::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Tuesday, September 23, 2008

Kakak yg clever

Ajinkan Kakak wat keje..
Bukanla wat keje...ekceli keje2 tu sume dah siap cuma dia ske membaca berulang2 kali...
Pastu pe yang tertulis di atas tu..dia akan ikut tulis dibawahnye plak...

Haaa... cam skang ni....
Dia tulis smula pe yang kat atas tu tulis..

Nie salah satu kerja skolah dia..
Tulisannye biasala... kecik besar kecik besar..
Dah banyak kali tego n marah tapi smacaaammmmm

Ni plak bab kalering..
Cikgu dia kata dia kreatif sebab ske kaler warna warni
Ihiks...cam Ibu dia la plak yg ske kaler yg berwarna warni ekekeke

Bila tengok buku dia yang ditanda oleh cikgunya...
Dapat plak 'GOOD' n '3 star'...bangganye aku sebagai ibunya kuikuikui

Satu lagi kalo dapat 'excellent'..lagila truja ngan kerja yang telah Kakak lakukan..


Nie sparuh dari buku2 yang dibeli utknya...
(termasuk gak buku LENO tu ekekekek)
Kalo p mana2 pasti dia nak suh kiter beli buku..
Kalo di suruh pilih coklat n buku, dia pasti pilih buku
Ekceli dah letih berkemas kat rak buku dia ni..
Asai kemas jek tak sampai 2minit pasti bersepah smula so lantak p laaa ekekeke

Kakak sejak umo stahun lbh lagi dah menunjukkan kan minat membaca...Alhamdulillah, dalam usia 3tahun lebih, dia dah pandai baca paper...Dia jugak bleh berkaraoke...Bukan pasai nyanyi tapi pasai senikata di kaca tv tu dia leh baca trus tanpa mengeja...Pe jua yang terlintas di mata dia, dia membaca tanpa perlu mengeja..Alhamdulillah aku dikurniakan si Kakak yang clever walaupun si Adik kureng namun biasala, masing2 ade kekurangan dan kelebihannya kan..

Cam Kakak lebih dr segi kecerdikan namun Adik lebih dari segi berdikari
Namun aku tetap syukur dikurniakan kedua2 orang putri yang cute lagi bijak ni...



5 luvbites:

CuTeMiUt78 said...

wah bagusnya kakak.. ena.. camne erk nak latih budak dari kecik minat membaca.. macam mirul, dia suka tgk gamba je.. kadang2 tu.. dia sebut gak.. a, b, c.. tapi tak brapa faham lagi kot..

nurul said...

ai leno pun kakak hafal.. boleh la takeover kasut mamanye.. hehe

Lina said...

mmg clever kakak ni ek... cam anak aku mmg suka tgk buku... abc pun bole la skit2 tp bila nak ajar skejap je pas tu dia sibuk nak main...

[yAN!e][pUTraJAya] said...

tu baru kakak yg clever...
lom tgk acu yanie yg keleber..

kekekkekek....

acu yanie dulu dapat bintang 3....

Ayen said...

gitulaa abahnye mase kecik2 dulu,hahaha...