::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Thursday, October 22, 2009

MasyaAllah...

Hmmmmmmmmmmmm
Ape nak jadi dunia skang ni kan..
Ade yang nak anak, puas berusaha berbelas2 tahun tapi tak dapat tapi ade yang senang dapat anak ertikata len subur tapi sayang, tak langsung mensyukuri akan kesuburannya.. malah dibuangnya pula zuriat kesana sini..
Paling kesian bila zuriat yang dibuang tu dalam keadaan cedera ataupun buang di tempat2 yang tidak sepatutnya...
Kenapa lah tak menghargai mereka?
Kalo takmo skalipun, letakla di tempat selamat cam surau ke, depan umah orang ke.. ni tidak!!
Letak kat belukar, dalam semak, dalam longkang malah ade ditinggalkan didalam ting sampah dan dalam tandas pun ade
MasyaAllahhh... kowangtau tak perbuatan kowang tu sesuatu yang kejam?!!
Tidakkah kowang pk yang mana mereka juga punyai keidopan cam kita?
Ingin idop cam kita?
Nape kerana kesilapan yang kowang lakukan, kowang menjadikan mereka mangsa kowang?
Mengucap panjang aku..
Kekadang menitis airmata baca kisah2 baby ni..
Siyes!! aku sensitip bab2 ni.. bila tengok rupa mangsa2 ni, terlintas rupa anak2 aku..
MasyaAllah..jauhila semua bala dan kecelakaan yang menimpa mereka.. aku rela ganti ditempat mereka.. aku tak sanggup keilangan anak2 aku.. aku tak sanggup tempuhi idop ni tanpa anak2 aku..
Ape pun terjadi, aku nak anak2 aku sentiasa dcc aku..
Tu pasai tiap kali tido umah sape2, anak2 aku slalu tdo ngan kitaorg sebab kitaorg memang tak ajar dia tdo maupun tinggal ngan sesape tanpa kitaorg dcc..

INGATLAH WAHAI UMAT YANG DILUAR SANA!!!!
Jangan kerana kesalahan yang kowang lakukan, kowang lepaskan pada anak2 yang kowang buang ni.. kasihanilah mereka..
Sebelom buang, cuba kowang tatapi muka baby yang kowang nak buang tu dalam2.. tapi kalo kowang memang takde rasa kesian langsung malah takde prasaan pape langsung bila tatap wajahnye.. kowang bukan manusia tapi BINATANGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!

Argghhhhhh aku memang emosi kalo bab2 ni..sakit ati!!
Tu pasai skang ni bila dalam akhbar kisah tang baby, aku rela tak baca sebab aku tak sampai ati bila mengenangkan nasib baby tu...
Astarghfirullahalazim....................


post signature

2 luvbites:

atty's said...

tak sampai ati tgk ..baby sekecil itu diperlakukan begitu..

T.u.Y.a said...

Tuya lagi la kak..sakit jiwa tgknye..
kita yg nak ni x dapat2..
deorg leh lak wat mcm tu kan..