sepi seminggu

Mengapa blog ku kejong seminggu?
Bukan karena internet down..
Bukan jua karena busy..
Bukan jua karena masalah2 len tapi ade trajedi yang menimpa mak aku..
Ari Jumaat yang lepas2 aku MC dek kerana melantak Mee Kari..
Bukan aku jek kena, hubby aku pun kena..
Nak upload gambo2nye pun, MMC aku rosak huhuhu abis sume gambo2 dalam tu huhuhu
So ari Senin lepas baru aku masuk keje..
ELok jek tengah kusyuk wat keje, aku dapat satu panggilan telefon dari jiran aku..
Aku : Ello...
Jiran : Ena.. ni A.Sahak ni..
Aku : Ye kenapa?
Jiran : Camni... Nak bitau ni..
Slow2..terdengkut2 dia cakap wat aku ase cam bosan n bengang..sebab ati aku dah dubdabdubdab dah, ase len..
AKu : Nape A.Sahak?
Jiran : Ni..mak Ena jatuh longkang
Aku : HAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Camne leh jadi camtu... ok..ok.. takpe, Ena balik skang..

Kowang nak tau pe jadik?
sob..sob..sob..

Alkisahnye mak aku rajin sesangat beli sayo kat lori sayo tu walaupun tak masak..
Dalam peti tu penuh ngan ikan2 dan sayo2ran yang dah kering sebab beli tapi tak masak..
Nak harap aku masak balik keje, idak le.. letih woooooooooo.. rehat pun tak cukup..
Pas abis beli, lori sayo pun blah.. mak aku jalan tak seimbang sangat badannye.. tapi rajin jugak berjalan..
Sebab dia tak larat nak bawak plastik bungkusan tu, dia bagi ke Adik.. kebetulan Adik je ade kat umah, Kakak p skolah..
Dalam nak hulur tu yang dia jatuh longkang.. dia pun tak sedo camne dia leh melayang dalam longkang beso..
Dalam jatuh tu, mak aku suh Adik panggil jiran aku tapi Adik ni susah sket, kalo Kakak kompom dia p umah jiran aku.. ni Adik juz stand kat ctu jela sambil melambai2 ke jiran aku..
Jiran aku ingat Adik panggil mak aku n men ujan..
Nak jadikan cite, mujrula air longkang tak penuh dan ujan renyai jek, kalo idak taktau r..
Sedo tak sedo, orang lori sampah yang pungut sampah sedo mak aku dalam longkang..
Adela jugak dalam stengah jam mak aku dok dalam longkang tu..
Dahi dia truk r luka..
Balik tu trus aku bawak ke emergency.. mujur takde pape juz jahit jek lukanye..
Tu pasai aku mohon coti seminggu..tu pun ase serba salah kat bos sebab baru masuk keje dah coti smula..
BUkan ku pinta sume ini berlaku huhuhu moga mereka memahami situasi aku skang ni..
Tapi sampai ke arini mak aku ase susah nak napas, batuk n bersin sebab sakit kat dalam prot..
Bawak p kenek smlm, doc suh p spital wat x-ray takut ade tulang yang retak..
So arini nak bawak dia p check
Moga2 mak aku pulih sediakala
AMIN..........

post signature

Tuesday, October 6, 2009

Sedondon

Lahaiiii dah nak abis raya dah tapi aku baru leh wat n3 tang sedondon, nak wat camne kan ihiks..

Sedondon tak?
Tema tahun ni biru pinky..
Kalo pink belaka, sian plak ngan Abah takde geng kan so kota amik dua2 la skali
Tapi kain baju raya Abah terpaksa ikut yang kitaorang le hehehe
Ermmm kalo wat header lawo gak kan tapi takde muka Baby, skrin kamera dah full huhuhu
Cantek tak baju kami?
So cute...

Ibu dan Abah..
Aduhaiii domoknye Ibu, bile nak kurus smula ni huhuhu
Walhal jarang bangat makan nasi ni

Maktok bersama cucu2 tunggalnye
Ikutkan ade kain lebih n nak wat untuk baby tapi tailor dah tak sanggup dah so Baby pakai baju kaler pink je la....


post signature


Sambut enibeseri

Terlewat seari menyambut enibeseri..
Ikutkan plan nak sambut kat otel (vavava verangan tuh...) tapi disebabkan ramai pari2 yang nak dibawa so kena tuko plan la... Kalo ade Bibik, mau aku tinggal anak2 aku n dating berdua ngan hubby aku je ahaks... Kijam makpak tapi kitaorang tak penah wat camtu tauuuuu...
So kitaorang pakat nak makan kat Secret Recipe (SR)..
Cehhh dulu kata tempat klesss n mahal tapi skang pegi plak ihiks...
skali skala leh la...
kalo slalu, rabak poket woooooooooo
~Ibu wif my luvly princess

~ My luvly n huru hara princess ekekeke

~ Nie salad pilihan mak aku..
Punyela simple saladnye..kalo aku tau aku buat sendiri bawak ke SR ni ekekek..
Bawang, Tomato n Timun.....

