::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Friday, October 17, 2008

Makan obat

Dua tiga arini kan aku migrain kan...
Aku tak p klinik pun, kemalasan melanda..
Aku kalo nak p klinik pastikan dapat MC, kalo ase takmo MC bek aku takyah p kan ekekek
So aku hanya makan obat penahan sakit seketika jek...
Okla tu kan dari tak makan trus ihiks...

Cara-cara nak makan obat :-

Sediakan 2 bijik panadol KK

Sediakan segelas air secukup rasa hingga bleh menghilangkan panadol tu ilang dari tekak

Dan makan panadol serta minum air yang telah tersedia..
Pastikan dua bijik panadol tersebut tak tersekat di kerongkong anda kerana ia akan menyebabkan anda akan merasakan pahit malah ingin meluaknye kembali...
Untuk menghindari situasi tersebut, minumla air sebanyak mungkin...

Sekian, terima kasih.
ekekekeke


10 luvbites:

CuTeMiUt78 said...

na..ko masih magrain ke.. klu aku suggestkan sesuatu yg blh menghilangkan magrain..agak2 ko nak cuba tak.. sebab mak aku dulu pernah gak magrain tahap kronik tu.. tapi bila dia cuba produk ni.. alhamdulilah dia ok smpi sekarang..

PerantauSepi1306 said...

ena... ada satu tips sempoi... akak memang pengidap migrain... sepshly bila nak 'toot' tetiap bulan kan... so akak amik satu keping asam gelugur /asam keping... then akak rendam dalam air panas satu gelas... tunggu samapi air tu suam dan gluk, gluk, gluk semer sampai habis.. insya allah baik punyer..... ;D

lie_nurulz said...

wahh..tu dia.Cara2 telan panadol dr kak na.hikss
Nurul pun xleh jauh ngan panadol kak..
kene bw nak g mane2..
xprnh jumpa doc pun kalo sakit pale..
xtau la kene migrain ke x..

Suki Cida said...

ena banyak minum kafen ni... tuyang migrain... cida pun sama... kalau dtg macam nak suruh org pijak je kepala... MACAM je la... kalau berani cube...hehehe

Tapi cara Ena tu tak berkesan... cida makan ubat air kosong tak main oooo... kena air manis... hahah keji kalah bebudak... the moral of setori jangan ajar kakak dengan adik makan ubat cara gitu... menyusahkan bila da besau... heheh

Ena said...

cute.. produk pe tu? mehla btau aku.. aku kalo dh kena migrain, berhari2..

Ena said...

akk prantausepi (PS)..
erk! memang sempoi akk nye tips tu cuma huhuhu kalo bab air2 ni memang FAILED la kak!! kiter leh makan tablet jek ihiks...

Ena said...

Nurul,
ikutkan akk takmo manjakan diri makan panadol slalu, bahye utk kiter yg dh berkawen ni.. Tapi kalo dh tak tahan sgt baru akk makan..Ni ari ke3 sakit baru akk makan..

Ena said...

hahaha cida..
ko ni mmg dak kecik sungguh r..
dulu ena camtu gak, kalo obat tu ade 10 bijik, 10 kali la minum air tapi skang taram skaligus sumer, senang!
mana ade minun kafen, skali tu jek.. ena kalo migrain ase nak hentak pala kat dinding jek tapi takut plak nak buat, nanti trus jd biol ekekekeke

CuTeMiUt78 said...

na, ko pernah dgr CNI tak.. mak aku minum product ni ler smpi magrain dia hilang... mula2 memang tak caya.. tapi bila mak aku amalkan.. alhamdulilah.. sihat walafiat..smapi sekarang

Ena said...

alaaaa cute..
leh tak ko suggestkan aku sesuatu obat yang berbentuk pil/kapsul? aku ni kalo bab2 cecair ni memang FAILEDD!!! tu pasai tak kuwus2 huhuhu