::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Thursday, May 28, 2009

Hanginnnnn.....

Pesal aku hangin?
Ekceli aku takmo wat n3 ni sebab mengenangkan KAWAN kan tapi bile tgk 'eh! dah over dah dia ni!!! aku ni pantang dicabar' so tak salah aku wat n3 utk orang2 yg asik dengar sbelah pihak je kan... Ekceli aku pun penah terkena camtu, dengar sbelah pihak, alik2 tak semena2 aku tak ske dak tu tapi alhamdulillah mujur tak sampai membenci sebab ade orang tolong sedarkan aku tang pangai dia sbenar.. anyway thanx fren...
Alkisahnye minggu lepas, aku dapat sms dari sidia malah dapat panggilan tepon jugak menyatakan dia memohon pertolongan aku...
Memang niat aku nak tolongggg sesangat dia sebab dia kata nak ganti bulan tu jugak so no hal la kan melainkan kalo dia kata nak ganti bulan depan atau sket2 kan... tu memang kompom aku tak kasi punye
Tapi sblom tu, aku dah ade penah cite tang masalah family aku.. so KAWAN kan.. kalo tak faham, aku tak tau r...
Tapi 3ari sblom dijanjikan aku nak pinjamkan dia wit, aku dilanda masalah yang melibatkan mak aku...
So aku sms dia awal2 agar dia bole cari orang len untuk membantu dia..
Aku bukan mungkir janji tapi takkan aku nak tolak mak aku ketepi dek kerana KAWAN yang tak penah aku jumpa tapi aku memang btol2 nak tolong dia sebab aku memang rapat ngan dia dikalangan blogger ni...
Cuma agak terkilan dimana dia buat n3 perli2 aku n menyatakan aku ni mungkir janji.. Bengang ngan aku kononnye pandai menabur janji alik2 memungkiri.. CUKUP BENGANGG!!!!!
Pada mulanya aku sabar lagi sebab ade orang yang menyabarkan aku..
Gpun aku pk, tak guna aku nak lawan sebab aku masih memikirkan dia masih KAWAN aku walhal kat situ dah nampak.. bile aku tak dapat nak tolong dia segi kewangan, dia dah tak hint aku seperti biasa malah tak komen pun aku.. Gpun bukan aku sowang je dia penah wat camni, ade sowang lagi pun dia penah luahkan kat n3 n ape la yang dia cite kat kawan2 dia, aku taktau la.. Aku telan jek sebab bagi aku, dulu memang aku titikberatkan tang persahabatan tapi bile aku dah terkena ngan kawan baik aku sdiri, aku ase cam serik..
Nape aku je perlu jaga ati dan prasaan org?
Nape aku je perlu berkorban n pk tang persahabatan sedangkan dia tak?
Nape dia ske melaung2kan ERTI PERSAHABATAN walhal dia tak melakukannye sebenarnye?
Nape aku je perlu faham situasi org dan org tak ingin langsung faham situasi aku?
So dengan itu aku ase, kalo aku ilang dia sbg KAWAN pun, aku tak ralat sebab aku masih ramai lagi kawan yang btol2 ikhlas berkawan dengan aku..
Kawan yang btol2 ikhlas BERKAWAN bukan kawan yang hanya untuk ditika dia susah jek, dia rapat ngan kite tapi bile kiter tak dapat membantu, dia burukkan kite camni..
serikkkkkk woooooooooooooooooooooo
Cam aku kata tadi, memula aku sabar tapi bile pagi ni aku bukak n3 dia.. tang contest dia yang menyatakan cam aku 'tak aci' jek dalam contest dia tu sedangkan dia yang ajar aku camtu bile nak menang dalam contest yang dia anjurkan...
So dengan itu ingin aku nyatakan padanya yang aku tak heran akan contest dia...
Sila batalkan kemenangan aku tu sebab aku wat dengan cara 'tak aci' kan so bagi la pada yang btol2 layak k...
Anyway, thanx KAWAN sebab ko memang btol2 la sesangat tau ERTI PERSAHABATAN..
Nanti aku poskan ko buku tang ERTI PERSAHABATAN yang sebenar n pastikan ko hayatinye sebab aku ase ko tak faham sangat...
THANX U VERY MUCH!!!!

