::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Tuesday, December 29, 2009

Jom masak!

Ok kengkawan.. arini aku ade mood masak di ari weekend..
So pe menu kita kali ni..
Aku tingin masak NASI AYAM SIMPLE..
Memang simple sesangat kengkawan sebab masak dia cincai bebeno tapi rasanye marbeles ngehngehngeh..

ok memula kita masak air rebusan ayam..
Hanya isi halia, bawang putih dan garam jek..

pastu kuarkan ayam dan perap bersama kicap masin dan madu selama sejam..

Nie plak air ladanye..
Aku juz letak 2 cili merah, 2 bawang putih, sos tomato, sos cili dan sedikit garam n blender..dah pun jadik ihiks..

Air rebusan ayam tadi amik la sket nak wat nasi..
Aku isi gak daun pandan, garam dan serbuk kunyit sket...

Dan selebihnye air rebusan ayam tu aku tambah sup bunjut, serbuk lada itam, rempah sup dan daun bawang serta daun sup so jadila sup aku yg yummy...
Bestkan B?

So nak tunggu sume mende tu nak masak, aku intai la kat depan pe la yang drang ni tengah wat...

Ohh Adik tengah men n siap cakap sowang2 lagik..
Budak2 ni kan cam idop dalam dunia dia jek kan..
Ske cakap sorang2, menakutkan aku plak huhuhuhu
lahaiii..my hubby ni tak abis lagi homework dia.. ngalah dak2 skolah...
Kakak plak tengah men komputer..

Lahaii..lupa nak snap Baby.. takpela gpun baby tido..

Kakak skejap2 intai Ibu kat dapo tanye bila nak siap walhal baru pas makan mee..
cantek tak deco Ibu?
hehehehe

Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Dah siap NASI AYAM SIMPLE..
Dulukan.. aku ase cam leceh sesangat wat nasi ayam ni almaklumla banyak mende nak kena sediakan kan..
Alik2 skang ni, kalo de mood, nasi ayam aku jamukan drang..
Aku tak penah lg wat laksa tapi aku ase laksa memang meremehkan rite? tapi aku salute sape yang rajin wat laksa..

P/s : diet Ibu terpaksa dibatalkan sebab Ibu rasa masakan Ibu kali ni besssssssssstttttttttt hehehe
Sape nak puji diri sendiri melainkan tuan punye dirikan hehehehe


post signature


5 luvbites:

sweetfiza said...

sekali sekala takpe ena mkn nasi ...
he he he ...

Suziey Ahmad said...

perghh lazattt!!! bak sket..blm lunch lg ni..kekeke;p

attyfir said...

bila lah nak dpt rasa nasi ayam sedap ena nie

CuTeMiUt78 said...

aaahhhaaaksss.. bagus2 clap2 to ena.. eemmm nak lagi sedap kan..tumiskan bawang putih + bawang merah + majerin + kiub ayam pastu masukkan masa nak masak nasinya.. lagi maveles tau..

chamizah said...

amboi...dgn penuh semangat memasak pd wiken yerk,,siap posing sblm msk tuu..hahahah..tp nasi ayam tu nm besh jerk..kekeke..