::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Friday, April 3, 2009

Kena rasuk

Ermmm nak tanye sket leh?
Penah tak anak2 kowang kena rasuk ke santau ke or wutever...
aku juz nak share ngan kowang la kan..
mende ni dah lama berlaku tapi masih kukuh lekat di dalam ati aku..
anak2 aku penah kena pe ek.. nak kata santau pun tak..nak kata kena rasuk pun tak tapi yang pasti 'mende' tu mengganggu tido anak2 aku..
masa tu Kakak dalam umo 2..3tahun tak silap aku dan Adik masih kecil lagi dalam setahun dua..
Masa tu kitaorang p picnic ngan family hubby aku..
Bila maghrib tu, aku dah ajak berkali2 hubby aku balik tapi biasala kan bile jumpa adik badik pasti banyak mende yang nak diguraukan so dah abis maghrib baru la masing2 bergerak..
balik tu si Kakak dah meracau2.. malam tu Kakak menangis2 sambil tunjuk kat atas dan cakap dia takut sebab 'mende' tu kaco dia.. Aku yang kompem penakut yg amat ni, seriau la bile dia cakap camtu tapi kuatkan semangat, try gak tengok pe yang dia tunjukkan tapi memang tak nampak pape...
Berhari2 gak Kakak jadi camtu, kaki dia plak bergesek2 antara satu sama lain..
Mak aku kata kalo budak2 kecik nanes sambil kaki dia gesek2, bermaksud ade sumtin wrong sumwhere la tu.. So aku cite la hal ni kat member aku, kebetolan dia kata nenek dia leh tolong..
Aku tak pk panjang, bawak la anak2 aku jumpa nenek kawan aku ni..
Nenek kawan aku kata memang ade sumtin kat anak2 aku terutama si Kakak..
So bawak la nenek tu datang umah aku, siap aku buat pulut kunen lagi (pestaim buat oooo tak sangka menjadikkk) dan akhirnye malam tu Kakak ok tapi tak lama.. selepas malam tu jadi smula..
Hubby aku ni pun cite la kat kawan dia, dan kawan dia plak nak tolong..
Orang indon tapi dah lama dok kat Malaysia malah setiap kali keluarga kawan hubby aku ni 'sakit', dia la tolong so aku dan hubby aku pun setuju la..
Ubat punye ubat, taula alkisahnye...
rupanye nenek tu bukan membantu aku tapi menambah lagi 'mende' tu dan siap wat perjanjian ngan 'mende' yang pertama tu yangmana nak jaga anak aku untuk sementara aje, selepas beberapa ari, 'mende' nenek tu nak kasi smula anak aku ke 'mende' pertama tu..
Memula memang la tak percayakan, wat plak bomoh tu kata aku cepat 5ari je, kalo lewat memang Kakak takde dah...
Nak taknak tapi terpaksa gak percaya sebab kekadang mende2 ni wujud sebenarnye.. tapi ntah r... So berubatla kami sekeluarga...
Alhamdulillah, pas pada tu Kakak dan Adik dah ok sepenuhnya...
Dan selepas pada tu, aku dah jadi fobia nak bawak anak2 aku p tepi pantai..
Sape tak sayang anak wooooooooooooo
Ngandungkan dia 9bulan lebih alik2 senang2 'mende' alah cinabeng tu nak amik..
Orang len amik pun leh meraung dibuatnye, ni kan plak 'mende' yang kita tak tau..
Simpang malaikat 44, janganla diapa2kan anak2 aku...
.......................AMIN.......................

9 luvbites:

[yAN!e][pUTraJAya] said...

seram lak dinda baca n3 kanda nih...alhamdulilah semua dah ok kan skang....

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥

*********************************

atty's said...

betui tu ena..
takut jugakkan kalo jadik apa2 ke yg kita tak sangka..

LoVEaQshA said...

Akak tkutnyer,zura niela dh penakut..huhu
Tp mmgla kak lau bdk2 nie leh nmpk bnd2 tue kn sb ank sdra zura dlu pown camtu dia lau main kemain lg gelak ketawa smbl lari2 cam main rmi2 pdhal dia sowg jer..
bila tny main ngan sape dia tnjkla kt blkng dia ada kwn..huhu
tkut kitaowg dgr..
kita mmg sush nk caya bnd2 nie kan kak tp mmg wjud alam2 lain nie..

p/s : akak nk bg pesent ker?hehe malu jer kan mntk2..xpela wat sush akak jer..

CuTeMiUt78 said...

eemmm.. tu la kan. org tua2 selalu berpesan..jgn keluar waktu maghrib.. kadang2 tu betul ada benda2 tu.. yg kita tak tahu kan.. budak2 ni lebih senang nak kena..

Zanna_MamaBatrice said...

ish, seriau ler ena benda2 macam nie
kekadang nak percaya pun susah...x percaya pun susah...coz' bukan kita manusia saja menghuni di bumi allah nie kan....

tp, nasib ler ena cepat....kalu tak...yelah, mana ler tahukan, betul kata org indon tu.....mau nangis air mata darah....

bebdk nie....hijab mereka masih terbuka...yelah, hati mereka masih suci kan...so, benda2 mcm tu mmg suka ler menempel...

zana x pernah alami lagi...tp dulu 1st time masuk rumah baru......hari kedua...batrice asyik nangis jer......masuk bilik nangis, masuk bilik jer nangis...x mau tido sampai ke subuh....kami ilang akal dah masa tu...udah ler esoknyer zana kerja...
last....redha jer lah anak beranak tido luar......tp x buat2 apa pun....just lepas tu, tiap kali dia nangis zana bacakan ayat kursi and yassin kat telinga dia...hu hu hu...seram ooo...

yelah....time2 maghrib mmg x elok biarkan anak2 duduk kat luar.....

UnGu VioLet said...

akak, ade tag untuk akak tau!! nnt akak free, akak dtg la ambik n buat yer..

ok kak.. take care.. ws..

syareena said...

wa... sgt serem... moga2 anak2 ni slamat la ye

leadleedeea said...

lead doakan moga semuanya akan ok n selamat yek..takot nye saya baca entry nih..dah laa baca time mlm2 nih..huwaa~! hehe

[S]itie [B]Um [B]Um said...

seram la plak