::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Showing posts with label Si Adik Eiqa. Show all posts
Showing posts with label Si Adik Eiqa. Show all posts

Wednesday, March 16, 2011

Tikar ajaib

Cantek tak tikar ni...
aku oder kat fesbuk..memula aku sendiri tak pasan dari mana la aku oder cuma yang aku berkenan bila dia kata tikar ni kalis air, leh lap je kalo kena air so aku dapat 1 idea untuk anak2 aku..
punyela lama barang ni nak sampai, ade la sekat seminggu gak, bile sampai terkejut gak, dia tulis MELALUI UDARA, amboiiii kot ye nak cepat pun takkan sampai anto ikut kapal terbang kan..
upanye baru aku pasan, aku oder dari Sarawak daaaa..
tikar ni rega dia RM60 tapi aku beli dua dapatla RM100..
mayb kat sini ade yang murah tapi aku malas dah nak cari, on jek..

nak tau pe idea aku tu?
Ikutkan tak elok aku cite kekurangan anak2 tapi bukan maksud aku camtu, aku cuma nak kongsi kegembiraan aku skang ni, kerana idea aku, aku dah berjaya ubah drang...
ekceli Kakak dan Adik dulu masih pakai pampers kalo nak tido sebab drang masih kencing malam tapi sejak ade tikar ni, memula tu drang tak biasa so masih kencingla lagi tapi skang alhamdulillah...drang dah tak kencing terutama Kakak..aku bersyukur sangat..
skang aku banyak save bab susu maupun pampers..
Alhamdulillah syukur padaMu Ya Allah..
Mudah2an ia kan berpanjangan sampai bila2
AMIN






Tuesday, March 15, 2011

Perkembangan QA-LIN-SYA

Nak citer sket tang perkembangan 3 orang puteri kesayangan aku ni ha...
NUR FARISYA NADHIRA aka KAKAK aka EISYA

~ agak malas tapi rajin bila angin monsun dia datang
~ agak manja setiap kali ke skolah cuz kena antar dia sampai dalam kelas
~ dah benti minum susu dan kini hanya minum Vico
~ cukup pandai dalam pelajaran tapi kadang2 tergelincir sebab over confident
~ ska membaca tak kira waktu..
~ lebih dari adik2 kalo nak menan
~ tak pandai berdikari
~ molot agak pedas gak bile dia marah
~ bila ketawa sangat best bunyinye sampai kita tergelak skali hehehe
~ ske menari n dok dalam dunia dia sendiri
~ agak pemalu bila di depan orang
~ dah pandai kayuh beskal 2 tayar
NUR FAEIQAH NASUHA aka ADIK aka EIQA
~ tidak semalas Kakak tapi rajin dia datang pun ikut angin monsun gak
~ pun benti susu ikut Kakak minum Vico cuma still wif her bottle huhuhu
~ pandai berdikari
~ agak berani hingga kita tak expact dia seberani itu
~ cengengeh sket..maknanye? manja yang amat..
~ agak agresif tapi bila dah tak terkawal mulala menangis
~ bab pelajaran agak slow sket dari segi membaca maupun menulis hmmmmm...
~ kuat makan tapi still kuwus huhuhu
~ kuat majuk
~ dah pandai kayuh beskal without tayar kecik
NUR FADZLIN NAFISA aka BABY aka ALIN

~ manja giler ngan Bibik dia..sampai maktok pun jeles hehehe
~ dah pandai nyanyi tapi sume lagu indon r, Bibik dia ajar adehhhh
~ dah pandai panggil belaka cuma panggil IBU baru2 ni ha huhuhuh
~ dah pandai bercakap sket2 jugak
~ ske wat mimik muka
~ ske menari
~ takle marah kat dia, kalo marah mesti muka nak nanes..
~ ske berjalan2 kat luar
~ berlagak besar walhal nonet lagik
~ masih makan bubur yg masa bayi dulu..
~ dah banyak gigi
~ berat dah cecah 12.8kg
~ takut ngan owang luar





Monday, March 14, 2011

Bergelimpangan

aku di atas terfikir2 mana pergi sume anak2 aku ek.. senyap jek belaka, tak bunyi gelak tawa drang pun
hurmmmmmmmmmmmm...
bila aku tron.....
lahaiiiiii bergelimpangan belaka minum susu
alahaaaiiii anak2 Ibu ni...



