::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Thursday, March 11, 2010

Dah besar anak2 Ibu

Aritu balik umah mentua..
Standard r setiap ari Ahad aku mesti balik umah mentua..dekat je bukan jauh pong..
Tak sampai setengah jam dah sampai..
bila balik sana biasala mak mentua aku mesti hidang ape2 yang boleh dimakan
pastu bila bawak pinggan2 n gelas2 kotor ke dapo, si QAISYA ni berebut nak basuh..
AKu pelik gak sebab sebelum ni mana penah rajin kat umah sendiri, nape plak rajin kat umah nenek dia ni..
So aku kasila..

Memula Adik basuh gelas2..
Takut gak aku kang jatuh n pecah plak gelas2 ni..
Tapi tengok gaya Adik basuh memang cuci sebab abis sparuh air sabun dia bantai hahahaha
tapi bab membilas, Adik failed sebab pe yang dia bilas ade lagi air sabun

Kakak menjadi mandur
Yang kecik2 dia bagi Adik dia basuh, yang besar2 dia plak nak basuh..

Kini giliran Kakak..
Orang basuh tak sampai basah2 baju tapi dia lencun baju basah kena air sebab prot tersangkut kat singki hahahah
takpela, janji anak2 Ibu dah rajin skang ni..
Tapi kalo datang tang malas, tu yang slalu Ibu jadi tarzan tu, susah sungguh nak suruh..
Tapi keje yg tak perlu dia buat, sebok nak buat..

Sejak Adik dok kat umah, Adik banyak wat keje umah..
Keje skolah malas buat tapi keje umah rajin sangat..
Stakat lipat ken baju dan basuh pinggan tu, Bibik dah senang sebab dah ade Adik yang membantu (rasanye lagi banyak keje adalah sebab Bibik kena lipat dan basuh smula hahahaha)

Moga anak2 Ibu membesar nanti akan bertambah rajin menolong Ibu sebab Ibu ada 3 orang anak pompuan...

post signature


9 luvbites:

Diarihatiku1976 said...

kejap je masa berlalu... pejam celik dah besar panjang.. pastu nak kahwin..

momguess said...

untung kan ader ank2 ppuan nie
hehehhe
letak hantaran tingi sikit tau

Sidratul Muntaha said...

mmg mantop dan teliti cara adik membasuh pinggan n cawan - cawan itu.
tapi adik dah terlebeh umur dari dak setot..
ekeke..
takleh msuk colum calon menantu.
ena..
senang ler keje ko pasni yerk?
ade ank dara 2 org
ekeke..

Alimaz-Kembara Terasing said...

rajin anak ena yer....senang la ada dua anak pompuan...saya satu tu pun susah tul nak mintak tolong....

@e_da said...

senang la ena nanti,.. ramai anak dara..

atty's said...

tu yg besh ade anak pompuan kan..leh tolong buat keje umah

Lina said...

sama lar cam qistina...skrg ni bukan main rajin dia nak membasuh pinggan n cawan...kdg2 smpai aku kene jerit suh berenti baru lar berenti klu x berejam rsnya basuh 1 pinggan

idah said...

bagus la tu...nanti senang ler keje akak lepas ni...dah ada pembantu kan...hehehe

Ena Qalinsya said...

dh1976
hahaha nak tawen? adoiii berat mendengarnye

momguess
kalo rajin n baik kompem letak tinggi punye hik3

ayu
eh takpe ayu.. zaman skang dh tak kira tang umo.. mmg ramai amik yg lbh mudo ekekeke

alimaz
ade musim nye gak alimaz..kekadang malas jugak

aeda
mudah2an...

lina
wahh rajin jugak qistina ye..bagusss

idah
mudah2an rajin sampai bila2 hehehhe