::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Tuesday, September 23, 2008

Biskut Raya Ke-3 (Ciptaan Sendiri)

Heheheheh
Aku tunjuk yg dah siap je la ek
Ni sungguh aku wat ni weh..bukan ciplak amik gambo dr mana2 resepi org tau :P
Kuih ni ade alkisahnye sendiri..
Ekceli pada asalnye nama kuih ni Biskut Ulat Bulu...
Kaler dia ijau pandan, intinya buah kurma dan bentuknye bujur cam ulat bulu la then atas luarannya ditabur gula halus tu tapi aku pk takde sape yg makan kali inti kurma kan almaklumla kat umah aku ni amai yang minat coklat so aku pun ubahla resepi...
Intinya aku letak kacang, yang bujur aku ubah jadi bulat, takyah susah2 kan aku nak membujurkannye heheheh.. Kan luarnye ditabur gula halus so dalam resepi ni takdela gula icing utk dikisar...aku pun memandai jek isi baper gram gula icing.. Dalam ati takut gak la antara TERmanis atau TERtawarkan tapi pasrah jek la ihiks...
Luarannye aku tabur ngan manisan manik berkalering ni...
Bila gentel bulatnye kecik jek tapi bila bakar, makkkk aiiiii semangat biskut raya ni mengembang...mujur tak smpai kuar dr oven ekekekeke
Dah siap, takle rasa masa tu kan cuz poser so pas jek berbuka pose trusla kitaowang mencuba..
Alhamdulillaaahhhh..resepi baru ku..manis2 buah..rangup bebss.. menjadikk!!!! ekekekke
So aku decide nak namakan biskut raya aku ni...
BISKUT RANGUP KALERFUL
ok tak kowang? ekekekkekeke



2 luvbites:

atty's said...

NMPK GEBUS BISKUT TUH

Lina said...

hehehe... ada gak biskut ubah suai ek... asalkan sedap bantai jer...