::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Wednesday, November 18, 2009

Majlis Akikah

Akhirnye tiba jua 14/11/2009 dimana Majlis Akikah untuk Baby akan berlangsung
(perghhh cam siaran langsung dalam TV plak ihiks)
Pepagi tu kalut gak sebab aku takde org nak tolong juz sdn.bhd buat so kalut r..
dah 2..3ari tdo pukul 1..2pagi, letih wooo mujur r aku coti seminggu sebab jaga mak kan..
nak harapkan anak2 dara aku, masyaAllah mau cepat sakit jantung Ibu ngan pangai malas kowang ni..

Nie antara 50 terawal leh dpt goodies spesel ni..
Yg speselnye dan bezanye hanyalah ade bunga gula2 (bukan bunga telo ye hehehe) dan sapu tangan, tu jek..
(camne r aku leh lupa nak snap elok2 ni.. ni pun kelam kabut snap uhuks)

dan selebihnye dapat camni..
Memula ingat takut tak cukup so bagila satu family satu jek alik2 punye r byk lebih so yg akhir2 yang dtg tu dpt la satu family walaupun ade 3 org, aku bagi dalam 5..6 goodies huhuhu..
Satu lagi mayb ade gak yang tak dpt sebab ramai ngat ajak aku borak, tu pun dpt lari jap, kalo idak sorang pun la tak dapat huhuhu...

Banner untuk Majlis kompom sentiasa ade hehehe
almaklumla murah..kalo cecah RM50, idak le aku nak.. ni dalam RM20 jek..

Tadaaaaaaaaaaa
Nie la buaian yg aku dan hubby hiaskan...
Kat buaian Baby penuh ngan rama2 kaler pepel..
kat tiang buaian plak ade rama2 kaler pink..

Nie plak kelapa, bedak sejuk dan bunga rampai..

Ade 2 set buffet kitaorang sediakan..
Kali ni kitaorang wat catering sebab masing2 tak larat nak handle so upah jek org..

Nie la lauk2 yang ade di Majlis tersebut..
Ade Ayam Kurma, Kari Kamben Masin, Buah Tembikai, Pucuk Ubi Tempoyak, Acar Mentah, Kuih Koci, Kek dan Air Oren...
Ingatkan ramai tak makan kamben so aku wat la sket tapi rupa2nye kari kamben cepat bebeno abis, ayam kurma plak yg berlebihan
aduhaaaiiiiiiiiii silap strategiiiii..

sempat lagi hubby aku niaga topupnye sblom tetamu sampai..
dia arrange bahagian luar dan aku bahagian dalam tapi aku tengok dia yg banyak rileks sebab banyak berborak.. aku gak yg dok dalam ni dok sana sini..
Mujur gak Baby aritu keje tido jek.. bila jaga Mek (mentua) aku jaga..

Kakak dan Adik cukup sronok ramai orang datang..
Ni dia ngan anak2 jiran aku..
Tapi kawan2 Kakak takde sorang pun datang sebab dia tak ajak..
Bukan takmo ajak tapi dia kata tak payah sebab masa raya aritu takde sorang pun kawan dia yang datang
(kes majuk r tuu.. ekceli dia tak ajak pun kawan2 dia datang so camne kawan2 dia nk dtg kan)

masa ni Kakak dan Adik dah berpeluh satu badan dok lari sana cni ngan kazen dia ni...

Alhamdulillahhh....................
Majlis berjalan dengan lancarnye...
Terima kasih pada kawan2 aku yang sudi datang terutama geng-geng blogger aku
Lina, K.Jihah, Niza, Watie dan Wira Biru

Takde gambar sangat sebab aku upah cameraman so nanti aku dapat gambar dr dia baru aku upload ek..


post signature

7 luvbites:

CuTeMiUt78 said...

wah.. sakan.. meriah gitu..

ikiqzana said...

berkenan zana gan banner tu herge rm20.. klu nk order bole ker?? hehehe.

sI tEDI said...

wah! memang meriah! ada cameraman segala!!

Nida said...

Salam ...

Pucuk ubi???? Ikan masin????? Sodapnya... nampak lauk tu meleleh airliur org kat sini.. terbayang makan dengan nasi yg masih panas ditambah pula dapat goodies yg menarik tu.. perghhh... mau taknak balik (pening ler kepala tuan rumah)

atty's said...

na..ko tak jemput den pon ye..huhuhuuh..

Farazila said...

asal kain buai x wane purple gak..hihihi...

mak saya dulu buat guna buai tradisional...cantik je kain batik tu buat buai..

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam ..meriahnyaaa....