Monday, February 28, 2011

Anak2 muslimah

Alhamdulillah, sjok prot Ibu mengandungkan kalian...
anak2 aku terbuka sendiri pintu ati nak pakai tudung..
aku dulu camtu gak, tak perlu mak suruh, tak perlu boipren suruh maupun tak perlu buat kerana sesape, aku terbuka pintu ati sendiri start pakai tudung tak silap aku form 4 tapi yang permanentnye dalam usia aku 19tahun tak silap aku, okla tu kan dari tak pakai tudung trus..

meh tengok anak2 dara aku ni pakai tudung..
dek kerana drang ske pakai tudung, aku pun beli banyak tudung untuk drang tapi takyahla aku nak tunjuk koleksinye, kang kalah plak ibu dia kan heheheh


nak p jalan2 pun drang nak pakai tudung..
aku tak paksa dan aku tak suruh so atas request drang..kalo drang nak pakai aku akan make surekan baju yang drang pakai kena ngan pemakaian tudung..

Tengok plak gelagat anak dara bongsu aku ni...Ibu dera pakai tudung hehehe...
cukup susah nak snap gambo dia...






mudah2an anak2 Ibu menjadi muslimah yang sejati...
jangan masa kecik ni jek nak pakai, bila besar nanti dedah sana sini..
AMIN...




Sunday, February 27, 2011

putt..putt..putt...puttt...

alahaiiiii nak taip tajuk entry pun puas sebab taktau camne bunyi keretapi ni ha..
aku bunyi putt...putt...
kakak bunyi cutt..cutt...
Abah lagi lain bunyinye trutt..trutt...ayarkk!!!
alik2 Kakak kata, letak jek bunyi putt..cutt..putt..cutt..hahahaha pandai gak ko wat lawak ek kak..
akhirnye aku pilih yang aku jek la...


keceriaan tergambar di wajah Kakak dan Adik..
mende ni ade di Berjaya Megamall ye..
Sesape nak ke Kuantan n merasa mende ni, leh la p kesini..
Reganye RM2 sekepala.. tak jalan jauh mana, dekat jek tapi budak2 biasala...itu pun dah memadai...




Wednesday, February 2, 2011

Lega aku....


Alhamdulillah...persekolahan kedua2 putri kesayangan aku berjalan dengan lancar skali..
Aku ditugaskan menghantar Kakak.. aku hanya perlu menghantar Kakak ke kelas dan tengok dalam 5minit pastu balik.. cukup senang..
tak perlula nak tunggu sampai ke balik maupun Kakak merengek, alhamdulillah takde sume tu...
Hubby aku plak ditugaskan menghantar Adik ke tadika Kakak yang dulu iaitu Tadika Iman Kids..dan alhamdulillah jugak sebab Adik tak buat pangai dulu iaitu lari dari kelas..
Adik pun tak menangis dan pergi balik dengan van sekolah.. cukup menyenangkan ibubapa kedua2 putri kesayangan Ibu ni.. mudah2an Baby jua cam kakak2nye...
Ibu jugak cukup lega sebab dari sebelum coti skolah, sampai time coti skolah hingga bukak skolah puas dah Ibu mencari tempat mengaji untuk anak2 Ibu..
Cukup sayang skali bilamana Kakak dah ngaji Al-Quran tapi benti sparuh jalan sebab malas ke Masjid.. Dan akhirnye Ibu dah temui tempat mengaji untuk anak2 Ibu..
Cukup lega....ALHAMDULILLAH....




Thursday, November 25, 2010

Sian Baby

Besar tapi kecik..
Sian Baby kena buli ngan kakak2 dia..
tapi seronok gak dia kena tolak sana sini..
Senang keje..
Letak dalam walker takmo, jalan pun masih tersangkut2 lagi, akhirnye ha ko, duduk la situ hehehehe


post signature

Wednesday, October 13, 2010

Ganjaran Hebat!!!

Owhhhhh... ini bukanla iklan maupun promosi barang ye..
Ni nak cite tang Kakak yang berjaya puasa buat pertama kali sebanyak 27ari sebab lagi 3 ari ibu dan abahnye terlajak tido so tak sedar bangun sahur dengan itu dibenarkan Kakak membuka puasa la...
Dan sebab kedua Kakak berjaya mendapat tempat kedua dalam PKSR 3 ni haa..
Masa PKSR 1 dpt no.4, PKSR 2 dpt no.3 dan PKSR 3 dpt no.2 alhamdulillah...
mudah2an akhir tahun ni dapat tempat pertama plak, jangan makin jauh udah...

Selalunye dia hanya mintak buku tapi kali ni dia dah pandai mintak mende mahal..
Terpaksa beli 3 skaligus sebab adik2 ade 2orang, kalo adik badik ade 10, mau muflis ibu camni huhuhu

So ni la yang Kakak nak
masa tu aku tengah kursus, mau tiap2 ari gak dia kol mintak mende ni so balik dari kursus trus aku beli scooter ni ha..
kebetolan dia memang nak kaler biru..


