Mengapa blog ku kejong seminggu?
Bukan karena internet down..
Bukan jua karena busy..
Bukan jua karena masalah2 len tapi ade trajedi yang menimpa mak aku..
Ari Jumaat yang lepas2 aku MC dek kerana melantak Mee Kari..
Bukan aku jek kena, hubby aku pun kena..
Nak upload gambo2nye pun, MMC aku rosak huhuhu abis sume gambo2 dalam tu huhuhu
So ari Senin lepas baru aku masuk keje..
ELok jek tengah kusyuk wat keje, aku dapat satu panggilan telefon dari jiran aku..
Aku : Ello...
Jiran : Ena.. ni A.Sahak ni..
Aku : Ye kenapa?
Jiran : Camni... Nak bitau ni..
Slow2..terdengkut2 dia cakap wat aku ase cam bosan n bengang..sebab ati aku dah dubdabdubdab dah, ase len..
AKu : Nape A.Sahak?
Jiran : Ni..mak Ena jatuh longkang
Aku : HAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Camne leh jadi camtu... ok..ok.. takpe, Ena balik skang..
Kowang nak tau pe jadik?
sob..sob..sob..
Alkisahnye mak aku rajin sesangat beli sayo kat lori sayo tu walaupun tak masak..
Dalam peti tu penuh ngan ikan2 dan sayo2ran yang dah kering sebab beli tapi tak masak..
Nak harap aku masak balik keje, idak le.. letih woooooooooo.. rehat pun tak cukup..
Pas abis beli, lori sayo pun blah.. mak aku jalan tak seimbang sangat badannye.. tapi rajin jugak berjalan..
Sebab dia tak larat nak bawak plastik bungkusan tu, dia bagi ke Adik.. kebetulan Adik je ade kat umah, Kakak p skolah..
Dalam nak hulur tu yang dia jatuh longkang.. dia pun tak sedo camne dia leh melayang dalam longkang beso..
Dalam jatuh tu, mak aku suh Adik panggil jiran aku tapi Adik ni susah sket, kalo Kakak kompom dia p umah jiran aku.. ni Adik juz stand kat ctu jela sambil melambai2 ke jiran aku..
Jiran aku ingat Adik panggil mak aku n men ujan..
Nak jadikan cite, mujrula air longkang tak penuh dan ujan renyai jek, kalo idak taktau r..
Sedo tak sedo, orang lori sampah yang pungut sampah sedo mak aku dalam longkang..
Adela jugak dalam stengah jam mak aku dok dalam longkang tu..
Dahi dia truk r luka..
Balik tu trus aku bawak ke emergency.. mujur takde pape juz jahit jek lukanye..
Tu pasai aku mohon coti seminggu..tu pun ase serba salah kat bos sebab baru masuk keje dah coti smula..
BUkan ku pinta sume ini berlaku huhuhu moga mereka memahami situasi aku skang ni..
Tapi sampai ke arini mak aku ase susah nak napas, batuk n bersin sebab sakit kat dalam prot..
Bawak p kenek smlm, doc suh p spital wat x-ray takut ade tulang yang retak..
So arini nak bawak dia p check
Moga2 mak aku pulih sediakala
AMIN..........
