::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Showing posts with label party. Show all posts
Showing posts with label party. Show all posts

Wednesday, March 3, 2010

Blogger's Family Day 2010

Disebabkan aku banyak wat auto publish so n3 ni terpaksala menunggu gilirannye...
Memang agak lambat tapi takpela kan kan kan

Untuk kali pertamanya aku menghadirkan diri ke blogger family day yang diadakan di Taman Tasik Perdana...
Mujur ade Lina kalo idak kompemmmmm aku kaku jek.. Aku tengok hubby aku lagi sporting heheheh
Sorry ye kengkawan blog, bukan sombong maupun takmo tego tapi aku segaaannnn sesangat sebab kebanyakan blogger yang hadir memang aku tak penah add maupun jenguk blog drang so ramai yang aku tak kenal.. aku lagi la kowang tak kenal kan sebab aku memang blogger baruuuuu sesangat so ampunkan kalo kowang nampak aku sombong yee...
n thanx a lotsss to Lina n my hubby.. without both of u kompem ena ni mati keras ekekeke

Seawal 5.00 pagi kitaorang dah bertolak sebab nak sampai awal almaklumla tak tau jalan ke Taman Tasik Perdana tu.. kalo setakat Taman Titiwangsa tu bole la...


Dalam kul 7.30pagi dah sampai ke Genting Sempah...
Masa ni ingatkan nak isi prot dulu tapi memandangkan masa tak mengizinkan so juz benti skejap jela..
Ase segan plak sume pakai kaler biru beserta ngan keta skali hikhikhik..

Sesampai je KL mak aiiii sesat wehhhh..
dok u-turn 2..3kali area tu tapi terlajak jek, sakit ati dibuatnye..
Dari leh sampai sblom kul 9 jadi 9lebih..
Aku dok pk sia2 datang ni sebab tak dpt no lucky draw n amik gambo ramai2 sobsobsob...
Akhirnye sampai jua tu pun dah kol puan pengetua Suziey 2x..

inilah banner yang telah mamatisya menangi sebab dia wat deco banner ni..
Nampak simple tapi menarik taw...
masa masuk ke tasik perdana tu, nampak r banner ni, punyela excited sebab akhirnye sampai jua.. ase nak lompat2..
Wat plak banyak playground kat situ, lagila ske budak2 ni ha...


Bila daftar kitaorang dapat name tag 'ENA QALINSYA' dan lucky draw ni ha...
No pilihan aku yg ade no.4 sume tu, yg takde tu no hubby aku r ihiks...
Tapi tak sangka taw aku dan hubby leh dapat sebab kitaorang ni susah kalo bab2 lucky draw ni hehehe
No anak2 aku tak nek daaaa..sume sipi2..takpela, Ibu dan Abah dah banyak pulun pezen wahhh macamla banyak sangat ihiks..

Nie plak doorgift untuk blogger dan anak2...
Bijak..bijak kasi kipas sebab cuaca masa tu panas terik, tak tertahan rasanye..

Nie dia keadaan team blue blogger's yang masing2 mencari port membentangkan tikar untuk landing..

kitaorang pun cari gak port alhamdulillah dapat pun tak jauh dari org sebab banyak gak tempat redup cuma ade kerengga, tak sanggupppp nak kena geget ngn kerengga tu huhuhu

Oh ni bukan berjalan2 yo...
ni membawa anak2 p 'wiwi' sebelom acara bermula, kalo idak time kita tgh kusyuk2 kang, drangs ebok nak mintak wiwi kan...

Acara pertama adalah MAKAAANNNNNN..........
aku hanya mampu mengekor Lina dan Lina r banyak amikkan aku makanan sebab aku tak dapat nak ke depan almaklumla ramai yang lapo2 belaka...

Dah dapat makanan pe lagi, melantak le..
tapi makan yang biasa2 ajorkkkk... yang heavy2 awal2 dah abis so makan jela untuk alas prot, yang penting anak2 tu yg makan..

Oh ya. ni dia exchange prezie yang dibawa oleh setiap blogger's dan juga prezie2 untuk para pemenang games maupun lucky draw...

Masa ni dengar emcee 'MOMGUESS' sedang berkata2...
Ske loghat nogori nye...

