::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Monday, May 4, 2009

TAG ke-27

TAG ni aku dapat dari Rafflesia Merah..
Saya cuwik, izinkan ek awiena hehehehe

Memula upload gambar kahwin yang paling digemari

Nyatakan 4 sebab mengapa suka gambar di atas?
Satu - sebab saya nampak kuwus ngehngehngeh
Dua - sebab saya nampak puteh gebu ekekeke
Tiga - sebab saya nampak tantek ngan rambut ori saya itew kehkehkeh

Empat - sebab saya dan hubby nampak loving kapel muahahah
(yang pasti sumenya sebab SAYA bukan sebab hubby saya wakakak aci tak?

Bila tarikh pernikahan dan di mana?

Saya memilih tarikh pernikahan pada 4 Oktober 2002 kerana bagi saya no.4 adalah no bertuah dan kesukaan saya.. almaklumla saya mula bercinta dengan hubby saya 4 November 1997 dan tarikh lahir saya juga pada 4 September 1978 hehehe

Pada mulanya saya ingin bernikah di masjid tapi disebabkan piyed saya tak datang lagi dan patutnye di ari pernikahan itu 'due' piyed saya, dengan itu saya berkeputusan untuk akad nikah di rumah saje..
(alik2 piyed tak datang langsung, upanye saya kena 'bunting pelamin' owhhhhh malunye saya tapi bangga la jugak ihikssss)

(pesal aku ase cam tertib dan suhpan jek aku jawab TAG ni ek..)

Tema kaler?
Nampak tak kaler2 di atas?
hehehe pastinye kaler PINK n BIRU masa tu jadi pilihan saya..
Mujur jugak hubby saya tak banyak songeh dan mengikut ape jua kaler yang saya inginkan hehehe

Mengapa memilih si dia untuk menjadi teman hidup?
Kenapa saya pilih sidia?
Sebab dari dulu saya mencarikan pasangan yang boleh membimbing saya..
yang pandai menghormati orang tua..
yang leh ikut kepala giler saya ni..
yang sentiasa disisi saya..
dan yang pasti, saya telah jumpa owang itu dan pastinye jua owangnye itu adalah HUBBY saya skang..
THANX B sebab sudi terima kiter menjadi suri dalam idop B..
yang menahan sabar di atas segala karenah2 kiter selama ini..
Luv u alwiz...

Nyatakan harapan dengan ikatan perkahwinan ini?
Takde sape yang memilih untuk berpisah setelah berkahwin so saya jugak berpendapat sebegitu..
Saya inginkan satu perkahwinan yang kekal bahagia sehingga ke akhir hayat..
Saya juga berharap agar ikatan ini sentiasa kukuh walau ape jua dugaan yang menimpa dan berharap kami sentiasa tabah menghadapinya..
Dengan ikatan ini juga, saya berharap yangmana saya boleh melahirkan zuriat seramai mungkin untuk menyerikan lagi ikatan perkahwinan kami ini...
AMIN

Okey.. yang ni plak dari blog CUTE.. aku cantumkan je la ek.. sebab sama mende yg sama cuma soklan jek len...

1) Tempat pertemuan anda dan suami utk pertama kalinya
aku kenal ngan hubby aku kat hotel..
bukan menginap disana tapi kami bekerja disana, tu yang wat aku jatuh chienta kat dia tu ekekeke...

2) Pandangan peribadi anda terhadap sikap atau ciri2 pada dirinya ketika mula2 berkenalan…
Memula memang aku nak kaco jek dia sebab dia ni cam pemalu.. Aku plak memang jenis ske sakat owang, buat plak jenis org pemalu, memang kompem r aku kaco..
Dari kaco tu akhirnye tanpa aku sedari, aku terjatuh chienta cheewahhh..
Ske ngan dia sebab dia rajin solat (dan pastinye aku ase dia leh bimbing aku) dan dia hormat orang tua (kat situ rata2 org tua memuji sikap dia so kompem la kann ihikss)..
Satu lagi, dia jenis tak ske lepak2 ni, lebih banyak stay kat umah jek, cam aku jugak ihiks..