Adik plak nak kaler pink..
yang ni mesti kena beli gak nanti mau amuk satu umah huhuhu
mujur r scooter skang ni tak mahal sangat, kalo dulu mau kopak wit ibu

utk Baby ade jugakkkk
namanyeee.........
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
scooderrrr hikhikhik..
memula Baby naik punyela takut n nak nanes tapi skang punyela berlagak, siap tak pegang lagi..

Yang pasti ibu bahagia dikurniakan 3 orang anak pompuan yang chumel, cerdik lagi nakal ni ha..
walaupun kekadang bikin ati ibu panas slalu tapi ibu sentiasa doakan agar bila besar nanti anak2 ibu tak lupa tanggungjawab pada ibu dan abah..
jangan jadi cam anak2 zaman skang, menggerunkan huhuhuhu

post signature

Tuesday, June 1, 2010

Adik dan Baby eksiden

betol kowangggg, aku tak tipuuu
siyessssss!!!!!!!!!!
huhuhuhu
Adik kaki ke atas
Baby plak dok bawah kaki Adik huhuhu
Mujur aku sempat snap keadaan drang eksiden huhuhu
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Ha btol tak pe yang aku katakan..
meh zoom lagikkk

Adik dan Baby eksiden
Adik kaki ke atas
Baby plak dok bawah kaki Adik huhuhu

btol kan kan kan huhuhuhu

(jangan marah ye kengkawan.. beginila cara anak2 aku tido, dari si Kakak sampaila si Baby, ganeh giler... camne la nak banteras suh drang tido elok2, susah giler makpak dia nak cari ruang tido huhuhu)


post signature

Tuesday, May 4, 2010

DJ Radio yg cilik

hikhikhik
kelako tengok peel Adik ni haa..
Dah cam DJ Radio..
Ekceli start dari aku r, sesambil men games FB aku pasang Youtube..
Bila dia nampak, trus r request nak jugak..
Bukan seari tapi dua tiga ari jugak la nak melayan karenahnye tu..wat plak berebut ngan Kakak, aduhaiiiii sesak napas jap bila sore tarzan kuar huhuhu
Ikut ko la Adik, jangan ko nak sebok men games FB ibu udah tapi si Kakak skang sebok nak men Pet Society..aduhaiiii abis belaka mende dia beli sampai sengkek aku..tapi takpe, jgn dia men Petville n Cafe World udah...hanya menan tu je Ibu tau wat masa ni ekekeke

post signature

Thursday, March 25, 2010

Dah pandai dia...

Alahaiii chumel jek kedua2nye pakai ken sembahyang...
Dak 2 orang ni dah pandai solat tapi setakat duduk, diri, rukuk n sujud jela..
Pastu waktu yang dia rajin solat adalah time Maghrib jek.. kelakooo
Paling kelako Adik r..
beria ni nek ke atas, masuk tandas n amik wuduk..
masa aku intai, aku nakpak dia amik wuduk basuh tangan n muka je..
pastu beria masuk bilik dia dan kunci..
Bila aku tanye nak wat pe, dia kata nak sembahyang r hahahahah
Amboiiii siap kunci pintu tu nak sembahyang..
Tak sampai seminit, dia kuar kata dah siap solat ekekek
Si Kakak plak dalam solat tu leh pandang kiri kanan n senyum2 lagi alahaaiiii..
Takpela anak2ku.. mula belajar dari awal nanti takla malas kan...

post signature

Friday, March 12, 2010

Tudung Muslimah Kanak-Kanak

Sesape yang add FB aku mesti tau aku ade cari tudung ni aritu..
Sebabnye Kakak ade Majlis Maulidur Rasul
Dalam palotak dok pk tudung muslimah kanak2..
Kat web on9 banyak le tapi kat Kuantan ni takdak pun aku cariiii...
Disebabkan masa sudah suntuk so terpaksala Kakak pakai tudung org dewasa tu ha..