Clown pun ade...
Kakak dari takut jadi tak takut, asik mintak belon jek, nek segan Abahnye dah hehehe

Ha comei tak Mahkota Belon ni haaa...
Dalam panas2 tu mujur Kakak dan Adik tak wat pangai, mayb clown turut menghiburkan tu yg drang ske tu...

Masa ni tengah tunggu nama yang dipanggil untuk exchange prezie..
Punyela lambat nama aku ke 'udara'..aku ase org yang ke 3..4 last baru nama aku muncul
Tu pun segan giler nak introducekan diri..
Tapi aku ase org tak dengar n tak pasan pun bila aku introducekan diri sebab masa tu org dah concentrate ke len hehehe ok jugak kalo idak mau pitam aku hahahah...

Alhamdulillah aku dapat prezie from ibuani...
thanx ibuani, cantek prezienye.. 4 in 1 lagik...

prezie aku plak kena pada DJ Epoi..
Sory bro.. PEACE NOT WAR ek huhuhuhu

Kakak dan Adik disebalik bamboo

Pastu drang wat games...
Games pertama 'BELON KASIH'
Cukup sporting hubby aku cuz dia yg excited ajak aku men walhal aku malu..
Tapi disebabkan keberiaan dia itew so aku turuti la sebab aku cam tau jek game nye camne

Nampak tak aku ngan hubby?
Aku dilindungi oleh Kakak, pompom gurl tu bg sokongan kat Ibu dan Abah dia ihiks..
Sayang seribu kali sayang, kitaorang dapat tempat ke-3, okla dari tak dapat pape kan...

dlm skodeng2 page orang yg update tang blogger family day ni akhirnye aku dapat jua gambar aku yang sedang bermain 'belon kasih'..
ha koo!!! terkangkang aku nak menangkap belon tu..
punye la ketaq sluruh badan takut tak dapat tangkap malah tambah segan lagi hehehehe
anyway mintak halal ye amik sesuku gambar2 di atas dalam blog kowang...

Game ke-2 'Makan Pisang'
Yang ni pun hubby aku ajak masuk tapi aku takmo sebab cam tau jugak menan nye camne
Haa kooo mujur aku tak masuk kalo idak truk r kena rodok makan pisang cpt ekekeke

Game ke-2 'Amazing Race'... yang ni pun aku tak masuk..

Akhirnye majlis pun tamat dalam kul 1.00 petang
Alhamdulillah sume berjalan dengan lancar dan sronok skali...
Moga tahun depan kan diadakan lagi blogger family day.. Ase2 kat taman tasik mana la plak ek...

Alahaii kecikla plak gambo ni..
Takpela, janji kowang dah tengok kat blog2 orang yang len kan
Tima kasih pada pihak penganjur cheewaaahhh
Tima kasih pada sume
dan mintak ampun dan maaf sekiranya saya nampak tidak mesra dengan anda..
bukan sombong tapi segan sebab masih baru..
Jeles ngan kowang yang tego menego penuh kemesraan dan berposing2an tapi insyaAllah kalo tahun depan dibuat lagi, saya tidak akan segan2 lagi malah saya akan sediakan prezie yang paling hebat ihiks....

post signature


Monday, February 22, 2010

Blogger's Family Day

UPDATES!!!!!!
LAGI 3HARI KOWANG....
AREA KUANTAN SAPE YANG NAK P, JOM LA KITER KONVOI..

memula segan nak p....tapi bila pk2 smula skali skalo pe salahnye join kan..mengeratkan silaturahim dan menambah kawan kan kan kan

so kowang, pe tunggu lagi tapi kena 'register' tau kat SINI nanti kalo tak register tak dapat doorgift, sendiri yg keciwa hehe hehe

Salam kowang...
aku nak habaq mai ni..
Jom la join blogger's family day ni ha..
Ikutkan aku segan gak almaklumla aku ni cuma insan kecik yang masih baru dalam dunia blogging ni dan yang sediada tu sume nya otai2 belaka..
Aku kompom mesti senyap jek sebab aku ni kan pemalu owangnye huhuhu..
Nak join aktiviti pun mesti tunggu orang tolak dulu, kalo idak kompom la melekat sebelah laki jek (dah sah2 takkan dapat 'blogger paling sporting' huhuhu) tapi takpela..aku nak join pun sebab nak makin ramai kenalan dari blogger2 ni..
Tapi yang jadi sadisnye, drang wat ari Ahad hmmmmm
Puas gak la aku pujuk my hubby pastu barula dia stuju nak p tapi dengan syarat, jangan bawak budak2 sebab takut drang letih nak skolah keesokan paginya..
Camne taknak bawak ni.. sebab budak2 jela penyeri majlis dan ngan budak2 gak la aku leh kaber pemalu aku ni ha adehhhh
Tengok r camne tapi yang pasti aku nak p gak tapi taktau r kot2 nak dekat tarikh aku jadi segan plak kan huhuhuhu
Kalo kowang nak join, habaq mai ek..leh p sama2...segan ni..
Kat bawah ni aku sertakan aktiviti drang..

