::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Tuesday, October 13, 2009

Pestaim woooo

Pasti pe yang aku nak kongsi ni ade yang kata aku kolot, ade gak yang kata saje aku nak menunjuk2, ade gak yang kata aku poyo n macam2 lagi la..
Ahhh aku tak dulik yang pasti aku nak kongsi pe yang aku rasa..
Biar r orang kata aku ni ntah pape sedangkan mende ni biasa tapi bagi aku tak biasa...

Ekceli aku idop dalam kesederhanaan..
Aku akui, aku tak rajin nak beli barang mahal2 ni bukan la tak mampu tapi bagi aku dari bazir wit 3..4rat beli satu suar jeans, bek aku guna untuk beli mende len yang leh dapat banyak mende ngan 3..4rat tu kan...
Makan camtu gak, biasa makan di kedai2 makan biasa jek..tu pasai bile owang bawak aku ke SR aku dah menggelabah semacam.. Tu pun aku pangey tempat standard sebab aku tak biasa makan mende2 camtu..
Makan sushi ke ape ke memang aku dan hubby aku tak biasa sesangat dan syukur gak aku punyai hubby yang sama cam aku.. kalo idak lelah gak kan...

So kali ni untuk pertama kali aku nak kongsi ngan kowang dimana aku telah membelanjakan wit yang banyak (bagi aku banyak r sebab aku smiskin tak cam kowang kaya..beli mende mahal2 cam beli coklat jek wahhh tetiba emosional plak ahaks)


Ok memula aku ajak kowang tengok paperbag ni..
pasti kenal kan...

Ok kali ni tengok kotak dia plak...
Pe la yang ade dalam tu kan...
kowang mesti tau tapi kalo kowang wat contest, kompom aku takle nak jawab sebab aku tak penah tau huhuhu
meh kita tengok isi kandungannya..
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
henbeg + purse Carlo Rino..
MasyaAllah cam mimpi jek beli bak kata hubby aku, pas jek beli 3 ari mimpi ngeri hahahaha ampeh....
Brape harganye?
MasyaAllah mahal gile..
Aku dah lama kepingin wat plak bila kat beg tu bergayut jek hurup CR perghhhhhhhhhhhhh klesss jek aku ase sape yang pakainye tu... tapi tak teringin sangat sebab bila tengok reganye huhuhu
Tapi kali ni ntah nape tetiba jadi tingin sesangat wat plak akhir2 ni cam rejki murah sket kan..
So sambar la...

Awal2 cakap ni bukan nak menunjuk2 tau tapi nak kongsi...
henbeg tu reganya RM445 dan purse tu rega RM199 so totalla sendiri...
tapi mujur dia wat promosi yangmana beli henbeg skali ngan purse leh dapat half price..
Ekceli purse aku elok lagi pemberian dari hubby aku tahun lepas tak silap aku masa enibeseri kitaorang tapi dek kerana promosi dia camtu so nak tak nak terpaksala beli gak...
dan aku dapat dalam RM300++
phiewwwwwwwwwwww ase nak kentut pun tak lepas
selamat tinggal henbeg LENO aku huhuhu
dulu aku slalu beli barangan LENO..elok dan murah gak la..
dan ni jugak pestaim sebab aku beli henbeg beso..
Aku tak reti sbenonye henbeg beso2 ni sebab aku hanya letak henpon, mekap, gincu dan purse jek.. aku takde mende len nak letak tapi hubby aku kata zaman skang sume henbeg beso2 so turut gak la katanye...
Jadi henbeg aku penyek jek sebab takde barang sangat..
Kowang letak pe dalam henbeg kowang nampak gebu ek...

Selamat tinggal jua purse ku..
Tapi akan ku jaga elok2.. nanti kalo dah bosan, aku pakai smula kan hehehe

Pestaim wooooooooooooooooooo
Sampai skang kentut pun masih lom padu bunyinye kuikuikui...


9 luvbites:

sI tEDI said...

sesekali setelah penat bekerja kita juga perlu kepuasan untuk diri sendiri..


sesekali ye.. bukan hari2 ha ha ha

leadleedeea said...

akak ni kelako laaaa...ekekekee~!!
akak, kite kerja penat2 kan..kite kena reward diri kite sendiri gak tau..amacam? puas tak beli handbag baru? beso lagiii tuhhh...congrats~!! eheheheee~!!!

ikiqzana said...

salam ena.. lama x singgh sini.
cantik la bag gan purse ni.. suker.. negok.

fieza said...

tak apa..yang penting jangan hipokrit... menunjuk sesangatpun nak buat apa...biar kita low profile...yang penting jangan miss soru udah ler.... :)

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

wah...mabeles itu beg.....

hehheheh

Diarihatiku1976 said...

aa ler.... kita kejer.. kena beli gak utk kepuasan kita... kalau kita cantik dan bergaya utk sapa.... keluarga gak kan... kalau kita hodoh dan sembab pun payah gak kan... so kejer sila utamakan diri sendiri ya.. ahahksss.. promo iklan..hihih...

neezareef said...

ena..ko nihhh...
aku rasa en ayen tu nk ucap tima kaseh kt ko sbb bg zuriat kt dier..susah payah perut ko kena belah nk kuar kan baby kan..hrga beg tu x tenilai pn ena...

laki aku pn klu time x kedekut mmg dia x kesah aku bbebelanja gitu..tp skang susah sbb dia dah mule jeling handbag aku cpt nau 'beranak' so mmg payah arr nk ngecek hbag lg..wakakkakaa

Lina said...

wahahaaa mmg poyo lar ko... hei ok per skali skala beli yg mahal... kira reward utk diri kita sendiri kan keje penat2... takkan asik nak bahagiakan org lain je diri kita nak keje jaga juga

Ena Qalinsya said...

tedi
tol tu tedi so pasni aku kna kuat keje agar leh dpt lg h/beg baru muahaha

lead
tula dik, br merasa hehehe

ikiqzana
takkan ske je zana..beli la skali ahaks..

fieza
tu nak beli tu pk gak tang soru, mujur lepas hehehe

yanie
dinda, nnt hantaran mintak henbeg tu tau ahaks

diarihatiku1976
wakakak panjang lebo terangnye.. maka harussss coping sakan skali skala kan kak ihiks..

neezareef
alo..alo.. ade aku mention ke laki aku beli weh.. tu wit aku sdiri wehhh.. takde kna mengena ngan dia :P

lina
perghhh ayat ko lina tp btol gak so kiranye aku bahagia la ade henbeg ek ihiks