::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Thursday, July 16, 2009

Ubat Batuk

Sebelum ni aku batuk cukup kuat...
Sampai terkencing2... terpaksa pakai pampers huhuhu
siap anak2 dara tu ejek Ibu dia 'eeeee.. Ibu tak maluuu... Ibu dah besar masih pakai pampers' uhuks...
ekceli bukan pampers tau tapi pad kiter la.. ampeh tol dak2 ni..
seligi nakkk?
Dalam pada tu, bile batuk tu, aku kena tekan perot sebab sakit banget belah kiri prot bile batuk..
Time tido tu, terpaksa bangun duduk, kalo idak kompem kejang prot aku...
Aku kena batuk duduk dan menunduk... seksa oiiiiiiiii
abis sume obat batuk aku pulun..
Ekceli dalam idop aku, aku tak penah pakai beli je obat batuk, slalunye mesti ke kenek tu then doc yang kasi..

Satu ari tu, ade akak kat opis tu syorkan makan madu campo ngan limau nipis..
Ade kawan aku tu pun batuk lama tapi bile makan madu tu alhamdulillah baik...

So aku pun cuba..
Ekceli aku ni susah tol nak cuba mende yang baru tau..
Nak cuba mende ni pun siap air segelas dan siap muak2 lagi nak muntah tau..
bengong tol la ekekekeke
akhirnye cuba telan jugak...
EH!!! best upanye.. yelahhh manis bertemu ngan masamkan.. memang best r...
aku sempat buat 2x jek memang alhamdulillah mujarab.. idakla sehat 100% tapi alhamdulillah la, aku tak batuk seteruk dulu..sesambil tu aku kurangkan minum ais dan banyak minum air masak

Tetiba kan.. masa aku blogwalking..aku terbaca dari blog
VP yangmana obat batuk leh effect ke baby.. berdebar plak aku..
Tapi bile difikir2 balik, aku ase baby aku ok jek gerak cuma memang aku malas dah nak kira akhir2 ni pergerakan baby yang pasti aku tau dia aktif giler..
Paling aktif dalam kul 11malam keatas.. time tu mata punye ngantok tapi dia dok lari2 dalam prot.. alahaaii terpaksala usap2 dia sambil cakap 'baby, udah2 la tu sayang.. Ibu nak tido ni... Ibu letih... Esok Ibu keje.. Esok baby men lari2 lagi ek'..
Nak harapkan Abahnye............kroooohhh...krooooohhh...kroooohhh..
CEH!!! takle nak buat geng langsung :P
Tapi dalam pada tu cuak gak.. tanye orang sana sini bole ke idak ibu peknen minum madu..
ade yang kata kalo di awalan peknen takle tapi kalo dh sarat no hal... dah tu VP tu dah nak meletop tu, camne tu?
ade plak yang kata, madu tu panas so takut baby panas...
ade yang kata, bole dan ade yang kata takle..
Disebabkan was2 dan takut pape jadik pada baby so aku sempat minum dua kali jela..
Pe pendapat kowang?
Bole ke idak sebenarnye sebab aku kalo leh nak sihat 100% batuk ni sebab nanti aku bedah kan so sape yang biasa bedah tu tau camne keadaannye dimana time tu kiter nak ketawa, batuk maupun bersin amat susah bile nak menahan kan..
Silap aribulan leh tetas benang kat prot tu sooo pe pendapat kowangggg huhuhu


post signature

6 luvbites:

myQza said...

aku lom pegnen.. jd aku x leh nak jawab soklan.. ekekekeke.. tp madu tu kan obat.. x slah kot.. pandai lah aku!! ha ha ha ha

Farasela said...

jgn mkn byk2 ubat2 nie...baby dlm perut bhy sikek...tp dah batuk truk, nk wat camna...jg le dri ye...

Neeza.Areef said...

aiseh ena...tp mmg mujarab madu ngn limau nipis tu..aku hr tu gitu gak...aku syorkan kt mak aku x smpai 3hari dah baik

sweetfiza said...

x tau jgk yer effectnya tuk org pregnant ni...
tp madu mmg leh wat ubat pun kan ...
cuma ye la ...kena jaga2 gak ...sbb tak tau ada effect apa2 kat baby ke idak ...

Anonymous said...

Semoga cepat sembuh ye..tapi kalau boleh elakkan dari banyak makan ubat batuk time preggy ni

PerantauSepi1306 said...

madu di tangan kanan mu.... hehehe... yg penting tawakkal ena... yakin.. yg kit aminum tu untuk berubat.. jgn la banyak sgt... insyaallah... takde apa-apa..