::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Wednesday, March 17, 2010

Tersentuh ati Ibu

Asyik tersentuh je ati aku ni hikhikhik..
ni disebabkan anak2 aku ler terutama si Kakak tu..
Ade je la perkara yang dia wat hingga menyentuh ati Ibu..
Makin besar ade jek sikap dia yang kekadang nampak matang tu yang wat Ibu terkejut..

Citenye camni..
AKu ade la gado ngan dia aritu..
Idakla gado sakan tapi cam aku marah dia pastu dia majuk..
(wahh ngan anak pun leh gado2 kan heheheh)
pastu si Abahnye nak amik gambar QALINSYA tapi disebabkan Kakak tengah majuk, Kakak tak senyum r.. wat la muka yang menyakitkan ati tu..
So aku dan hubby marahla dia..
Pastu dia majuk dok tepi kosi, sesambil tu dia tulis
'KAKAK TAK SENYUM SEBAB IBU DAN ABAH MARAH KAKAK'
pastu dia lari nek atas.. hubby aku r btau yg Kakak ade tulis sumtin...
bila aku baca, aku pun balas
'IBU DAN ABAH MARAH SEBAB KAKAK TAKNAK SENYUM. KALO KAKAK SENYUM MESTI IBU DAN ABAH TAK MARAH'
pastu banyak lagi r kitaorang tulis menulis kat papan menan dia..
dari majuk2 jadi ketawa2 dah aku ngan Kakak
yang btol2 wat ati aku tersentuh, kata2 Kakak cukup meruntun jiwa tapi aku tak sempat snap
diantaranya dia tulis 'SAMPAI ATI IBU, BIARLAH KAKAK PERGI KALAU MACAM TU'
akupun balas
'OK. PERGILAH.. BABAI'
Kakak balas
'IBU DAH TAK SAYANG KAKAK, BIAR KAKAK PERGI JAUH'
masa tu punye la berdebar2 takut la pasni sumtin happen..
slalunye camtu r petunjukkan tapi mudah2an jauhila segala bala2 yang menimpa keluarga aku sebab akhir2 ni fikiran aku dok bercelaru jek fikir bukan2..
mudah2an jauhilah segalanye AMIN...
dan paling mengejutkan kata2 Kakak
'SUMPAH ILAZIM'
masyaAllah... aku taktau dia belajar tulis tu kat mana..
camne dia boleh tulis camtu..
matangnye penulisan dia
perangai lebih truk dari Adik tapi pemikiran dia hmmmmmmmmmm terkedu aku seketika..


post signature

8 luvbites:

sI tEDI said...

Sejuk perut ibunya... :)

Emy Omar said...

Alolo..so touching..memang matang la pemikiran budak sorang ni ye..

Diarihatiku1976 said...

lor.pintarnya dia... astaga..

ita cutevirus said...

aduyai...

perangai izzah yang belum pandai menulis pon da buat ita pening... camne la agaknyer kalo da pandai menulis...??

Lina said...

klu aku pun tersentuh jg...qistina ni skrg ni dah pndai minta maaf klu buat salah...pas tu cium dahi aku...dlm marah2 tu terus sejuk hehehe

idah said...

terharu...da matang pemikirannya..

Alimaz-Kembara Terasing said...

huhuhu very2 touching......

Nida said...

Tersentuh pulak naluri keibuanku bila baca n3 ni..huhu