::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Wednesday, July 22, 2009

Tak pasan

Masya Allah...camne leh tak terpasan ni...
Kowang nak tau, stiap kali owang bertanyekan usia kandungan aku, pasti aku jawab 8bulan lebih.. walhal aku ade gak buat widget kat dalam blog aku kan tapi cam aku sendiri tak peka usia kandungan aku...
Semalam p check-up kat Klinikkan...
Bila nurse tu kata 'oh dah 36minggu dah, dah leh bersalin dah ni'.. aku pun juz sengeh jek.. masih blur lagi..
Tekanan darah aku rendah 91/52.. dan aku btau nurse yang memang akhir2 ni aku sakit pala.. nurse trus ckp, 'nape? banyak fikir ye.. jgn fikirkan sgt, awk dan baby ok punye.. kepala baby pun elok jek terletak kat bawah ni...' huhuhuhu
Dalam pada tu, nurse ni nasihat aku tang 'ikat' tu... memang ade benar kata2nye itu dan membuatkan aku seperti lalang, taktau nak wat keputusan yang macammana...
Kalo doc pakar cakap cam dia kan senang, atleast kita tak berasa ati malah faham, ni idak, blom pape dah suh kiter down kan uhuks..
Ntahla.. biar r hubby aku bertanya kat kawan2 dia tapi kalo kowanga de sdikit nasihat untuk aku tentang IKAT ni, plsssssssssss kongsi pe yang kowang ase.. biar sepanjang lebar mana pun kowang terangkan, aku trima seadanya... Aku pun taktau nak tanye sape lagi..
BUNTU!!!!

Ok sambung lik...
Balik umah tu... tetiba aku dok pk..
34minggu...8 x 4 = 32
hmmmm
36minggu...9 x 4 = 36
36 bersamaan 9bulan... ermmmm
HAH!!!!???????????????
usia kandungan aku dah 9bulan?
Aku dah 9bulan?
MasyaAllah, camne leh tak terpasan ni..
Patut r aku ase tak lena nak tdo.. susah sesangat...
Malah aku ase cam berat dan tak larat sesangat
Upanye aku dah 9bulan 6ari arini..

MasyaAllahhhhhh
Dah nak dekat wehhh aku nak beranak huhuhu
13 Ogos 2009

tapi cam ase jauh lagi tarikh tu kan tapi aku dah 9bulan lebih.. biar btol!!!
Dak2 opis pun dah sarankan aku amik coti atau MC sebab sian tengok aku jalan tak larat sangat
Aku pun ingat nak MC gak esok dan lusa...
Memang tak larat...

Bagi kowang yang utang ngan aku alamat2 kowang tu, PLSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS send it cepat ye..
Biar pun kowang nak sedekah pezen tu ke anak2 aku ke.. atau taknak pezen ke but aku tetap nak bagi kat kowang sebab tu janji aku...
Kalo aku tak tunaikan, aku takut kalo pape jadik kat aku, tak sempurna mayat aku huhuhu
So sila emailkan ye...

post signature

10 luvbites:

Suki Cida said...

apa lak minta macam tu yang? wahhhh bestnya... nak due dah... erm ikat apa eh? yang kat tak nak anak ke? kenapa lak? 3 still tak banyak lagi tu... and ena muda la... jangan la... kalau Allah dah turunkan rezeki anak tu, jangan la kita menolaknya... heheh betul ke masuk topic ke atau dah salah faham ni? heheheh

Ciklinn said...

haiyoyoyoyooyo..sulah mau beranakkk lah kawan.... jgn lupa smsm aku tau kalu terberanak nanti...

eh ko nak alamat kau kan.. kikikkkii okess nanti aku emaill

ke ko amik jer kat sini... hahhaha

no.3, lorong 11B, Taman Cempakasari, Batu 4, jalan kapar, 41400 Klang selangor

ZiE FAUZi said...

camana leh tak perasan tu kak...? bz sgt ker??? wah,due kite beza seminggu jer..zie awal seminggu dari kak.. ermm..tp ni tak tak tau la kot2 nak meletup awal ker..sbb lani mmg dh terasa berat sgt perut ni.. hehehehe.. paper pun semoga akak selamat melahirkan baby nanti ek...

myQza said...

hoye hoye!! dah boleh cuti panjang!!! ha ha ha

ibu_umairah said...

wahhh best nyaaa nak meletup dah...!!!!!!tak sabar nak tengok bb baru nanti

RaFFLeSiA MeRaH said...

lahaiii...silap kira ke ena? takperlaa...yg penting dah standby nak bersalin kan....bab ikat tu bincang la elok2 dgn asben....bestnya nak terima baby baruuu......smg succes selalu disaat2 kelahiran nanti yerr....

attyfir said...

tp pasal ikat tu na..aku tau ko maybe terkilan pasal lom dpt baby boy .
tp kalo doc kata ade kebaikan ..elok ikut je..girl ke boy ke sama je .na..

aku doa yg terbaik .eh..apa2 nanti kalo ko dah sehat skit.mlm2 kita ym eh .rindu ooo ..

Farasela said...

dah nk meletup yek...akak jgn le ckp ayat kat bwh tu...sedih wo....ingat Allah s.w.t...(sy dah bg alamat ye...)jgn risau...Alllah akan sentiasa lindungi umat2 nyer...Take Care...

ღ lienurulz ღ said...

ish kak ena,jgn ckp gitula..hati nurul pun boleh tersentuh tau..
kita sama2 tunggu hari je ni..nurul doakan dr sini keselamatan akak dan bb..

bab ikat2 tu,nurul pun tak pasti kak..xtaw cndition akak camne..
tp kalo dh doc pakar yg saran gitu,demi keselamatan akak..xsalah kalau turutkan..

Unknown said...

suki
tak mintak la yang tp terpaksa huhuhu.. lenkali abiskan khatam dulu br komen ek :P

ciklinn
kalo btau ko, aku dpt hamper tak heheh

zie fauzi
zie pun nk meletop gak? smoga zie dan baby selamat dan sihat hendaknye AMIN

tED|
tak sabo nak coti ni hehehe

ibu_umairah
akak pun tak sabar jugak eheheh

rafflesia merah
bkn silap kira yang tp kena cepatkan sbb bedah kan

atty
ntahla atty, buntu aku

farasela
thanx dik..

nurulz
akk pun doakan keselamatan nurulz n baby... anyway thanx dik