Ni gambaq yang drang wat masa tahun lepas..
Siap masuk paper tau kowang..
glemer nyahhh ahaks..

Dan ni plak orang2 kuat dalam mengendalikan majlis ni..
drang ialah :
puan pengetua (cewah mcm kt skool jek..ekeke:p) =
[-suziey-] aka ibuaQeel
ajk pengurusan hadiah + goodies + media = ina momguess
ajk pengurusan sponsor & banner =
watie aka mummyaeesh
ajk pengurusan tetamu =
ayu aka sidratul muntaha

Majlis ni akan diadakan pada :
Date: 28 February 2010 (Ahad)
Time: 9am - 12pm
Venue: Taman Tasik Perdana, KL
Theme: U look BLUE
Concept: Potluck
Fees: FREE (nie penting ni ekekeke)

Nama2 yang akan join :

RSVP: 1) [-suziey-], 2) ina momguess, 3) ayu, 4) ahkak gonjeng, 5) watie aka mummyaeesh, 6) sweetdarling, 7) e-car nazrin, 8) intanurulfateha, 9) mummy esyraf, 10) mama niza aka hani, 11) oli, 12) mija, 13) cik jeela, 14) zh-ena, 15) as aka ibu_umairah 16) zana 17) zuraiwan 18) ieda-ayin 19) eliza 20) rina cutemiut 21) yen aka syeren 22) mamadamia aka haiza 23) mamalieyna 24) mama_umar 25) bonda 26) ibu ajim kimi 27) nurmala 28) mrs taj 29) ena qalinsya 30) alycia 31) mama tisya 32) elliya 33) el-zaffril 34) jajazuzu 35) riz 36) aleyn 37) mommy lyna 38) sal 39) atie 40) miela77 41) little mama 42) mummy-ayu 43) adief 44) tasya 45) ibuAni 46) ita 47) sarah 48) lina aka mummy fia 49) dira 50) ummi ryan 51) amylisa mama irfan 52) zazar mama aqil 53) daisy mama faris 54) aida mama harris

menu2 yang drang nak bawak (kowang kalo nak bawak pun leh :-
menu: rendang kerang, nasi impit, air mineral, kek batik, karipap sardin, cupcakes/cake, laksam, bubur kacang ijo, kuih muih

tentative selain MAKAN:
1) setiap blogger dikehendaki bw 1 hadiah utk sesi pertukaran hadiah sesama blogger
2) lucky draw for adults
3) games
4) amazing race
5) penyampaian hadiah kemenangan
6) pengagihan goodies to children & doorgift to bloggers
7) photography session - media invited ;)

setiap org akn pulang dgn hadiah selain 'exchange present'. kalau ade pihak2 or sesapa je yg bermurah hati nk SPONSOR anything..adalah sgt2 dialukan :)

utk breastfeed mom pn jgn risau..drang akan sediakan khemah utk mommies bf ur babies..nk landing2 pn bole..nk tukar pampers anak ke... :) so ape lagi..jom ramai2 meriahkan BLOGGER'S FAMILI DAY ni..korang ade masa 1 bln utk think n plan..tapi biasala kita hanya mampu merancang..Allah yg maha berkuasa menentukannya..insyaAllah..

kalo kowang berminat nak join, kowang drop nama dan link kowang kat
Pengetua Suziey ek dan kalo ase rajin tapi harap2 rajin la kan... nak gak drang ase air tangan kowang hehehe jgn lupe nyatakan skali menu utk dibawa..:)

post signature

Tuesday, July 7, 2009

Selamat Datang Ke Party QAISYA



SELAMAT DATANG KE PARTY QAISYA....
E.F.F.A FAMILY MENYAMBUT TETAMU2NYE DENGAN BAJU PEPEL YANG SEDONDON IHIKS...