Keesokan arinya aku cari r kat pasar malam..
Mak aiiii rambang mata dibuatnye, punyela banyak pilihan..
Ase nak beli sume tapi bila pk smula, anak2 aku bukan nak pakai sangat juz pakai bila rasa teringin je
So aku beli la 2 pasang..
Satu kaler pink+puteh dan satu lagi kaler puteh..
Kaler puteh yang Kakak pakai tu agak leper sedikit di depan kan..
Dan muka Kakak pun nampak cam penyek jek hehehe
Yang Adik pakai cantek.. Muka pun tak nampak sangat bulatnye..
Sejak ade tudung tu, Adik krojenye pakaaaiii je almaklumla dia kan muslimah yang sejati..
Takle pakai yang baju lengan singkat, pakai skirt/seluar atas lutut dan tak bole pakai baju seksi2 so kena sangat la beli tudung ni haa..
Eh Baby pun nak tunjuk jugak..
Disebabkan moody so Baby monyok jek dan sebok nak cabut tudung..
Papepun sweetooooo tol Baby pakai tudung hehehe


post signature


Thursday, March 11, 2010

Kerana HELLO KITTY

Pergi jalan2..tetiba Adik kata nak beli kasut 'Hello Kitty'
ingatkan kasut ape, so p la turut pe yang dia nak..
Upanye kasut 'crocs' alahaiiii
aku tak bape berkenan sangat ngan kasut ni tapi pelik..kasut ni leh cecah sampai beratus2 hengget kan walhal kasut tu cam kat pasar malam rega RM10 jek tapi mesti ade perbezaannye kan

wat plak kaki Adik kecik so memang tak elok sangat dia pakai tapi kerana selak kamben jugak dia nak disebabkan HELLO KITTY punye pasai, terpaksala aku membelinye..
harganye? huhuhu bole tahan...kalah rega selipar aku huhuhu

ske bebeno Adik dapat kasut tu..
mula pakai dalam umah, wat cam selipar dalam umah jek..
pastu barula bawak kuar..
memula tengok cam tak lawo jek tapi lama2 barula nampak lawo walaupun kaki dia kecik dr lobang selipar tu..

Kalo dah beli ke Adik, kenalah beli ke Kakak jugak..
Kopak wit ibu huwaaaaaaaaaaaa....
Ingat nak beli sama ngan Adik tapi takde size la plak so terpaksalah beli lain dari yang Adik..
Simple je tapi mujur orang tu bagi free button so nampakla lawo sket..


post signature


Dah besar anak2 Ibu

Aritu balik umah mentua..
Standard r setiap ari Ahad aku mesti balik umah mentua..dekat je bukan jauh pong..
Tak sampai setengah jam dah sampai..
bila balik sana biasala mak mentua aku mesti hidang ape2 yang boleh dimakan
pastu bila bawak pinggan2 n gelas2 kotor ke dapo, si QAISYA ni berebut nak basuh..
AKu pelik gak sebab sebelum ni mana penah rajin kat umah sendiri, nape plak rajin kat umah nenek dia ni..
So aku kasila..

Memula Adik basuh gelas2..
Takut gak aku kang jatuh n pecah plak gelas2 ni..
Tapi tengok gaya Adik basuh memang cuci sebab abis sparuh air sabun dia bantai hahahaha
tapi bab membilas, Adik failed sebab pe yang dia bilas ade lagi air sabun

Kakak menjadi mandur
Yang kecik2 dia bagi Adik dia basuh, yang besar2 dia plak nak basuh..

Kini giliran Kakak..
Orang basuh tak sampai basah2 baju tapi dia lencun baju basah kena air sebab prot tersangkut kat singki hahahah
takpela, janji anak2 Ibu dah rajin skang ni..
Tapi kalo datang tang malas, tu yang slalu Ibu jadi tarzan tu, susah sungguh nak suruh..
Tapi keje yg tak perlu dia buat, sebok nak buat..

Sejak Adik dok kat umah, Adik banyak wat keje umah..
Keje skolah malas buat tapi keje umah rajin sangat..
Stakat lipat ken baju dan basuh pinggan tu, Bibik dah senang sebab dah ade Adik yang membantu (rasanye lagi banyak keje adalah sebab Bibik kena lipat dan basuh smula hahahaha)

Moga anak2 Ibu membesar nanti akan bertambah rajin menolong Ibu sebab Ibu ada 3 orang anak pompuan...

post signature


Friday, March 5, 2010

Tetiba merindu

Hmmmmmmmmmmmmm
napela Adik benti skolah kan..
Kalo dia still skolah lagi kat masjid tu kan best..
Kekadang masa anto Kakak ke skolah masjid, nampak geng2 dia pakai baju dan tudung ni, kenit2 belaka.. siyess!!! windu sangat kat Adik masa tu..
Windu bila sblom masuk kelas Adik salam dan ciom pipi..
Windu masa skodeng Adik men 'ketapi'
Windu masa Adik bercerita itu ini
Windu jua melihat muka Adik yang malu2 bila kawan2nya tego
Windu sesangat!!!
Mudah2an tahun depan Adik tak buat pangai dah sebab Adik dah 6tahun..
Ikutkan dah lewat dah tu untuk Adik belajar berkawan tapi takpela, nak buat camne..
Tak sanggup aku kehilangan Adik...


post signature