::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Thursday, February 4, 2010

Kena buli!

Masa kecik2 zaman skolah, kowang penah tak kena buli?
Aku kalo buli tu takde la tapi kalo ragging tu ade la sket..erk! sama ke? ntah r..
Yang pasti aku kena ragging juz ingat nama2 ketua, penolong dan ajk2 asrama jek..
Ade gak aku lupa tapi lantak p la.. kalo drang ragging aku lebih2 memang cari penyakit r ngn aku ahaks..
Tapi aku kena gitu jela, juz pangey aku n cuba wat muka garang tapi aku slambe badak jek wat muka toya kekadang aku plak yang wat muka garang sampai drang tak jadi nak marah aku hikhikhik...

Ape yang aku nak cite kat cni yangmana aku benar2 takut kalo anak2 aku kena buli.. almaklumla anak2 aku terutama Kakak slalu sangat mengalah..
Aku takmo ngan fizikal dia tu, orang ske ejek2 dia dan kalo leh aku nak Kakak melawan tapi biasala, Kakak wat muka senyap dia...
Tiapkali balik skolah mesti Kakak mengadu yang kawan2 dia taknak kawan ngan dia sebab dia tak bagi pinjam kaler la, dia lambat kasi pinjam pemadam la dan macam2 lagi la..
Ati Ibu mana yang tak sedih dan pedih, nak ngat aku jumpa dak tu bg warning tapi bila pk kan mende tu hal kecik, malas la aku nak perbesar2kan, kang saje kang mak masing2 bertekak walhal hal kecik jek...

Pagi tu pun bila aku datang antar Kakak seperti biasa, dak yang slalu buli dia tu leh sound 'budak gemuk datang, budak gemuk datang'..Dak tu tak pasan akan aku kat situ, aku tenung dia dgn tajam.. Kakak siap cakap 'ha..tu Ibu saya tu'..masing2 dah menikus.. Aku trus sound 'KAWAN ELOK2, JGN GADO2!!' trus drang tunduk..
Ntahla, aku serba salah tapi tak sanggup bila tengok anak2 aku kena buli n kutuk camtu..
Aku pesan kat Kakak 'Kakak, tak matinya kita idop sorang..Idop sorang lagi bagus dari ade kawan baik sebab kekadang kawan baik ni lah yang boleh memusnahkan kita. Kita berkawan dengan sesiapa saje yang sudi berkawan dengan kita, tak perlu ada kawan baik dan yang penting kita boleh pk yang mana baik dan yang mana buruk.. dan plssss cuba lawan sket drang yang buli Kakak tu, jangan biarkan jek nanti drang pijak kepala'
Aku ingat Kakak tak faham tapi alhamdulillah Kakak makin berani dan yakin kini...
Kakak wat Ibu dan Abah tersenyum tapi jangan over blasah orang udah kak hehehehe

post signature

5 luvbites:

Farazila said...

erm dulu pun sy slalu kene buli jugak kan..sbb sy montel...cikgu2 pon x suka sgt...dia suka budak2 yang cantik2 je...

tp xpelah sy ni jenis yg sedar diri....sy buat hal sy..kawan dgn sesiapa jer....

kita buat baik kat orang..org akan buat baik 10 x ganda...

[-suziey-] said...

emm btl tu..abaikan je laalt2 tu..tp besela kak..bdk2 kan..rs xde keyakinan diri bila xde berkawan,,lain la kita org dewasa..cuma kakak kena pandai plh kawan..yg suka mengata tu.syukur je dg ape yg dia kata..masa akn berlalu..dan smkin dewasa smkin berubah..silap2 akk plak yg slim nnti..n bdk tu yg gemuk

Alimaz-Kembara Terasing said...

dulu masa kat tadika kecik2 dulu saya selalu kena buli.....

jalilah_jy said...

tahniah kakak long mcm gitu laa kakak.. jgn kasi depa naik muka... kekadang sesekali kita naik hangin baru depa takut...wakakaaa...
mama keramat pun kena buli disekolah dulu..depa dengki kat mama keramat..sbb rambut pjg dan comellll macm anak mami..depa dengki..asyik kena je mama keramat dgn depa tuuu..sbb tu mama keramat tawan dgn boy jer..boy lebih memahami..jarang gaduh...zaman la ni tak tau la mgkin lain..sabauu jer kakak long ya...itut cakp ibu n abah...lov u kakak long...

apeqchan said...

mase skola dulu
xde terlibat dlm xtiviti ini
sbb malas nk amek pot pasal org len..
tp bengang jugak kalo dgr kes bdk2 kene buli dan membuli..
kesek2 lg da pandai wat camtuh..
eh...emo plak ;)

sy dtg melawat awk ngn cik nuff skali ;)