Party kali ni betol2 yang paling simple...
Ajak orang pun tak brape ramai malah buat makan2 pun lebih kurang jek...
Tapi yang paling syiokkkkkk.... tahun ni takde yang membazir..
Dolu2 tiapkali wat party drang ni.. makanan punyela berlambak termasuk jugak goodies.. siap bole makan untuk tahun ni lagi, giler tol tapi kali ni btol2 ngam ngam soi...
wa caya laaaaaaa

tak sangka adik2 kesayangan aku sampai dulu dan sudi datang, terharu plak...
masa drang datang pun aku baru nak siap2 tapi mujur drang sabar menanti..

Gambar 1 : Adik dan kazen2 bedal dulu makan sblom tetamu2 datang
Gambar 2 : Kawan hubby yang memang dari dolu paling awal datang ihiks
Gambar 3 : Nampak yang dok ataih kosi tu? haaaa berbaloi ajak dia.. dia santap skali 10roti jala.. tu baru skali santap.. tak tengok dia santap mende2 len lagi ekekeke tapi ske tgk dia makan n alhamdulillah... dia makan dlm tenang walaupun dia ingat takkan tenang sebab bawak anak dia ekekeke
Gambar 4 : ni anak2 jiran aku... mak dia memang dh ajar dan pesan awal2, 'ko p umah kak ena, ko cari sudut mana yang kosong, ko dok situ!' akhirnye sudut yang menghala ke dapo tu la yang drang tersisih, sian plak aku nengoknye...

Gambar atas : sebahagian kawan2 kakak, cikgunye dan kawan hubby
Gambar bawah : ye!ye! tak sangka adik cayang aku datang.. siap bawak boipren yang dah lama aku dengar cite tentangnye tapi tak penah bersua muka.. malah dia jugak bawak boipren Kakak hahahaha....

PEACE NOT WAR
cuba teka saper empunya jari tu ihiks...
namun yang pasti, walaupun aku keletihan dan sakit 'monggeng' tapi berbaloi sume ni wat plak kazen aku sudi menolong aku dari segi persiapan dan mengemas dan paling aku berterima kasih buat hubby ku tercinta sebab dia banyak bertungkus lumus wat sume ni..
Nak harapkan aku, memang tak larat
thanx sayang......

Untuk tetamu2 aku yang datang, thanx kalian sudi datang n bawak pezen maupun angpau...
thanx memeriahkan majlis walaupun besday2 gurl dok ngekor jek kazen2 dia p sana sini..
thanx again!!!


post signature

Potong Kek + Tiup Lilin

MasyaAllah... MasyaAllah....
Sudah lama ana tidak dapat memblogging..
oppssss bukan memblogging tapi mengentry bukan men polis sentri ek....
alkisahnya ana punya blog tidak bole auto publish, ana pun tarak tau kenapa ana disabotaj sebegini...
namun ana kuatkan semangat nak mengentry kan jugak entry2 yang teramat banyak tertunggaknye tapi ana mengalami nasib malang sekali lagi dimana ana tarak bole mengupload gambar2..
ana kepelikan.....kepelikannnnn...
puas dah ana membaiki...mempomen...cuma tak meromen jek..tp tu pastinye hubby ana yg dapat whopppssssssssss tetiba kesitu plakkkk ekekekeke
dan akhirnye ana mendapat jawapannye setelah sekian lamaaaaaaaaaa
ana kena ubah size gambar2 tu rupanye almaklumla ade yg snap pakai kamera besar sgt gamaknye saiz tapi yang snap pakai henpon, ok jek...
ampehhh jekkkk.. bikin ana marah tapi ana tak lupa blogwalking ke blog2 ente sume tau cuma takde mood jek nak komen..sowy ekkkkk
so layanla entry2 ana yg bukan ajer basi tapi dah bole jadi khazanah kat muzium lagik ihiks....

wokeh... kini tibala masanye time tiup lilin...
mesti pelikkan, nape ade 4orang ni jek...

sebabnyeeeee..........................
anak2 aku malu banget sehhh tiup lilin depan orang so mujurla ade kazen dia 2 orang ni..
kalo idak memang kompom tak tiup langsung....

