::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Friday, March 27, 2009

Jumaat (27/3/2009)

Wahh formal tajuk entry.. cam la kowang taktau arini ari pe n tarikh bape kan ihiks..

ekceli aku nak menceritakan tentang SEJARAH dalam idop aku bilamana aku bertekak dengan bos aku...
Aku pun tak tau camne leh jadi camtu..
Camne aku leh ade semangat berani sebegitu..
semangat lantangnye anak tekak aku menyuarakan ketidakpuasan atiku..
Ntahla...
Maybe bila aku ditempat yang benar dan betol, aku jadi seberani begitu..
Ekceli kes ni besar tapi biasala.. papehal pun anak buah kena dipersalahkan dulu..
Yang aku menjadi geramnye bila dia kata dia hanya MENSYAKI aku, bukan MENUDUH aku..
Tapi bila aku menyatakan TIDAK.. MENAFIKAN...
patut ke dia bg ayat
'Come On Ena, awak bukan budak2.. awak bukan tak matang.. mengaku je la.. ade sumber yang nampak tindakan awak yang tidak sepatutnya awak lakukan'
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Sebelom ayat2 selepas ni kuar.. meh aku cite kat kowang, pe punca semua ni terjadi..

Alkisahhhhhhhhhhhh.............
aku baik dengan pegawai ni..
malah aku baik dengan sesape saje yang baik dengan aku..
Aku juga bole baik dengan orang yang tikam aku dari belakang..
pegawai ni telah membuatkan semua bos2 panas bontot disebabkan dia 'menyelongkar' semua ketidakpuasan ati staf2 terhadap bos2 ni..
Aku tak salahkan pegawai ni sebab pegawai ni bertindak kerana dia jugak ditindas.. dan aku salute dengan cara dia mempertahankan anak2 buah dia walaupun ade yang bukan anak2 buah dia namun dia defend gak orang bawahan cam kitaorang...
dan salah sorang bos itu termasukla bos aku..
untuk melindungi dirinya, dia telah mencari 'kamben itam' dimana mau menutup kesilapan yang ntah sesape yang buat tapi melibatkan Seksyen kitaorang..
disebabkan kebaikan aku dengan pegawai, ada salah sorang tali barut yang sememangnya ramai orang tau akan kekecohannya.. memang dari awal tak suka ke pegawai ni tapi dengan aku, dia memang ok.. aku pun dah anggap dia kakak..
tapi sayangnye.... dia mengenakan pegawai ini serta melibat dan memburukkan nama aku sehinggakan isu 'ketuk pintu sebelum masuk' pun dia leh btau ke bos aku..
Mujur aku cekap dan mujur aku pandai bidas, aku jawab ape yang bos aku tuduhkan malah aku siap btau bos aku yangmana aku tau sape sumber nya itu..
Pada mulanya kitaorang bercakap menggunakan anak tekak masing2.. malah tangan masing2 pun di awang2an..
Cam aku kata tadi la.. dia cuba belitkan aku dengan menyatakan yangmana dia hanya SYAK aku tapi bila aku menafikan perbuatan tersebut, dia leh 'come on..come on'.. Siap kata aku tak matang lagi tu.. Come on la bos.. pangai aku memang cam kebudak2an namun fikiran aku tidak sebudak bodoh cam ko sangkakan.. Bila dah aku pulang paku buah keras, dia plak tengok aku makin hot, baru bos aku mula mengendur dan aku turut ikut step dia..
Dan berkali2 ku katakan malah bukan kali ini aje tapi banyak kali yangmana sekiranya dia tidak berpuasati dengan kerja aku.. tidak mempercayai diri aku 'sila keluarkan aku dari seksyennya kerana aku pun memang dah takde ati kat sini' tapi dia buat endah tak endah plak..
pelikkan... apela sebenarnya dia nak dari aku..
dan ko si tali barut.. aku jua seorang pendendam
aku tak sangka ko sebusuk ati camni skali hanya kerana semata2 ko nak dapat pe yang ko inginkan, ko rela memperburukkan nama orang sedangkan ko tak tau ape sebenarnya yang berlaku...
di depan ko, pastinya aku akan terus mengukir senyuman..
ya! senyuman plastik!!!
tapi ko akan rasa sepertimana aku rasa arini di atas cite palsu ko tu...
bullshittttttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aku paling pantang hal diri aku di usik kerana jenis aku, aku bukan ske usik hal peribadi org..
Orang bercerita pun bagi aku, aku abis kat situ jek...
Bagi aku untuk ape disebarkan, tak mendapat satu sen pun...

Kekadang aku terfikir, kenapa ade manusia yang solat tonggang tonggit tapi mempunyai ati busuk sebegini... tapi bagi yang selalu culas solat (aku ler tu huhuhu) tidak berperangai sebegitu malah redha dengan ketentuanNya dan setiap dugaan yang Allah turunkan... Kenapa ya...
hurmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...............


2 luvbites:

atty's said...

apa ko ckp tu betui kan ena..kdg org alim.tp pangai buruk..dr org yg mcm takde pedoman idup je.

ko sabau yer ena..

Ena said...

thanx atty...
aku ske ko!
ko ske bg semangat kat aku dan aku tau, ko spesen jek pangai ngan aku cuma aku ase ko ayu sket kot.. sket jek tak byk :P