::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Monday, July 13, 2009

Coping lagik....

Ermm..kalo kowang pasan, aku dah peknen nak dekat 35minggu dan lagi 37ari bersamaan sebulan lebih lagi due aku kan...
Barang2 baby banyak tak beli lagi...
btol2 takde masa dah skang ni...
dengan baju2 baby (baju2 kakak drang le) yang tak basuh lagi...
macam2 la....bila la aku leh wat kan...
walhal dah nak dekat dah arinye ni..
masa peknen dolu2 beria sedia awal2 tapi peknen kali ni tak prepare pape pun.. jaat tol aku huhuhu

akhirnye Jumaat lepas masa hubby aku solat jumaat, aku sempat jugak coping barang2 baby..
Nak coping time coti takut malas nak kuar almaklumla ngan dak2 ni kompom ade jek plan len ataupun tak jadi so better aku coping sorang2, senang citer...
Pe yang aku beli?

aku beli blanket baby..
Tilam, bantal dan bantal plok baby pun aku beli..
Botol susu pun ade jugak, untuk isi air masak jek..
stakat air susu, berlambak kat aku ekekeke
Minyak Burung untuk kembung prot...
Puting Doctor Baby..
Nape perlu puting tu? sebab slalunye memula kompom aku nye bermasalah sebab huhuhu luka la ape la.. nak citer kat sini maluuuuuuuuuuuuu..
sape2 nak tau, PM la aku ek kalo aku on9 ihiks...

tak lupa jugak baju baby dalam 3pasang jek.. sebab baju kakak2 dia berlambak sesangat..
tuala mandi dannnn
beg baby..
kaler pink wooooooooooooooo
kalo kuar baby boy nanti, taktau la camne hahahaha

Ok.. ni aku nak cite sket tang minyak prot baby..
Orang kata Minyak Yuyi Cap Limau the bettest of minyak kembung prot baby kan tapi tidak bagi aku...
Minyak ni tak jalan ngan kedua2 anak aku.. tak tau nape..
mayb minyak ni mahal kot ekekek
mujur baru kan..
minyak yang sesuai adalah..
v
v
v
v
v


Minyak Burung Nuri
Mesti pelikkan sebab gambar kat kotak tu bukan gambar burung nuri tapi gambar kanggaroo..
Aku tanye dak kedai tu, dia kata tu minyak yang sama cuma dah tukar gambar jek..
gamaknye burung nuri dah mati kot, tu yang ganti ngan kanggaroo tu ekekeke
ikut pandai le asaikan fungsi obatnye sama..

yang pasti skang ni aku btol2 ase lega sebab sume barang2 baby aku dah beli cuma tinggal nak basuh baju2 baby jek then packing and after that tunggu je kelahiran baby...
Doa2kanla aku dan baby sihat, selamat dan sempurna ye kowang.. AMINNN

p/s : ekceli jauh disudut ati, aku gusar tau....
almaklumla lately ni banyak tol kes yg melibatkan ketidaksihatan baby yang kita baru lahirkan malah kecuaian doctor n nurse mengendalinya pun ade...
takut sesangatttt..
tu pasai bile mak aku sebok mencari2 tarikh nak wat AKIKAH, aku wat dek n tak bagi dia beria sebab aku taktau lagi antara aku ni selamat atau tak.. taktau pe kemungkinan yang akan berlaku namun aku sentiasa mendoakan sume nye berjalan dengan baik dan lancar...


post signature

7 luvbites:

Neeza.Areef said...

byk ko menyopink..skit2 klu aku sekaligus senang x penat wok

kompiden ko byk susu...tp bgs arr ko dah pasang niat kan...cam aku dulu time myra x byk time afiq byk...jd botol susu mmg wajib bli arr sbb comel2 kan...hahaha

gelak aku baca kisah myk tu...ade ke burung nuri jd gambo kangaroo ek...kah kah kah..anak2 aku mmg dedua syerasyi ngn myk yuyi tuh..smpai beso pkai elok tade kembong bagai...

ko jgn bli byk2 brg bb kot2 aku nk bg ke..ahahhahaha...

ninie said...

wah shoping barang baby.. sonoknye.. pastu misti asik tgk jek kan barang2 yang baru belik tu....
Pasal kerisauan ena, tu jgn difikirkan sangat... byk berdoa semoga semuanya selamat.. AMIN

HASNAH said...

Ena..sy doakan agar semua nyer selamat...amin...moga dipermudahkan dalam proses kelahiran nanti...

CS @ Mama AA's said...

bestnye soping brg baby... sya pun x saba hehe

moga selamat kak ena n dpt baby boy pulak... ke akak mmg nak kumpul princess ni hehe

chamizah said...

salam perkenalan Ena..wah..tgh menunggu mase ye baby nak kuar ke dunia nan indah ini...cha doa kan agar kedua ibu & baby selamat yer...bayak2 berdoa, insya-Allah akan selamat semuanya...

Unknown said...

neeza
erk ko nak bg ke za.. takpe..takpe.. rela aku jual balik brg2 bb ni kes ko nak bg muahahaha

ninie
masa anak pertama dulu dok terjenguk2 gak ninie tp anak ketiga ni, tak amik kisah sgt ihiks..

hasnah
thanx hasnah.. ena pun harap camtu AMIN

mama dabel A
sape yg taknak bb boy yang tapi kalo rejki kumpul princess.. still trima dan tak ralat ihiks..

Cha
thanx cha akan doamu itew huhuhu

Unknown said...

besnyer soping baju baby...cute miut..hehe