::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Showing posts with label Si Baby Elin. Show all posts
Showing posts with label Si Baby Elin. Show all posts

Thursday, November 25, 2010

Sian Baby

Besar tapi kecik..
Sian Baby kena buli ngan kakak2 dia..
tapi seronok gak dia kena tolak sana sini..
Senang keje..
Letak dalam walker takmo, jalan pun masih tersangkut2 lagi, akhirnye ha ko, duduk la situ hehehehe


post signature

Wednesday, October 13, 2010

Ganjaran Hebat!!!

Owhhhhh... ini bukanla iklan maupun promosi barang ye..
Ni nak cite tang Kakak yang berjaya puasa buat pertama kali sebanyak 27ari sebab lagi 3 ari ibu dan abahnye terlajak tido so tak sedar bangun sahur dengan itu dibenarkan Kakak membuka puasa la...
Dan sebab kedua Kakak berjaya mendapat tempat kedua dalam PKSR 3 ni haa..
Masa PKSR 1 dpt no.4, PKSR 2 dpt no.3 dan PKSR 3 dpt no.2 alhamdulillah...
mudah2an akhir tahun ni dapat tempat pertama plak, jangan makin jauh udah...

Selalunye dia hanya mintak buku tapi kali ni dia dah pandai mintak mende mahal..
Terpaksa beli 3 skaligus sebab adik2 ade 2orang, kalo adik badik ade 10, mau muflis ibu camni huhuhu

So ni la yang Kakak nak
masa tu aku tengah kursus, mau tiap2 ari gak dia kol mintak mende ni so balik dari kursus trus aku beli scooter ni ha..
kebetolan dia memang nak kaler biru..


Adik plak nak kaler pink..
yang ni mesti kena beli gak nanti mau amuk satu umah huhuhu
mujur r scooter skang ni tak mahal sangat, kalo dulu mau kopak wit ibu

utk Baby ade jugakkkk
namanyeee.........
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
scooderrrr hikhikhik..
memula Baby naik punyela takut n nak nanes tapi skang punyela berlagak, siap tak pegang lagi..

Yang pasti ibu bahagia dikurniakan 3 orang anak pompuan yang chumel, cerdik lagi nakal ni ha..
walaupun kekadang bikin ati ibu panas slalu tapi ibu sentiasa doakan agar bila besar nanti anak2 ibu tak lupa tanggungjawab pada ibu dan abah..
jangan jadi cam anak2 zaman skang, menggerunkan huhuhuhu

post signature

Wednesday, June 9, 2010

Sape cute lagi mbam?


Ya mari pilih..
Sape paling cute lagi mbam..
mesti Baby menang camni...
bile plak Ibu leh menang ni ihiks...

post signature

Tuesday, June 8, 2010

Baby demam panas

Alahaiii ciannye Baby..
Badan panas giler..
Aku balik umah baru Bibik bagitau, dia tak kol plak aku masa kat opis.. bagus toll..
Mujur Baby tak meragam juz nak dukung sentiasa jek..

Kakak dan Adik yang ceria..
Ceriala sebab tak berjangkit lagi..
Nanti berjangkit nanti lagi truk dari Baby drang ni..

Aku seperti biasa dok memantau sekeliling ekekeek
Tak larat r dukung Baby semenjak pinggang makin truk ni
So duduk jela.. nak wat canme..

Haa tu yang ske nye kakak2 Baby ni ha kalo mai sini..
Ade small playground kat ujung tu...
Akhirnye nama Baby dipanggil..

