::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Thursday, December 3, 2009

Pelik

Ape yang pelik?
Hehehe kowang nak tau tak..kan selama ni aku tak reti masak malah jarang masak..
Mee or nasi goreng bodo2 pun aku tak reti n tak penah wat kan tapi akhir2 ni kan..kowang jangan terkejut tau (aku pun terkejut ngan perubahan yang aku alami).. aku terlalu expert wat sume tu malah aku ase dengan sukarela jek nak buatnye, tak perlu lagi tengok buku resipi...
Kownag nak tau rutin harian masak aku kini?
Malam aku sediakan bahan2 untuk memasak pagi esoknye untuk mak dan anak2 aku..
Bila bangun pagi kul 5pagi tu, dah siap2kan diri baru tron masak tapi slalunye masak satu lauk jek yang simple2 tapi pastikan ade kuah dan sayo serta masak nasi skali la..
Pastu makanan untuk bekpas pun aku wat, tak kira r goreng nasi ke, mee ke, karipap ke, donut ke, cekodok ke atau pape la...
Petang tu balik keje, pas mandi2..tengok drang takde mende nak makan, aku wat la nasi goreng ke, mee goreng ke ape ke yang membolehkan drang makan..
rajin tak aku?
mesti bg kowang tu memang kewajipan seorang istri dan ibu kan tapi aku baru ni alami sume tu..
Slama ni aku tak seautomatik rajin camtu..

kalo wat pun mesti molot muncung tapi kali ni kalo tak wat cam ase 'ishhh sian plak anak2 aku, laki aku n mak aku, kang lapo plak drang' so dalam keadaan letih tu p gak la masak..
Almaklumla kitaorang kena amik Baby jauh so sampai umah mesti time maghrib..
Moga2 kerajinan aku ni akan kekal selamanye hehehe
(pssstttt tp time ari coti, aku malas la plak muahahahaha)

post signature

3 luvbites:

ibu emy efy eqy said...

InsyaAllah kerajinan mu akan sentiasa brtambah baik dari hari ke hari...

Lina said...

bagus... bagus... 1 perubahan yg bagus hehehe... alaa ko ingat aku ni pandai masak ke sama je cam ko br skrg ni lar terhegeh2 nak blajo tp tu lar nak msk pun x berbaloi coz anak2 aku kecik2 lg, khairol pulak jenis x kisah sbb dia yg slalu masak huahuahuahua tp segan lak kan bile kat umah mertua xkan aku tukang makan je kan hukhukhuk

Ena Qalinsya said...

Ibu Triple E
ye ke? tima kasih

Lina
lor..aku mati2 igt ko terror masak..takpe la..atleast kita ade gak memasakkan ihiks..