Pas hal dia pagi tu hint aku, petang tu kawan baik aku yang aku jadi penjamin dia tu sampai ke court tu sms aku plak mintak aku tolong bayo kan bulanan untuk dia sebab gaji dia tak masuk lagi sedangkan dia dah benti keje..
Aku pun kol hubby aku n tanye pendapat n kompom la hubby aku tak kasi sebab dia dah benti keje, kes tertunggak RM7k tu pun lom settle lagik, ni nak mintak tlg aku suh bayo kan bulanan plak...aduhaiii...
Pesal pada ari yang sama drang ni cakap pasai kewangan ni?
Nampak aku ni loaded sangat ke?
Weh cuba kowang perhati sket, aku makan kat warung2 tau walaupun n3 tang MAKAN jek...
Aku bukan makan kat tempat kless2..
Nape la aku gak tempat kowang tuju ni..
Aku keje kuli batak jek tau... kalo keje pegawai tu takpela jugak...

So kengkawan,
BERKAWAN LA DENGAN IKHLAS..
JANGAN BERKAWAN HANYA UNTUK MEMOHON PERTOLONGAN..
JANGAN SKALI2 DI AWAL PERSAHABATAN DAH NAK MINTAK TOLONG TANG KEWANGAN DAN PASTIKAN KALO KAWAN TAK DAPAT NAK TOLONG, JANGAN SKALI2 BURUKKANNYE WAT PLAK KAWAN CAM AKU, KAWAN YANG JENIS HANGIN, JENIS PANTANG DICABAR.. KO SILAP ORG KAWAN!!!!! CUBA FIKIR AKAN PERMASALAHANNYA SBLOM KO ASIK SEBOK PK TANG MASALAH KO JEK...
DAN BAGI KENGKAWAN YANG MASIH SUDI NAK BERKAWAN DENGAN AKU, TERIMA KASIH BANYAK2... AKU BERIBU2 KALI SUDI KAWAN NGAN KOWANG...
SAYANG KOWANGGGGGGGGGGGGGGGGG


post signature

11 luvbites:

Ayen said...

Abaikan je org macam tu...

Anie said...

yup..abaikan sajer..

ima shhs said...

...Loh sian lak kat ena nih...akak pun slalu ada problem dgn yg berhutang nih...huh..

apapun dulik kan jer diaorg tuh ena... biorler org kata kiter kaya, mana tau masin mulut...hurmmm...

akak ttp akn jd kwn mu...heheheh..

neezareef said...

ko dah sejuk lom ena

aku blikan cendol nak...

atty's said...

ena..aku tetap jadik kawan ko.. dulu , kini hingga selamanya ,

sepatutnya kwn ko tu takleh judge ko..kutuk ko hanya kerana ko tak jd kasi duit tuh..itu hak ko..mcm cinta..kalo org tak suka mana leh paksa...

seorg kwn sejati , mmg susah nak cari..tp kita berhak pilih kwn kita..

aku doakan ko tabah hadapi apa juga cabaran..

achee_b165 said...

sian ena.. susah nak cari persahabatan yg ikhlas skrg nie, dunia dunia!!

sib baik ena x kc lg, klu dah kc pasni pe la pulak yg nk jd kita x tau....

~p-na mama oja~

Ena said...

Ayen
Thanx B..

Anie
thanx too anie

Ima
ekeke btol gak tu kan kak, moga2 kaya amin ekekeke

Neeza
aku nak ABC eiskrim leh tak za? ekekeke

Atty
thanx atty, mayb ni nasib aku sbb terlalu pcayakan dia..alik2 aku yg terkena uhuks

p-na mama oja
tula pasai, mujur tak kasi, kalo idak lg parah gamaknye ihiks

neezareef said...

ko nk abc eskrem..demand la plak...

pasni ko jgn cpt sgt caya ngn org..

Ena said...

neeza
alaa ABC eiskrim pun berkira ke za :P
tu la kelemahan aku, mudah caya ckp org wat plak org tu lembut n berbudi bahse je kan uhuks...

Amna Faqiha said...

sabor bebanyak...biarlah..yg penting kita d pihak yg benarr n betulll..betul3x

Ena said...

amna
thanx amna... btol3x..rindu plak kat Upin Ipin ekekke