::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Showing posts with label Kursus. Show all posts
Showing posts with label Kursus. Show all posts

Monday, May 31, 2010

Kursus lagik

Aku dapat kusus ni pun last minit..sehari @ 2ari sblom ari kusus, aku ditanya nak kusus ataupun tidak...
Aku jawab jek nak sebab nak menambahkan ari2 kusus, kan kena kumpul 7 ari dalam setahun ari kusus so tambah kusus kali ni dah ade 4ari kusus aku so tinggal lagi 3ari..
Lagi 3 ari aku nak mohon kusus kat INTAN, best sket... sume tempat len2, idakla bosan kusus tempat yang sama kan hik3..

Ok kali ni kusus mengenai Kursus Pengurusan Masa Berkesan..
Bab masa ni memang aku ok tapi bila aku baca isi kandungannya menyatakan leh handle situas stress maupun tension, tu yang aku minat tu..
Kusus ni plak krojenye asik meeennnn jek, tak ngadap komputer..
Ske sangat sebab aku dapat kusus bersama adik2 cayang aku..
Ekceli si fiena tu aku ajak last minit gak.. esok nak kusus, petang tu aku ajak2 ayam..
Ingatkan dia takmo sebab last minit kan, dia plak dok luar dari kuantan tapi alik2 dia nak.. tu yang buat lagi besttt tu..

tapi sayangnye kami bertiga berpisah sebab masing2 grup len..
si fiena di depan ku..

si nana di belakangku

dan aku ditepi sekali
grup aku ok jugak cuma bila nak nyumbangkan pendapat tu, tak bape trima la so aku lebih ske senyap dan menulis menggunakan maker di atas kertas putih, senang cite...
Tapi yang bestnye grup aku sentiasa tinggi markahnye walaupun grup kami kurang berbunyi tapi tiapkali bunyi, markah yang kami terima amat besar nilainya..
Nak tau camne kiraannya, nanti aku tunjukkan kat bawah ye

Ok games pertama kena lukis seekor kucen..
Disebabkan tangan aku tak dibedung jadi beginila rupa kucenku hik3..
Upa2nye setiap sudut lukisan kita ni ade makna tau..
Maknanye, idakla aku sempat menyalin so hanya aku jek yang tau
Comel tak kucen domok aku? cam tuan dia jugak hak3

Seperti biasa, kalo kat tempat kusus 3x sehari kita makan..
Kalo kat opis skali shari pun dah kenyang tapi kat tempat kusus, tak sabar2 nak makan sebab ase lapo memanjang..
Ini salah satu keburukan p kusus, leh cepat gomok huhuhu
oh ye, hanya ini jek sempat aku snap, time len dah tak sempat dah sebab pk nak mlantak jek ihiks

Game kedua buat kapal..
Buat memang senang tapi kena bajet satu kumpulan dalam masa 4minit leh wat bape banyak..
kalo bajet dapat siap 25 tapi bila buat hanya dapat siapkan 20, kena tolak markah plak...
Grup aku bajet dalam 22 tapi siapnye 19 huhuhu
Terketar2 ko bila 'fasy' cakap bape saat lagi yang tinggal, ase nak jerittt sangat

Game ketiga plak kena amik signature orang yang pandai pape dalam list ni..
Tapi dimestikan ingat sape punye signature tu...

Banyak lagi la games..
Aku paling ske game 'pemburu, api dan tsunami'
Cukup gempak games ni, abis sume berterabur lari..
Kat cni masing2 dah takle control ayu, bersepah belaka hahahahaha
Setiap kertas kerja dilakukan, harus ditampal ke dinding ni ha..
Ikutkan banyak lagi tapi banyak dah jatuh kebawah...

Nie la keadaan bilik kursus aku..

Haaa ingat tak tang pengiraan markah tu?
Camni la dia kra..
Sape yang rajin menjawab akan dapat kad, tak kira r markah bape, fasy tu kasi jek..
Markah joker leh nek tron.. Mula2 markahnye 40 pastu tron 0 pastu nek 50 dan akhirnye nek 70
Markah A plak dapat 30
manakala markah J, Q dan K dapat 20
dan kad2 yang tertera nombor tu seperti markahnya disitu je la..

Grup aku yang jadi menangnye sebab senang bebeno dapat Joker ni ha.. tapi bila Joker tron markah ke 0, memang down grup kitaorang tapi still di depan..
Alhamdulillah, akhirnye grup kitaorang bertahan dan menang besar...
Alamak! lupa plak nak snap adiah yang dapat tapi yang pasti kusus ni berbaloi2...

Fasy di tika memberi sijil kursus
Best n sporting gile fasy ni..
Tak membosankan malah ade jek mende kelako dia cite...

Kami suksesss dalam kursus kali ini walaupun agak boring sebab tak dapat bukak FB tapi time rehat curi2 on FB jap di laptop urusetia ahaks...

post signature


Monday, April 19, 2010

Hari ke-2 kursus

Adeehhhh hari kedua kusus..malasnye lahaaaiii
tapi mengenangkan bersama kengkawan, semangatla jugak..
dalam pada tu presentation yang SIR suh siapkan tu, aku dah bereskan sorang2 kat umah..
Mula bincang nak present itu ini akhirnye amik kata sepakat buat tang H1N1 jek..senang!!!
amik kat laman web jek, takyah sakit2 pala nak pk or nak deco cite, bukan dapat pape pong juz skang ni kita hanya nak belajar cara2 speech kat depan jek...

tekun je belaka dengan SIR buat penerangan..

seperti biasa pagi tu ade la bekpas..
masing2 berkejar nak makan, punyela lapo termasuk la aku hehehehe

hehehe memang gila kamera tol la...
menu pagi ni hanya meehoon dan kuih lapis..
ok r tu

tengahari tu kitaorang cam berlambak sket wit sampai rela tak makan kat tempat kusus tapi kitaorang berempat p makan McD kat Telok Chempedak

Itu je yang di order..
pastu mulala masing2 mengeluh nape la tak makan kat tempat kusus hahahaha poyo r kowang ni...