Demam Baby cecah 38.6'c..
Aduhaaaiiiii panasnye...
Doc juz bagi obat demam
Balik tu bagi dan keesokannya masih demam..
Biasanye klinik depan umah aku ni tak brape mujarab obat2nye ngan anak2 aku so kitaorang pakat bawak ke Klinik Pakar Kanak2 yang biasa kitaorang p..tapi dia tutup plak dah... bukak kul 7malam.. malas nak kuar balik malam so p klinik kat masjid besar tu plak..
Selalunye anak2 aku memang cepat baik ngan obat2an di klinik ni..
Dapatla obat demam, antibiotik dan demam/selsema..
Alhamdulillah, Baby cukup senang makan obat, tak cam kakak2nye...
dan akhirnye Baby sihat cuma batuk kahak dan selsema masih ade la..
Masa p klinik tu pun suhu makin naik, nak cecah ke 40'c..
Mujur la takde pape ngan Baby sebab dia cam tersentak2 camtu, takut r jugak kan huhuhu

Tido pun tak perlu dah dalam buai juz letak atas tilam trus tido terguling2..
Yang kelakonye, bila makan obat batuk/selsema memang kompem ngantuk..
Bila dah agak lama tido mayb dia trase nak bangun tapi dek kerana mata terlalu berat nak bukak, juz dengar molot dia jek bercakap tapi mata tertutup hahahaha

Winduuuu gelak tawa Baby..
Camne la ngan orang yang kehilangan anak tu ye..
Sedangkan Baby demam aku dah windukan sorenye, ni kan plak ilang ataupun meninggal nauuzubillah, jauhila sume tu..
tak sanggup aku..
bila Baby dah sihat si Adik plak kena.. seperti biasa bawak dia ke klinik, bagi obat skali trus bekkkkk hehehehe


post signature


Tuesday, June 1, 2010

Adik dan Baby eksiden

betol kowangggg, aku tak tipuuu
siyessssss!!!!!!!!!!
huhuhuhu
Adik kaki ke atas
Baby plak dok bawah kaki Adik huhuhu
Mujur aku sempat snap keadaan drang eksiden huhuhu
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Ha btol tak pe yang aku katakan..
meh zoom lagikkk

Adik dan Baby eksiden
Adik kaki ke atas
Baby plak dok bawah kaki Adik huhuhu

btol kan kan kan huhuhuhu

(jangan marah ye kengkawan.. beginila cara anak2 aku tido, dari si Kakak sampaila si Baby, ganeh giler... camne la nak banteras suh drang tido elok2, susah giler makpak dia nak cari ruang tido huhuhu)


post signature

Thursday, May 13, 2010

Dah 9 bulan

Skejap je dak domok ni dah 9 bulan...
Tak sabar nak tunggu dia membesar cam kakak2nye..
Dak domok skang dah pandai duduk..
Nak buat camne, lambattttt..takpe r, asaikan dak domok leh jalan jugak satu ari nanti...
Kulit Baby cukup sensitip dan membuatkan aku tak dapat nak bawak dia p jalan mana2 masa siang melainkan malam..
nie mesti kes masa pantang dulu silap minum susu kamben huhuhu
yang pasti bile dalam walker, cukup laju Baby berlari dan berjalan hehehehe
Oh ya, berat Baby skang nak cecah 10kg ish3 cukup berat..
Adik yang dah umo 5tahun pun baru 13kg hik3...ade jugak Baby yang angkat Kak Adik nanti ekekeke..
Baby jugak dah pandai wat pelbagai mimik muka, meniup 'seksofon', cukup manja terutama ngan Bibik dia dan ske men ngan kakak2nye

Skang ni aku dok terpk camne nak celebrate besday drang...
Dulu wat Kakak dan Adik skali tapi kali ni ade Baby mesti kena wat 2x majlis tu, rajin ke orang datang umah aku 2x ek pastu kebetolan besday Baby jatuh bulan puasa, sian plak kalo umo setahun tak sambut... camne ek...


post signature

Wednesday, May 5, 2010

'Bersinar' kembali huhuhu

Erk! pesal takle rotate ni? Padahal dalam pendrive dah rotate, blasah jela..
Pasan tak ade
'nanded' kat dahi Baby tu?
Ekceli bukan kat situ jek tapi penuh kat atas dahi luka dari hasilan garu dia tu ha..
Nak kata kuku terlalu panjang, idak gak, baru potong kelmarin tapi kekadang baru potong pun still tajam lagi, tu yang jadi luka gak tu..
Memang truk tol dahi dia kali ni sebab Baby memang takle panas langsung, terlalu sensitip kulit dia.. Tu pasai p mana2 terpaksa tinggalkan dia tapi kalo hajat nak p mall je memang bawak la sebab tempat sejuk kan
So bincang punye bincang, akhirnye terpaksa sepakat membotakkan kepala Baby balik..
Ikutkan takmo sebab masa dia cukur dulu pun aku tak sabar rambut dia tumbuh sebab memang tak lawo langsung muka Baby huhuhu tapi dek kerana terpaksa bagi mengelakkan kepala dia lebih truk dengan kudis2 so terpaksala dibotakkan

