::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Monday, November 16, 2009

Sepi seminggu

Mengapa blog ku kejong seminggu?
Bukan karena internet down..
Bukan jua karena busy..
Bukan jua karena masalah2 len tapi ade trajedi yang menimpa mak aku..
Ari Jumaat yang lepas2 aku MC dek kerana melantak Mee Kari..
Bukan aku jek kena, hubby aku pun kena..
Nak upload gambo2nye pun, MMC aku rosak huhuhu abis sume gambo2 dalam tu huhuhu
So ari Senin lepas baru aku masuk keje..
ELok jek tengah kusyuk wat keje, aku dapat satu panggilan telefon dari jiran aku..
Aku : Ello...
Jiran : Ena.. ni A.Sahak ni..
Aku : Ye kenapa?
Jiran : Camni... Nak bitau ni..
Slow2..terdengkut2 dia cakap wat aku ase cam bosan n bengang..sebab ati aku dah dubdabdubdab dah, ase len..
AKu : Nape A.Sahak?
Jiran : Ni..mak Ena jatuh longkang
Aku : HAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Camne leh jadi camtu... ok..ok.. takpe, Ena balik skang..

Kowang nak tau pe jadik?
sob..sob..sob..

Alkisahnye mak aku rajin sesangat beli sayo kat lori sayo tu walaupun tak masak..
Dalam peti tu penuh ngan ikan2 dan sayo2ran yang dah kering sebab beli tapi tak masak..
Nak harap aku masak balik keje, idak le.. letih woooooooooo.. rehat pun tak cukup..
Pas abis beli, lori sayo pun blah.. mak aku jalan tak seimbang sangat badannye.. tapi rajin jugak berjalan..
Sebab dia tak larat nak bawak plastik bungkusan tu, dia bagi ke Adik.. kebetulan Adik je ade kat umah, Kakak p skolah..
Dalam nak hulur tu yang dia jatuh longkang.. dia pun tak sedo camne dia leh melayang dalam longkang beso..
Dalam jatuh tu, mak aku suh Adik panggil jiran aku tapi Adik ni susah sket, kalo Kakak kompom dia p umah jiran aku.. ni Adik juz stand kat ctu jela sambil melambai2 ke jiran aku..
Jiran aku ingat Adik panggil mak aku n men ujan..
Nak jadikan cite, mujrula air longkang tak penuh dan ujan renyai jek, kalo idak taktau r..
Sedo tak sedo, orang lori sampah yang pungut sampah sedo mak aku dalam longkang..
Adela jugak dalam stengah jam mak aku dok dalam longkang tu..
Dahi dia truk r luka..
Balik tu trus aku bawak ke emergency.. mujur takde pape juz jahit jek lukanye..
Tu pasai aku mohon coti seminggu..tu pun ase serba salah kat bos sebab baru masuk keje dah coti smula..
BUkan ku pinta sume ini berlaku huhuhu moga mereka memahami situasi aku skang ni..
Tapi sampai ke arini mak aku ase susah nak napas, batuk n bersin sebab sakit kat dalam prot..
Bawak p kenek smlm, doc suh p spital wat x-ray takut ade tulang yang retak..
So arini nak bawak dia p check
Moga2 mak aku pulih sediakala
AMIN..........

post signature

10 luvbites:

Neeza.Areef said...

lahai ena..wondering gak nape ler ko non ado n3 ha klu x msti ade 3sehari gitu...

sian nye..seb ade lori angkut sampah..mujurlah ek..

elok la ko bwk g xray tu...moga2 xde ape2

attyfir said...

semoga mak ena, cepat semboh ye

CuTeMiUt78 said...

ya allah.. smpi camtu na.. emmmmm tak pe la.. mudah2an.. tak teruk sgt la dia... harap mak ko cepat sembuhya

mama affan said...

ryna doakan mak ena selamat..dan xde apa yg series..insyaAllah..

Lina said...

aku dengo ko cite ari tu pun rs serun, sib baik x cedera teruk tp tu lar org tua kan mesti efeknya teruk jg... aku rasa ko kene cpt2 cari maid lar utk tgk kan mak ko tuh sbb aku tgk pun die mmg dah x larat nak jln

Farazila said...

la...kesiannnye....

zila harap mak akk cepat sembuh....

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam ena...semoga mak awak cepat sembuh ya....awak sihat..anak2 sihat.....diharap sihat2 semuanya....

DaiADellas said...

teruk gak makteh tu.. hrp2 xjadi dh benda2 gitu...sy dengar pn rasa serun gak.. saya jauh nie.....

Unknown said...

neeza
tula pasai.. kalo idak tuko kenduri len r huhuhu

atty
thanx atty

cute
alhamdulillah cuma dia lemah sket..

ryna
thanx ryna...

lina
dlm proses lina, moga imigresen tak byk songeh lg huhuhu

zila
thanx dik..

alimaz
AMIN... moga sume sihat2 begitu jugak awk skeluarga hehehe

Dayah
hmm malam tadi pun dia jatuh...

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

moga mak ena cepat sembuh