::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Wednesday, May 27, 2009

P Taska Kakak

Ermmm kitaorang dikehendaki p taska Kakak sebab Kakak baru pas abis peksa stengah tahun minggu lepas.. So harusla parents mai n tengok rekod kemajuan anaknye kan..


Tapi aku cam frust sket sebab masa Kakak 5tahun, Kakak leh dapat 100% ngan sume matapelajaran tapi masuk 6tahun ni, hanya 2 jek matapelajaran dia dapat 100%..
Mayb silap aku gak sebab kononnye dah tau dia pandai so tak amik kisah sangat bile dia nak peksa... Teacher dia pun akui kesilapannye sebab memang tak fokus langsung kat Kakak, hanya tumpu pada yang kurang ni jek so disebabkan itu Kakak terleka dan dengan itu dia tergelincir n markah2 yang dia dapat pun mujur masih 90% ke atas

Tapi paling yang aku tak sangka, mata pelajaran Agama Islam dia.. camne dia leh secekap tu sampai aku kata pada diri sdiri 'anak aku ke tu?'
Mayb bagi kowang, mende ni biasa tapi bagi aku ygmana anak aku baru berusi 6tahun tapi dah pandai set dalam mind camne bentuk2 urup jawi dan dia isi kekosongan tu tanpa bantuan ustazahnye maupun petunjuk di atas..
Selalunye pasti ade petunjuk untuk kite isikan dalam ruangan kosong kan tapi kali ni takde..
Aku sendiri pun ade bole salah kalo aku buat ekekeke..
Salute la lu Kakak ekekeke

Kakak yang masih tersengeh...
Sabau je la..
Sebabnye aku berjanji kalo dapat 100%, dapatla satu buku so sebab dapat dua 100% so dapat la dua buku....
Ni wat Ibu risau bile Kakak Darjah 1 nanti, adakah Kakak tetap kekal ngan kecerdikan Kakak skang ataupun Kakak makin menurun? aduhaaaaaiiiiiii..........

Tahun depan, Adik plak Ibu antar ke taska Kakak ni ye..
Adik nak skolah tapi kena ade Kakak, aduhaiii camne tuuuuuuu...


post signature

3 luvbites:

atty's said...

alhamdullillah ..dpt anak cam kakak nie ..bijak..takpe..lenkali leh terai lagi 100% markah..

ima shhs said...

ok r tuh ena..cedik akak tuh... darjah 1 antor skolah mana ?

neezareef said...

cayalah kakak..teruskan dgn markah2 yg membanggakan