Aksi muncung..
ni bukan nak berciom yooo jangan pk 18sx, ni sume U yo...
hepi sebab dapat spent time bersama...

dah makan McD, makan plak eiskrim...alahaii gemuk r aku aritu huhuhu

hahahaha aksi ni btol2 wat aku tergelak..tak tau r motif sorang tu tunjuk no.1 tapi di FB katanye 1Malaysia.. yo lah tu ekekeke

Aksi muncung kedua..
yang mana lagi syeksyi muncungannye kakakakaka

Miz our memories lil sis...
moga pasni ade lagi pertemuan besh camni antara kita AMIN...

Peserta2 kursus yang temah menjayakan kursus ini..
Thanx to u 2 SIR sebab bersabar dengan karenah2 kami..


post signature

Lama tak p kursus

Walaupun yang di plan len tapi harus bersyukur ade gak peluang kami berempat sama..
Kursus Pengurusan Persembahan di New Horizon selama 2 ari..
Mula2 berat ase ati nak pergi sebab lasy minit rang ni inform pastu surat plak tak dapat, mestila bos aku tak lepas.. Dalam kul 5.15ptg baru drang fax aduhaiii sakitnye atiiii...mujur bos sanggup tunggu huhuhu

Aku yang telah bersedia untuk berkursus...
Ramai gak kawan2 lama kat sini, dapat gak obat rindu hehehe

Niela SIR yang bertanggungjawab mengajar kitaorang..
Mak aiiii cukup membosan kan...
Ingatkan nak ajar cara2 nak wat powerpoint tapi upanye cara2 nak speech kat depan ish3...

tengok! aku tak tipu betapa kusyuknye kitaorg fokus ngan kusus ni..
Si Yus tu sampai sepet2kan mata bagi nak faham pe yang SIR terangkan..

Opppsssssssssss terkantoi r plak...
Bz men games kat fb muahahahaha
Nak wat camne, zaman skang sume ade fb so nak taknak terpaksa gak surf skali skala kan tapi asenye sokmo bukan skali skala dah hahahahah
Asaikan assignment yang SIR suh wat, kitaorang wat kan, tu dah kira ok ;)

cukup hepi bersama adik2 aku ni ha...
banyak ngat ragamnye...dengan tak dok diamnye.. dgn byk ckpnye.. hishhhhh tapi huhuhu windu rrrrrrr kenangan ngan kowang...

Time to eat!!!
Lapo giler masing2 sebab pagi tadi aku makan kuih 2 ketoi jek tapi dak2 ni asenye makan gak Nasi Impit... Cam prot tong tol drang ni hikhikhik

Hahahaha memang giler posing tolll..
tengah amik makanan pun leh posing tu..

Lauk yang ade...
Ni bukan pinggan aku ye tapi pinggan si semek tu ha.. abis sume ulam dia sebatnye

Sebelom makan pun harussssss berposing ekekeke
Oh ya! mesti pelikkan nape kitaorang 2org jek pompuan, pehal? takle join ngan pompuan len ke?
Hahahaha ikut aku r... ekceli dak2 ni sume geng2 aku masa kat opis lama so alang2 camtu dok kumpul sama la.. Dalam grup pong kitaorang bergeng sama so tak salah kan hikhikhik

Pas makan tu ade masa lagi sejam..
Punyela panas punggung, takle dok kat tempat kusus ni so ikutkan plan nak p lepak TC tiba2 saat2 akhir si Yus ajak p SR.. Mulanye ikutkan ase takmo sebab dah penuh prot tapi disebabkan dia kata 'Dia banjer' so org kata musuh jgn dicari dan rejki jgn ditolakkan ekekeke

So kitaorang makan lagik...

Nie jek yang kitaorang oder kira dessert untuk makan tadi la...
aku hanya makan banana split dan popia tu jek..
Kek2 tu aku tak gemar so drangla makan..
air pun men kongsi2 jek..
cukup besttt tika ni cam adik badik je men kongsi2 air dan makanan huhuhu

hmmmmm sambung plak kursus pada ari kedua...


post signature

Wednesday, April 15, 2009

Nak balik dah...

Ok.. ni namanye pokok teratai..
erk! btol ke weh.. aku pun tak yakin muahahah
Tapi yg pasti ramai giler owang snap gambo2 bunga ni sebab di pagi ari dia punye kembang perghhhhhhh cantek siotttttt.........

sblom balik, HARUSS mak2 buyung ni amik gambo dengan anak teruna pujaan ramai ni dulu ekekeke..
(pasan r abang tuh) :P
Cantek tak hasil tangkapan gambar ni..
Walaupun dalam keadaan tak bersedia tapi aku ase cam cantekkan..
Kalo di photoshop, lagi cantek ihiks...
Sape yang amik ek.. sat ek...

Ha ni la dia...
Hanya ni jek gambar dia yg aku ade...
Takde gambar len lor....


So kalo pas kursus, wajib amik gambo ramai2 kan..
So masa ni tengah perbetulkan kedudukan..
Cik Ziana punyela risau aku jatuh kat tepi tu...
Kalo dok tengah nanti aku rimas so better aku dok tepi..
Serun la jugak jatuh kan sebab takde tempat nak pegang tapi tawakal je la...

Haaaa ni la dia satu opis aku....
Ade gak yang takde ni..
Mujur tak runtuh tangga tu ihiks..
Cari mana satu aku?
Alaaa takkan tak nampak..
Nampakkan ihiks...


post signature