::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Wednesday, September 16, 2009

Last Cooking

Wokeh...ekceli stat ari Ahad lepas aku dah btau hubby last aku masak sebab aku nak kemas2 pe yang patut dan nak buat kuih raya ...
Bukan pe, kalo aku masak, mak aiiii letih banget.. nek lemah badan aku..seram jugakla aku kan nanti bentan plak gpun letih nak kejar layan ke Baby lagi, nak masak lagi, nak ngemas lagi, nak layan karenah dak 2orang tu lagi, amat memenatkan tapi sob..sob..sob..hubby aku tak penah memuji dan caring uhuks...
So lauk terakhir aku masak ialah...

Sambal kentang dan ikan bilis..
Nampak cam tak sedap n memang tak bape menjadi pong sebab ikan bilis jadi liat dan kentang menjadi lembik sebab aku terlalu lama peram belaka tu dalam kuali dengan sambal tu huhuhu..
Takpe, pasni wat lagik ihiks..

Yang ni plak Daging Masam Manis..
ok gak la tapi kaler tak nek pun kan huhuh
Dan Puding Kastard..
Delicious.....
Pestaim buat woooooo wat plak kuah puding ni memang resepi mak aku, best giler!!!
Aku tak penah lagi makan puding yang kuah dia sesedap resepi mak aku..
Siyes aku kata sebab setiap kali aku makan puding owang, kuah drang mesti cair kan..
Tak tau r kowang penah makan kuah pekat tapi yang aku memang kuah tak pekat dan tak cair... lemak jek ase... best wooooooooooooooooooooooooo
ekekeke pasan sendiri! siap puji masakan sdiri tu ahaks..
So tutup books..
Pasni InsyaAllah masak lagi


post signature


4 luvbites:

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

salam lebaran buat akak sekeluarga...

maaf dah lama tak singgah kat sini

=)

Farasela said...

Rajin btul le Kak Ena nie...msk je...mmg dah langgar pantang nie...tu ada kt nk wat kuih raya lg...respect le!

achee_b165 said...

puding tu nampak sodap jer..
kc la resepi.. leh try...

~dlm pantang pun wat kueh raya ker??

~p'na mama oja~

atie said...

nampak sedap bangat puding tu ena, dalam pantang pun ajin masak yer cayalah...tapi jaga diri tau