::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Friday, February 5, 2010

Ralat!!

Cukup ralat!!!
Suasana tempat keje aku skang cukup aku selesa dan suka..
Yang mana orang tak kira pangkat, darjat maupun ape jua, sume kawan setaraf jek..
Idak la banding membanding yg kuli ngan yang bos..
Tapi sayangnye dan seperti lumrah idop pasti kalo sume sempurna ade la satu yang busuk kan..
Orang2 kat situ terutama yang pompuan cukup 'menggerunkan' yangmana ramai sungguh yang jenis tikam belakang..
Depan kita baik, tapi belakang kita masyaAllah..
Yang amat aku ralatnye, dia rajin sungguh sapa aku malah gurau senda dan ketawa2 dengan aku tapi bila belakang, dia leh wat fitnah kat aku masyaAllah....sedey cukup sedey..
Memang la aku tak heran kalo dia tak kawan ngan aku pong sebab memang aku bukan kawan dia juz balas jek ape yang dia sapa cuma ralat r..aku tak penah cuit dia tapi dia banyak kali cuit aku..
Aku leh jek wat kuang ajo aku tapi bila pk dia dah tua so aku hormat tapi nampaknye dia mencabar kesabaran aku..
Dalam 'group' dia, dia orang kedua yang aku musuh..Bukan aku yang cipta akan kemusuhan itu tapi drang yang adakah sendiri..
Adakah drang takde keje sampai ske bebeno 'cuit' orang dan akhirnye drang sendiri terkantoi lalu memusuhi orang yang dia cuba wat fitnah tapi tak berjaya?
Ralat cukup ralat..

Ya Allah, kalo aku dipihak yang benar, jatuhilah hukuman keatas mereka bagi mereka sedar dan janganlah orang lain pula yang akan menjadi mangsanya kelak dan Ya Allah jika aku yang bersalah, mungkin aku tidak sedar akan kesalahan yang aku lakukan, Kau peringatkan hambaMu ini agar aku lebih berhati2 kelak..
AMIN Rabbal Al-Amin..


post signature

6 luvbites:

SyuQ said...

bagi jer kak seliang dua...
orang macam tu kena diajar
klu idak, bertambah-tambah kurang ajar

dia igt kita diam, kita lemah

Alimaz-Kembara Terasing said...

sabaq ja la ina oi...org lagu tu mmg banyak...kat tempat kerja saya pun ada gak....wat tak tau ja....mintak doa bg allah buka pintu hati depa tu.

T.u.Y.a said...

salam kak ena,
memang mcm tu la sikap manusia kak..
kita x kan dapat mentafsir apa yang ada dalam pemikiran,hati,usus deorg kan..
biarkan mereka ngan labu2 nya itu..

Nida said...

Sabarr... Insya Allah adalah balasan untuk mereka kelak, yg penting Ena kena banyak2 bersabar..

chamizah said...

Ena,aku pon tgh ralat bile tatkala ku tgh senang ati dgn kje2 aku, sang "cilakak" kembali bkerja kontrak bile bos aku offer dia utk 1 thn.. merana la aku.. aahh.. yg nyata aku mmg xde kaitan kje ngn cilakak tuu.. tp dia mcm ade agenda utk buruk kan aku lg..(mcm yg dia wat kt aku sblm ni)..

zue @ annaleeya said...

besela ena... keje mane2 pon msti ade mnde2 gini.. sabola erk..