::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Friday, October 31, 2008

Adik demam, Kakak batuk

Arini pepagi lagik aku bawak Adik ke klinik cuz demam dia malam semalam terlalu panas.. Takut gak aku.. Kan orang cakap demam panas ni leh wat anak2 kiter leh jadi sumtin kan so aku kalo leh nak jauhi sume tu... Mayb aku tak terlalu kuat untuk menerima dugaan itu so aku pun bawak la ke klinik biasa kitaorang.. Tapi biasala, Adik bila siang panas dia ok jek tapi kalo malam mak aiiiii bahangnye melampau2... Dikesempatan itu jugak, aku tanyekan trus obat batuk utk Kakak.. Kakak punye batuk pun truk sangat.. Akhirnye Kakak dinasihatkan agar jangan mendekati kucen dan jangan minum air batu dan jugak jangan tido bawah kipas.. Utk makluman kowang, Kakak memang slalu tido bawah kipas sebab dia cepat sangat berpeluh so sianla kan.. Satu lagik dia memang antu ais dan antu kucen.. Ske ke hulu hilir dukung ucen dia tu.. Aku dah agak dah pasti kerana bulu kucen.. Daru dulu aku tegah mak aku agar jangan bela kucen tapi alasan mak aku nak obati kesunyian... lahaiiiiiii tak logik tol tapi takpela, layan kan je.. akhirnye ini la akibatnye.. So pas pada tu Kakak dah tak men kucen malah dah takmo minum ais.. Alhamdulillah.... Moga anak2 aku sihat sentiasa la, biar aku jek jadi pengganti drang utk kesakitan yang diturunkan oleh Allah SWT...

4 luvbites:

Lina said...

ye lar kene cam qistina ari tu lar siang tak bape panas biler mlm jer berapi rasa... tp kan nak ckp kat ko kalo pki ubat yg masuk ikut bontot tu mmg mujarab... sekejap je panas tu turun...

Suki Cida said...

kena pantau la ena, budak2 ni payah sikit nak jaga... kat umah tu pun sayang je nak buang kucing, padahal kat umah tu ada yang alah kucing jugak...

CuTeMiUt78 said...

kesiannya adik ngan kakak.. sib baik ko bawa g klini na.. sekarang ni musim demam ler.. pasal kakak tu.. cuba ler jauh kan dari kucing.. dan elakkan minum ais.. pasal tido bawah kipas tu.. cuba jarakkan skit dari kipas.. pastu masa tido.. sapukan vicks kat seleruh tapak kakinya dan pakai stokin.. sapukan gak dibelakang badan, dan dada..insyallah batuk tu blh berkurangan..

Ena said...

thanx kowang atas concern kowang sume..

Lina
memang mujarab tapi jgn amalkan slalu, tak elok utk budak2 takut satu masa nnt dia dh takde deria rasa kat saluran montot tu..(doctor yg ckp)

suki
tula pasai, terpaksala kena kurung slalu kucen tu..Kucen tu plak cam pelik jek nape dak2 ni dah tak sentuh dia huhuhu

cute
nak pakai stokin? mak aii panasnye lahai... nampak botol vick pun meraung2 huhuhu.. skang dok KL pun sume plan hancuss sbb anak2 tak sihat huhuhu