Rambut Baby sblom dipotong
Aku selaku blogger yang tegar so takle la pegang Baby kan jadi terpaksala Bibik aku yang uruskan

Puas jugak nak agah dia gitu gini bagi dia tak pasan Abah dia tengah cuba botakkan kepala dia

Tadaaaaaaaaaaaaaaaaa.....
hmmmm cute jugekkkk
so skang Baby dah botak dan luka2 di kepala dah takde..alhamdulillahhhh..
Mudah2an makin besar nanti penyakit kulit sensitip Baby dah takde..
Sian btol Ibu tengok Baby takle guna pape jenis produk pun juz guna ubat sapu dari klinik pakar jek.. Badan pun dari kecik hingga kini tak bau baby pun huhuhu


post signature

Tuesday, May 4, 2010

Terpacak!!

Fuyyyooooooooooooooooooooooo terpacakkk bebs!!!
Sape kata aku takde anak laki
Ha tu ade tu ha..
Sowang2 kalo main cam laki..
Takde nak men slow2 ni mesti debush debush punye
Ni plak ngan rambut sendiri terpacak..
Tak buat ni taw, asli lagik..
Ni Baby baru bangun tido, bila tengok rambut dia camni, cepat2 aku snap ekekekeke
Kekadang sonok gak wat rambut dia camni..
Hahahaha nak wat camne kan, p mana2 atau org datang umah, mesti orang ckp dia lelaki sebab muka takde tokoh pompuan pun..
Tingin anak laki?
Ofkos la kannn..sape taknak rasa jaga dua2 jantina anak yang berlainan kan tapi dah rejki aku dapat tiga2 princess, itupun aku dah bersyukurrrr...dah memadaii..
Biar r 'anak lelaki' aku sowang tu yang sampai bila2 aku manjakan dan kekal dalam ati, (laki aku la tu) insyaAllah....


post signature

Wednesday, April 14, 2010

Baby - grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

saje je nak kasi kowang tengok gelagat Baby bila dapat geget sumtin..
hehehehehe so cute!

post signature



Tuesday, April 13, 2010

Kolam 'renang'

Balik je keje dak2 ni rfequest nak mandi kolam..
Ekceli kolam ni aku beli sebagai hadiah wat Kakak sebab cemerlang dalam peksa baru2 ni..
Nantikan ku publish tang kecemerlangan dia tu yee...
Disebabkan anak2 dah tiga so harussss beli kolam yang besar sket...
Ase mula2 nak beli yang lebih beso agar Ibu dan Abah leh join skali tapi pk kan kerugian air yang banyak so hanya beli besar ni jek la..

Baby yang pada permulaannya cam sdikit cuak..
Yelah, slama ni mandi dalam besen dia jek tapi kali ni mandi dalam pelampung..mau tak ase len macam jek...

Kakak dan Adik cukup sronok..
Siap men trojun2 n kuak lentang la..
Cam2 aksi..

Tukang snap pict dah ase cam tak besh jek tengok Baby dok dalam tu..
Pastu kena pegang la ape la sebab takut Baby terbalik....cam nampak leceh jekk

Tiba-tiba.............debushhhhhhh................

