::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Wednesday, December 2, 2009

Taubat Nasuha

Adik : Ibu, Adik nk tengok citer katun..
Ibu : Ishh..cuba Adik tengok cite tu.. 'Taubat Nasuha'.. sape nama Nasuha tu dik?
Adik : Faeiqah la..
Ibu : Sape Faeiqah
Adik : Adikla.. Kan nama Adik Faeiqah Nasuha
Ibu : hehehe kalo camtu kita tengok citer ni ek..

Kowang tengok tak citer ni kat TV3..
Sedey giler..
Mengisahkan 3 bradik budak laki yang nakal, yang slalu bergurau senda tak kira masa, tempat dan keadaan skalipun namun bapaknye yang panas baran sering memarahi, memukul dan memakinya... Sebagai seorang Ibu hanya mampu melarang tapi kekadang ngan Ibu2 skali kena marah dan nyaris ditempeleng..
Rupa2nya dalam senyap bos si suami menggoda si suami dan suami juga nyaris tergoda..
Dalam pada tu, si istri mengandung lagi..
Tika sarat mengandung, si istri ke ATM mengeluarkan sejumlah wang dan dibelakangnya ade lelaki yang juga turut beratur mengeluarkan wang di mesin ATM tersebut..
Selepas keluar wang, si istri seperti biasa mengambil anak2nye ke sekolah..
Sesampai je di rumah, baru nak keluar keta ade 2orang lelaki menyerang mereka dan mengacukan pisau pada mereka..
Si istri yang sarat mengandung bersama anak kecik yang aku anggarkan baru berumur 4..5tahun di acukan satu sudut manakala 2 bradik lagi diacukan satu sudut lagi.
Perompak tersebut memaksa si istri memberitahu dimana tempat barang2 kemas dan duit tapi si istri bersungguh2 menyatakan tidak mengetahui kerana si suami yang menyimpan semua itu..
Perompak tersebut menyuruh si sitri menelefon si suami lalu si istri cuba menefon si suami yg tika itu sedang bercengkerama dengan bosnya.. Si suami hanya mematikan telefon bila si istri menefonnya dan itu membuatkan perompak tersebut menjadi marah dan mula menyakiti si istri..
Tak semena2 anak keduanya meronta bila perompak tersebut menyakiti ibunya dan malangnye pisau yang perompak tu pegang terkena di prot anak keduanya lalu mati. Anak sulungnya meronta2 kerana adiknya ditikam lalu perompak tersebut menikam blakangnya pula dan mati.
Dan tanpa belasan kasihan perompak tersebut menikam si istri dan anak keciknya dan serta merta mereka meninggal belaka..
Bila si suami balik, si suami terkejut melihat darah sana sini dan yang menyedihkan lagi melihat orang2 kesayangan mati belaka walhal dulu dia jugak yang memaki2 yangmana kalo mereka tiada di dunia pasti tenang idop...
Lalu sesali kemudian tak berguna...


Yang aku belas ati yangmana anak sulung aku si Kakak mengalir airmata bila melihat citer ni.. Ya Allah itulah kali pertama aku tengok dia mengalir airmata bila tengok cite..
Tapi aku jadi trauma bila mengingatkan perompak serang masa kita dalam perkarangan rumah, masa kita baru kuar dari keta..
Cukup aku rasa takut sebab umah aku dah la ujung, jiran2 ade serupa ye tak ade jek sebab masing2 tak amik peduli.. aduhaiiii takutnye la..
janganla jadi pada keluarga kami...
jauhi segala bala itu Ya Allah Ya Tuhanku..


post signature

6 luvbites:

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam ena....hubby saya ada tengok...saya tak tengok sebab letin ...tidoq..ehheeh..dia ada criter kat saya...sedih katanya...

neezareef said...

aah ena mintak2 dijauhkan

CuTeMiUt78 said...

eemmm aku pun tgk gak citer ni.. dan aku pernah terbaca satu email yg lebih kurang sama je jalan citer dan watak dlm citer ni.. cuma bezanya.. citer taubat nasuha ni.. berakhir ngan tragedi pembunuhan manakala email yg aku terima tu... berakhir ngan kemalangan dimana isteri dan anak2nya.. mati di tempat kejadian..

CuTeMiUt78 said...

klu ko nak.. nanti aku email kan citer tu..

sI tEDI said...

yup!! aku yg geram ngan ayah dia.. isk isk isk..

bila dia di bunuh beramai2 tu part paling sedih!

Lina said...

aku tgk sikit je ms mula2 stat pas tu aku x tgk dah sbb aku tau mesti cite ni sedih giler aku xleh arrr