::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Tuesday, September 8, 2009

Kuih Cek Mek Comey

Aduhaiiii aku ase dah cam blog masakan la plak skang ni..
Dulu blog makan skang masakan plak kan..
Alaaaa skali skala nak tunjuk akan kerajinan aku..
Slalunye susah wooooo aku nak rajin masak camni ahaks...
So kali ni kita masak KUIH CEK MEK MOLEK aka COMEY ye ihiks...
Memula wat camni, susah gak sebab slalu terlekat kat tapak tangan.. so banyak guna tepung..
dak2 2orang tu plak ajin sangat mengaco aku, lagi la tensen ihiks...

Pastu kita gorengkannye...
Rupanye, pas uli doh trus goreng.. aku plak perap sampai sejam lebih sebab wat masa tu kul 5 n aku stat goreng dalam kul 6 lebih, camne la doh tu tak lekat n air gulanye meleleh huhuhu

tapi cantekkan..
Berkilat giler.....
agak keras sket dan gula pun kurang sebab banyak meleleh kan..
Takpela, yang penting skang ni MENJADI...

Sekian saja dari Chef Ena..
Pasni pe pula ye menunye...
tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu


post signature


8 luvbites:

Amna Faqiha said...

salutee arr Ena..dlm pantang leh masak2..brtuah en.somi n anak2

sI tEDI said...

pernah dengar x pernah makan :)

HASNAH said...

He..he...rajin btol ko Ena...

leadleedeea said...

lead suke mek comey...heheheheheee~!! akak rajin ler time pantang pon masak tawww...hehehhee~!

LoVEaQshA said...

ish akak nie rajin sesajo msk erk time pantang2 nie..

camnie lehla rs msakan akak lau zura trun sn nti erk!!~huhu
yg penting zura nk puding rti tue tau..

Farasela said...

rajinnyer le memsk....kuih sedap tu...kak, kalu x nk melekat, sapu minyak kat tgn...utk x melekat atas dulang, tabur tepung atas dulang...ye kot...slalu sayer wat camtu...apa2 kuih pon..

atty's said...

ena..rajin nya ko..aku cdg nak pindah sebelah umah ko ar..

masviona said...

alamak terliur ler plak sy kak tgk kuih cek mek molek nih...huhuhuhu tetambah yg homecook lama gile rtak makan saya suke yg gule dia banyak n cair time nak makan gula cair...syedapnye