so aper lagi.... kiter nyanyi berlima dan Kakak dan Adik tiup lilin ye sayang..
Cepat sket tau.. jap lagi kawan2 datanggg

Dalam pada tu pun Kakak masih malu2 tapi Adik macam dah tak sabar dah nak tiup heheheh

Disebabkan besday Adik aritu so Adik layak dapat potong kek ihiks...
ekceli Adik nampak excited sebab kek Minnie..kek kesukaannye... tu yang dia truja banget tuuu


layan video tiup lilin ni ek tapi abaikan sore yang paling kuat dan merdu itew ek ihiks....


post signature


Friday, July 3, 2009

Epi besday ADIK

~27 Jun 2009~
Epi besday to u
Epi besday to u
Epi besday to ADIK
Epi besday to u

~ibu harap Adik akan sentiasa sihat dan diberkati olehNya...
dipanjangkan umo dan dimurahkan rejki...
ibu juga harap Adik jangan nakal2 dan keras ati tau...
ibu sayang adik....

tadaaaaaaaaaaaaaa......
ni jek hiasannye...
simplekan...
tema kali ni PEPEL n PINK

kek pun simple jek....
still tema yang sama iaitu PEPEL n PINK...
nape letak muka minnie? sebab drang ske ihiks...
slalunye aku tempah kek kat Dislee tapi kali ni nak try kat kedai kek len plak...
alhamdulillah...licin koooooooooo
kali ni sume abis, berbaloi plak ase...
kalo idak ade jek yang terlebih2 n membazir...

siap banner koooooooooooooo
memang aku tempah tiap kali besday drang....
slalunye letak kat dalam umah tapi kali ni letak kat luar umah plak..
simple tapi nampak menarik kan kan kan

post signature

Malam preparation

mujur kazen aku datang tolong aku n hubby untuk preparation besday party QAISYA esok.. kalo idak sian hubby aku buat sowang2...
kalo nak harapkan aku
aduhaiiiiii dah tak larat wehhhh
buat keje sket duduk.. buat keje sket baring...
kaki 'gajah' aku ni cam dah semakin berat... tak larat aku

abaikan keseksian hubby aku tu ek ihikss...
biasala, malam preparation mestila tang tiup belon n gantung2 kan...
masa ni muka hubby aku yang cuak takut belon meletop...
maklumla, ni belon yang tebal tu.. bile meletop mak aiiii kuat giler...

ha tu la dia kazen aku yang sudi menolong..
thanx Dan.. nanti kak ena bagi upah ek ihiks...

mujur ade assistant yang sudi mengepam belon hehehe
tahun ni memang simple je buat sebab masing2 tak larat
tu pun mujur ade yang sudi membantu...
nak tengok hasilnye? tungguuuuuuuuuuuuu n3 akan datang ihiks...

UPDATE!!!
alaaa nama pun n3 basi... bukan esok r tapi minggu lepas huhuhu
i'm sorryyyyyyyyyyy

post signature

Thursday, July 2, 2009

Order lagik

hoyeeeeeeeeeeeeeeeee
barang yang aku order dah sampaiiiii..
ekceli sebelom ni aku dah penah order barang besday party melalui farasela dan aku amat berpuas ati...
Disebabkan barang2 untuk besday party QAISYA masih blom mencukupi, aku tertarik kembali pe yang dijual oleh farasela so aku order la lagik...
Disebabkan jua aku bertukar ke opis yang baru, aku terpaksa pakai alamat opis hubby aku sebab kalo bagi alamat kat umah pun, takut mak aku tak dengar posmen datang so better aku bagi yang hubby aku punye kan...

ok.. nie la barang2 yang aku order tapi tak sume barang besday party...
ade gak barang2 len yang aku minat sepeti bantal kecik, sticker dan batu semban ihiks...
bile nak men batu semban ni pun taktau tapi yang pasti aku minat sebab nampak cute sesangat ekekekeke

seperti biasa, dik farasela ni bagi free gift n salah satunye topeng spiderman...
memula tengok tu terkejutla jugak sebab terfikir 'eh! cam ade anak2 laki plak aku ni ekekke' tapi berbaloi gak dik farasela ni kasi cuz upanye anak2 aku ni sume dia tarammm....
ske ngat dia ngan topeng spiderman ni ihiks...

anyway thanx dik....
lenkali kiter berurusniaga lagi ye....

post signature