3) Tempat ‘dating’ di mana dia meluahkan perasaan pada anda …
erk! katne ek... dalam tepon kot..
tu pun aku ase nye yang tawarkan diri wakakakaka dasar glojoh tol ahaks..
Tapi yang kelakonye, aku mintak dia no tepon satu jek tapi 3 dia bagi.. No tepon umah dia, umah kakak dia dan umah kakak ipar dia wakakaka (masa tu henpon tak glemer sgt lagik dan masa tu pun dia rajin stay dok umah kakak n kakak ipar dia, tu pasai dia bagi tiga2 nombor, senang untuk aku carik ihiks) jujurnye dak ni muahahaha

4) Jika anda masih ingat, ayat yg dia gunakan ketika meluahkan perasaannya
erk! adehhh ekceli kitaorang ni brutal sket..
nak ckp 'sayang..rindu' ni berani dalam surat jek (masa tu surat masih menjadi rantai perhubungan, takde lagik henpon or email2 ni hehehe) so stakat 'Saya sayang awak dan rindu awak' tu hanya dalam surat jela hehehe

5) Berapa lama hubungan anda hingga ke jinjang pelamin?
Ermmm aku kenal dia pada tahun 1997 dan bertawen pada tahun 2002 so lu kirala sendiri bebs! ihiks... Kekadang ase bangga gak bile jumpa dak2 otel dulu.. Mana taknye, masing2 mesti cam suprised sebab kitaorang kekal sampai dah nak masuk 3orang anak walhal dulu cam memain jek aku ngan dia bercinta ekekeke

6) Berapa lama usia perkahwinan anda sekarang?
Kitaorang tawen pada 4 Oktober 2002 n skang dah masuk tahun 2009 so dalam 7 tahun dah usia perkahwinan kitaorang.. Moga kekal abadiey selamanya.. AMIN...

7) Kejutan yg pernah dia buat pada anda
Kejutan? adehhh pe ek B?
Ermm bagi aku 'bunting pelamin' kot muahahaha

8) Perancangan anda dan dia dlm rumahtangga
Pastinya nak keluarga yang bahagia dan kewangan yang lebih kukuh...

9) Bagaimana dia melayani karenah anak2 ?
Hubby aku ni jenis ikut sangat kemahuan anak2, tu kekadang wat aku hangin gak..
Bab garang tu kalo si anak2 over sangat wat pangai terutama bab nanes, kompem hubby aku hangin setelah lama bersabar...

10) Hubungan suami anda dengan keluarga sebelah anda
Aku ade mak jek dan kami pun tinggal ngan mak..
Wat masa ni ok jek, dia menurut perintah punye olang so takde masalah insyaAllah...

Wokeh! dah selesai pun TAG2 ni...
Nak tag sape lak pasni yer?
Aku nak TAG pada sesiapa follower aku yang lom wat lagik
So silala wat yer...

post signature

6 luvbites:

nenekrock said...

ooo soo sweettt ihikssssss

Noraslawatiah mohamad said...

ena..fuh..tantek pic kawen..heee

CuTeMiUt78 said...

wohoho.. so romantik lor.. heh..heh..he.. oppss.. aku follower ko.. makanya aku kena buat gak la ya.. tapi aku buat tag yg atas tu je tau.. disebabkan tag yg bawah tu.. aku yg tag ko, jd aku takmo buat lagi..ngeh 3X

LoVEaQshA said...

waduh tanteknyer kakak ku nie time kawin dlu..
Nmpk romantik gitu..
Sukanyer!!!

RaFFLeSiA MeRaH said...

waahhhh...dah kuar dah gambar2 dia dari album...hiksss.....tahniah tahniah...cantik gambar....

Ena said...

nenekrock
owhhh tenkiu ihiks..

watie
tantek pic je ke? orgnye? muahahaha

cute
lomantik ek ngehngehngeh

zura
ni kena banjer ni ihiks

awiena
gambar je ke? tuannye? muahahah