::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Friday, September 26, 2008

MasyaAllah!!!!

Kowang nak tau satu citer yang mengejutkan tak...
Semalam balik dari berbuka poser, mak aku kata Adik ngadu sakit idong..
Bile aku tengok, dia macam selsema so aku ase mestila sakit idong pasai selsema jek kan..
dia pun bile aku balik, ok jek..tak ngadu sakit pape kan..

Pagi ni, tengah aku mandi n hubby aku wat susu utk dia..hubby aku kata dia ade bersin..
Pas mandi aku tgk kat idong dia cam ade taik idong dalam idong tu kan...
Disebabkan nak cepat, aku takla bersihkan idong dia dulu..
Kakak pun ade tego 'Ibu, tgk Adik ade taik idong'..
'jap..jap..Ibu nak cepat ni..jap lagi Ibu bersihkan ek'
Pas jek hubby kuar dr bilik air, dia amik tisu n bersihkan idong Adik..
Tetiba............
'Ya Allahhhhhhhh!!!! Na, awk tgk ni!!'
Aku tgk2... kowang tau aku nampak pe...


Kowang tau tak jmp dimana?
Pe yang kitaowang sangka taik idong td upanye mende ni bile hubby aku tarik kuar ngan tisu...
Kowang tau tak mende ape?
Aku ase butang yang kat beg tu...
Dah berkarat kowang tau...

Aku tanyela mak dan Bibik, pe yang Adik main akhir2 nie..
Bibik kata mende ni dah lama.. aritu Adik ade ngadu kat dia kata ade butang dalam idongnye cuma Bibik ingat main2 sebab tak nampak pape..

Kowang cuba pk.. kalo la dia tak bersin.. ataupun pas bersin dia gonyoh balik idong dia... pasti mende ni masuk kembali dalam idong dia dan akibatnya..idong anak aku sering kesakitan malah boleh dibedah..
Ya Allah nauzubillah.... takutnye aku....
Aku bersyukur denganmu Ya Allah kerana tak menurunkan dugaan buatku ini..
AMIN...



9 luvbites:

atty's said...

ya allah ena..

alhamduulilah..benda tu dah kuar..

camne lepas tu bawa gi check dr tak

Ena said...

takla atty...
patut ke ena kena bawak klinik ek..
ena pun konpius ni...

Suki Cida said...

OMG... bawak la check doktor walau dah kuar ena.. siannya... nasib baik la kuar...

Pelik jugak cida tengok ingat abenda tu... budak2kan... nasib boleh kuar...

Bawak jugak dia cek...kot2 ada luka.. sbb kata dah lama,kan?

Ena said...

kena bawak ek cida...
wpun dia tak ngadu pape ek..
ade gak org suggestkan bawak p klinik sbb dah karat mende tu kan..
okla..ena nak bawak la malam ni

CuTeMiUt78 said...

ya allah...sib baik tak pe2 adik kan.. klu ler benda tu tak keluar camne.. ish takut aku bila bayangkan

Ena said...

huwaaa tau takpe cute..
aku pas tau tu cam darah tak mengalir..punyela terkejut giler... pk kemungkinan yg akan berlaku kalo tak keluar mende alah tu huhuhuhu

PerantauSepi1306 said...

alhamdulillah... sib baik kuo sendiri.

Riezal said...

fuh sib baik takde apa2 terkejut gak.. tetiba butang tuu.. tapi tu laa Alhamdulillah dia bersin lau tak lau dah termasuk ke dalam tertelan ker.. lg teruk

~ mzznana ~mana matsushina said...

masyaAllah..ahkak...bawa p cek..
anak ana yg 2nd tu time umur 1thn..dia sumbat menan kecik2 kat idung dia..yg ana tau pun coz ada bau x sdp dr ronga idung n mulot...cm bau hingus itu...hehe..
dokter yg kuarkan..pehtu kena wat follow up sampai la idung dia bersih....coz bende tu dah strt kembang n cm berkulat gitu...

ish..akak...bawa la..yg ni lagi la..berkarat...bahye tu...p p ...