Ya salleeeeeee...Ibu pun masuk dalam kolam muahahahaha
Bukan Ibu kepingin ye..Ibu cuma sian kan Baby jek (wahhh alasan munasabah tu ekekeke)
Masuk tu ngan baju kroje tu, kless tol Ibu tapi skejap jek..
Kang lama2 kang mau Ibu lebih excited dari anak2 ekekeke
Best la plak...
'B, pasni kita beli satu lagi kolam nak? untuk kita dua jek'

Baby yang makin konpiden...
Pas pada tu tiapkali kakak2 dia mandi pasti Baby join skali tapi atas bantuan Bibiknyela memegang..
Kalo nak bantuan Ibu, Ibu trojun jek ekekeke

post signature

Saturday, March 13, 2010

Dah 7 bulan

hmm pejam celik pejam celik..
siap bleeding masa operate..sampai napas pun tersekat2
sekejap je Baby dah berusia 7 bulan...
Alhamdulillah.. cepat sunggu masa ni berlalu kan...
Sedia maklum Baby memang domokkk
Berat terakhir masa timbang, masa tu usia 6bulan dalam 8.5kg tapi skang bila aku dukung je takle lebih 5minit kalo idak kompem pinggang aku sakit..cukup berat tapi geram nak dukung jugak dia..
Baby lambat bebeno belaka mende..
Stakat ni MASIH lagi meniarap huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
dahla meniarap je, nak pusingkan badan pun jarang sangat lepasnye...
Tapi dek kerana sian kat dia asik baring jek, tu pasai aku letak dalam walker..
Tu pun menetap kat situ jela, tak jalan mana2 melainkan dia menolak ke belakang
Tang gambar kat atas tu jangan tertipu..
Itupun aku sendal dengan bantal..tu pun susah nak tetap kedudukannye hehehe
Lambat sangat aku rasa Baby kali ni..
Adakah kerana dia berat tu yang dia lambat?
Anak kowang di usia 7bulan dah boleh buat ape ye?
huhuhuhu


post signature

Friday, March 12, 2010

Tudung Muslimah Kanak-Kanak

Sesape yang add FB aku mesti tau aku ade cari tudung ni aritu..
Sebabnye Kakak ade Majlis Maulidur Rasul
Dalam palotak dok pk tudung muslimah kanak2..
Kat web on9 banyak le tapi kat Kuantan ni takdak pun aku cariiii...
Disebabkan masa sudah suntuk so terpaksala Kakak pakai tudung org dewasa tu ha..

Keesokan arinya aku cari r kat pasar malam..
Mak aiiii rambang mata dibuatnye, punyela banyak pilihan..
Ase nak beli sume tapi bila pk smula, anak2 aku bukan nak pakai sangat juz pakai bila rasa teringin je
So aku beli la 2 pasang..
Satu kaler pink+puteh dan satu lagi kaler puteh..
Kaler puteh yang Kakak pakai tu agak leper sedikit di depan kan..
Dan muka Kakak pun nampak cam penyek jek hehehe
Yang Adik pakai cantek.. Muka pun tak nampak sangat bulatnye..
Sejak ade tudung tu, Adik krojenye pakaaaiii je almaklumla dia kan muslimah yang sejati..
Takle pakai yang baju lengan singkat, pakai skirt/seluar atas lutut dan tak bole pakai baju seksi2 so kena sangat la beli tudung ni haa..
Eh Baby pun nak tunjuk jugak..
Disebabkan moody so Baby monyok jek dan sebok nak cabut tudung..
Papepun sweetooooo tol Baby pakai tudung hehehe


post signature


Wednesday, March 10, 2010

Tembamnye...

Aksi2 Baby tido...
Baby ni kalo tak tido cam ni mesti tido tertiarap..
Kakak2 dia masa baby tido ada gak tido camni ataupun telentang tapi Baby ni tak penah tido telentang..
Mesti nak tertiarap pastu mulala berat nak memusing

close up sket muka Baby masa tido hehehe
tembammm banget.. geyam nengoknye....

haa nampaktak betapa besarnye peha dia..
kes ni la bila dah meniarap, takle nak telentang sebab berat nak palingkan dia punye peha hahahaha
siyes!! slalunye kitaorang r tolong tolakkan..
camne la ni, umo dah 7bulan tapi stakat meniarap je bole ni.. bila nak merangkak ni..
tembam tak tangan Baby..
MasyaAllah cam span tau.. ase nak geget2...
bila dia pegang muka kita tu memang time tu ase nak geget, geram sesangattt...


post signature