::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Wednesday, December 17, 2008

Terkilan + Sedey

Terkilan dan sedey aku ngan sikap dia..
Dah 13tahun aku berkawan dengan dia malah setiap ape yang susah maupun senang aku dan dia tempuhi bersama tapi inikah balasannya terhadap aku?
Mengapa aku yang mesti memohon maaf.. merayu2 sedangkan bukan aku yang bersalah?

Salahkah aku berkawan dengan kawan2 aku yang lain selain dia?
Salahkah aku menukar penampilan aku yang tomboy dulu dengan mengikut peredaran masa sekarang?
Salahkah aku bersikap diri aku sebenar dan tidak hipokrit?
Salahkah aku bahagia dan gembira walaupun dia tak menghadapi situasi yang sama dengan aku?
Salahkah aku dalam semua ini?

Tidakkah dia pernah terfikir tika susahnye aku yang dia cari?
Tidakkah dia ingat tika dia susah, aku yang ade disisinya?
Tidakkah dia fikir aku yang lebih banyak berkorban bab perasaan semata2 kerana ingin menjaga ati dia?
Tidakkah pernah terdetik di atinya betapa aku ingin menjadi diri aku?
Tidakkah dia pernah terfikir yang mana aku tak penah mengenepikan dia?

Kenapa dia bersikap sebegitu?
Kenapa dia merasakan perasaan itu?
Kenapa dia merasakan aku mengenepikan dia?
Kenapa dia merasakan aku membuatkan dia merasa SIAL?

MasyaAllah... kenapa sume ni terjadi?
Kenapa aku selalu kena menjaga ati dan perasaan orang sekitar ku sedangkan mereka tak penah ingin menjaga malah memahami perasaan aku...
Tak penah memahami ape yang aku impikan..
Tak penah memahami ape yang aku inginkan..
Tak penah memahami ape yang aku ingin lakukan..
Tak ingin penah langsung memahami aku??!!!

Mengapa mesti aku yang memohon maaf sekiranya aku sememangnya tak bersalah?
Mengapa aku mesti memujuk rayu sekiranya aku di pihak yang benar?
Mengapa aku tidak boleh berbual, beramas mesra malah berketawa ria dengan orang lain sekiranya ade dia?

Aduuuuuuhhhhhhhhhhhhhhh
Ya Allah, yang aku pasti hanya Kau saja yang mengetahui isi ati aku selama ini..
Aku doakan dia bahagia dan gembira dengan kenyataan yang telah dia buat dan aku tetap aku.. Tanpa sesiapa insyaAllah aku jua boleh idop kerana aku berdiri di atas kaki sendiri..
Aminnnnnnnn

6 luvbites:

Zanna_MamaBatrice said...

ena...sabar yerk..
tulah....selalunyer bila berkawan nie, kita kena byk berkorban utk jaga hati kawan2...kadang2 perlu lupakan hati kita sendiri...

zana pernah alami jugak mcm...tp zana anggap sebagaixde apa yg berlaku...terpulang pd dia utk menilai kita ....sekiranya dia betul2 ikhlas berkawan dgn kita...dia juga perlu terima kita seadanya.....

sedihkan bila kawan yg dah lama kita kenal, masih x mengenal diri kita.........

atty's said...

sabar ye ena..
selalu gitu le..tp ade hikmah tu..

be ur self ye yang..jgn pedulik perasaan org..

~~ciklinn~~ said...

huhuhuhuh sedih lak aku...

biasalah ini semua asam garam kehidupan.. byk2 sabar yer

^arween^ said...

saya pernah mengalami situasi akak
sedey pun ade kan
itu lah asam garam kehidupan
pedihhh
just nak akak tao
tak salah akak mtk maaf wpun akak tak salah
coz nnt dia akan termalu sendiri
akak bersabar jer k
ramai lg kawan2 yang ada
yg betul2 boleh dibuat sahabat
:D

cheer up k
xoxo

Ena said...

zana
ena dah lama bersabar dgn karenah dia tapi kali ni btol2 mengguris ati ena.. lantak dia la.. thanx zana

atty
hikmah? yup atty tp sygnye dia tak penah sedar akan hikmah itu..bukan skali dua terjadi..dh byk kali atty n ofkos.. i'll be myself!!

ciklinn
thanx ciklinn.. cayang ko!

arween
terlalu kerap akak korbankan ego dgn memohon maaf diatas bukan kesilapan akk tapi mende ni masih berpanjangan so utk kali ini, biar dia sedar akan kesilapan sendiri.. anyway thanx arween

CuTeMiUt78 said...

ena, emm.. bykkan bersabar.. ni la dugaan hidup kan..selalunya bila kita rapat ngan seseorang.. memang byk dugaannya.. tabah kan hati.. be yourself ok..