::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Thursday, June 11, 2009

Chef Ayenmuda

masa kat opis, mak aku ade kol
~ Na, mak ade beli ketam 3ekor... awak nak buat masak pe?
~ erk! hah? masak?
~ yelaa... mak tak larat nak masaknye... kalo nak masak kari, mak belikan santan, kalo nak masak pedas, cili kering dah ade cuma blender jela...
~ ERK!
(masih ber erk urk ark huhuhuhu)
ikut r masak pape pun..
~ balik nanti awk masakkan ye..
~ ho ye laaaa...
huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa malasnye nak masak weeeeeehhhhhhhh

balik jek umah, mak aku dah berura2 suh masak tapi aku wat dek jek
wakakakaka jaatkan aku..
Ntah r, sjak peknen ni mmg btol2 malas nak masak..
ase geli pun ade uhuks..
tetiba hubby aku nyampuk...
B ~ meh la sy masak..
A ~ hah? nak masak? biar btol? wat air pun tak pas lagik
M ~ org suh awk masak, awk takmo.. dah tu laki nak masak, kondem plak
cam tak caya jek ni... nak biarkan ataupun aku yang kena masak...
hurrrrrmmmm bg jela pluang kat hubby aku.. tingin gak ase hasil tangan dia kan muahahah kijam tol biniiii!!!!

Langkah pertama :
Blend lada dan segala bawang2....
tu pun 2x blend sebab blend pertama tak bape hancur muahahaha

Langkah kedua :
Harusla basuh ketam coci2 terutama buang pape yang patut..
Wahhh basuh ketam ngan mentua lagik tu ekekeke
sebabnye hubby aku taktau camne cara nak bersihkan ketam muahahaha tapi aku pun tak tau gak bebenonye muahahahaha

Langkah ketiga :
tak sempat nak snap dia menumis so tengok2 dia dah letak ketam dalam kuali, dah gaul dengan pe yang ditumiskan... so ok la tu kan....

Langkah keempat :
perap sebentar ketam tu biar manis dia tron sampai ke daging ketam...

Langkah kelima :
dah siap ketam masak cili... so angkat dan masukkan ke dalam mangkuk

Nie la ketam masakan Chef Ayenmuda

Hmmmm honest dari dalam ati aku...
walaupun pertama kali dia masak selain dia pandai masak air dan megi, memang bole tahan gak rasanye... mujur tak sakit prot ihiks..
B, lenkali bole la masak lagi ek (wink..wink..wink mata ku ekekeke)

pssssstttt B, tingin makan ayam masak lemak cili api la huhuhuh


post signature


5 luvbites:

Ayen said...

tu baru masak lebih2 kurang je tu klu betul2 bukak kedailaa kite,hehe...

sweetfiza said...

wah..best tu hubby masakkan ...
hubby fiza ada gak masak2 ...tp yg simple2 je la ...
klu bagi ketam kat dia ...ntah apa2 la nanti hasilnya ...hehehe....
tu chef ayen nak bukak kedai dah....dasyat tul ...

Lina said...

wahhh besnye ketam masak cili... klu ko kata sedap kira sedaplar tu ek... nanti bile masak2 lg jemputlar ek aku dgn krol

ct rahani said...

dapnya ketam.. bakat terpendam tuh kak.. hehehe..

Anie said...

sungguh bertuah....kalau laki bd suruh masak tunggu kucing bertanduk lah