Ni kopok pe ntah tapi sodap gak.. Abis gak 3bakul tapi dalam bil ade 5, tipu huh'

Psttttt ok tak aku pakai tudung nih?...
dulikkkkkk biarla macam makcik atau bibik pun, aku tetap nak pakai tudung ni sebab senang banget nak sarungnye ihiks...
Mujur Baby baik je...dok senyap jek...
Masa nak nanes tu aku sumbat susu sbotol trus tido ihiks..
Kakak yang setia menemani dan melayan Baby...
~ Grilled BlackPepper Chicken...
Aku, Hubby n Kakak order..
Best gak tapi nasi sket..tak cukuppp huhuhuhu

Control macho hubby aku makan hehehe

Nie plak air Green Apple Kasturi yang penah org syorkan tapi kali ni aku mintak yang tanpa ais..
Lahaiii macam tak aci jek sebab gelas dah la kontot, sket plak tu..cam tak puas minum tapi rega mahal huhuhuhu

slurppppppppppppp my peberet ice blended cappucino tapi takle nak minum huhuhu

Nie plak Stewed Aus Beef Steak..mak aku punye..
Tapi dia tak abis makan so aku try sket ermmm ok jugak...

Adik tak sah kalo takde eiskrim.. tu pun tak abis sebab dia cuma nak yang coklat je kat atasnye...
Ampeh tol!!!
Kalo Ibu ok, mau Ibu pulun sampai abis.. rugi wooooooooooooooooooooo

Our enibeseri angkut mak dan anak2 ihiks..
Penuh meja sepenuh list dan rega di bil uhuks..

Ha ko! karipap gergasi..
Taktau la sedap ke idak, mak aku tak sempat makan so tapau jek..

Dan aku dan Baby yang kekenyangan.. Baby kenyang minum susu hehehe

p/s : ok tak weh aku pakai tudung ni..jujur r... kalo ok, aku nak beli tudung2 camni je la


post signature


Friday, July 17, 2009

Puding Pisang

Kowang ske tak puding pisang?
MasyaAllah kowangggggggggggg.. my peberet ni wehh
Dulu masa rajin2, aku ske wat jala mas atas dia...
lagi bessssssstttttttttttttttttt
Aku ske kuah puding yang mak aku buat, pekat dan manis..
Kalo beli kat mana2, mesti cair dan tak bape sedap..
Wat plak pisang lemak manis tu lembik, perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh siooooootttttttttt meleleh...

Ekceli dah lama aku kepingin...
adela sminggu lepas aku cakap gitu2 je kat mak aku..
alik2 mak aku buat alhamdulillaaaaaaaaaaahhh
tapi sayang, masa tu aku dah kekenyangan so makan pun sket..
Aku ske makan yang panas2.. kalo dah masuk peti sejuk memang aku tak jadi makan la.. ntah! rasa cam tak sedap n geli pun ade.. aku pun taktau huhuhu
anywayy thanc mak sebab wat utk NA..
Cayang omakkkkk


post signature

Wednesday, May 27, 2009

Kakak solat

Oh ya, kat Pasar payang aritu, aku ade beli telekung sembahyang wat Kakak..
Alhamdulillah, Kakak excited nak belajar sembahyang dan kompem maktok yang jadi pengajarnye sebab Ibu memang tak pandai bab2 ajar ni ekekeke

Kakak dah terlewat akan solatnye..
Maktok dah lama menanti di krosinye...

Wahhh sweeeeettt jek...
Sat2 ek... kiter tengok dari depan plak ek...

Cute tak? ihiks....
Dia kata dia tak tau baca ape tapi dia cuma baca Doa Penenarang Hati je..
Kira okla tukan, baru nak belajar..
Ni pun maktoknye dah belikan dia buku cara2 solat, moga dia leh ikut slow2 kan..
Ingat nak belikan wat Adik gak tapi biasala, Adik ni agak kemalasan skett...
Cam Abahnye wakakakaka (walhal cam Ibu) ekekeke


post signature


Tuesday, May 12, 2009

Selamat Arijadi Mek

Selamat Hari Jadi Mek...
Ni mak mentua aku..
Arini besday dia...
Moga mek sentiasa dipanjangkan umo dan dimurahkan rezeki...

adehhhhh berturut2 besday kan..
esok ade lagi ni ihiks...

post signature

Thursday, December 11, 2008

Dr. Jism Al-Jabbar


Alas bontot
Kalo ase sakit bontot dok kusi keras, alasla bontot anda ngan mende ni ye hehehe

Nie plak microphone alaa cam zaman dulu2 tu kan...
So kali ni dia hasilkan kembali...
Microphone besar bagak ekekeke

Nie plak yang control kuat slow bunyi karaoke kot

Nie plak remote control dia n kalo ase tengah nyanyi tu sakit blakang, leh urut skali wakakakak


Aduhaiiiii ngarut melalut dah aku ni..
Soryla kowang... saje jek aku melalut
Aku pun tau kowang kompem tau mende alah ni..
Aku pun tak reti nak btau banyak2 yang pasti aku tau alat ni berharga RM12k..
Haa koooo... aku siap berleter kat mak aku cuz dia bazirkan wit...
Memangla wit dia tapi nape la sampai bazir camni skali kan tapi ntahla.. ikut dia la..
Alat ni leh mencegah sakit2 dalaman..
Alaaa takkan kowang tak penah baca tang Dr.Jism Al-Jabbar tu kan..
Nak cite panjang2 pun malas nak taip la so baca la kat paper atau internet ek ekekeek



Thursday, December 4, 2008

Naik 'court'

Cam buat salah jek kan..
Idakla ekceli ni tentang pembahagian harta arwah Abah aku..
Aku, Mak dan adik beradik Abah dikenakan hadir

Hehehe siap bawak fail lagi tu...
Banyak fakta2 yang nak dibentangkan ni ihiks..

Aduhaii.. sempoi nye opis..

Ingatkan drang tak datang lagi, beria la tunggu kat bawah, rupanye masing2 dah ade kat atas hehehe

Yang penting duduk di depan dan yang tak bape penting juz tengok jek dari blakang..
Panas la jugak keadaan tika ni tapi aku kena sabarkan diri...
Kes ditangguh!