::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Friday, July 17, 2009

Secret Recipe

nyumnyumnyum...
kowang dengar mesti terliuq kan tapi aku idak sebab aku tak penah jejak kaki pun ke situ..
Sebab pe?
Sebab aku tak ske kek dia.. aku ske kek biasa jek..
Mujur family aku sume camtu... syukrannnn.. save bajet ihiks...

tapi nape akhirnye aku menjejak kaki ku ke SR ni?
sebab ade salah sowang adik aku nak banjer sebab dia dah nak bertukar..
Bile aku bertukar, dia banjer.. dia bertukar pun, dia banjer.. bole gitew? ihiks..
takpela yus.. nanti minggu depan kiter set date lagi dan kiter bertiga p makan sama lagi ye..
Kali ni biar Kak Ena plak yang banjer tapi Arif, ko bila plak nak banjer kitaorang?
roti canai..roti canai la..asaikan aku leh makan ihiks... :P
senyum dalam cuak, sebab pe?
sebab ekceli aku tak pandai makan tempat2 kless ni..
Jenis pangai dah ganeh tetiba kena dok sipu2.. kena cakap suhpan santun huhuhu
memang susah woooooooooooo
pastu makan plak mende yang tak kena ngan anak tekak aku huhuhu
(sebeno2nye TAK RETI wakakakaka)

Arif pun sama ngan aku..
Bile orang tanye nak makan katne, rela dia kata makan roti canai..
Bile tau makan kat SR ni, memasing terkebil2 nak order wakakaka
truk tol kita ni Arif wehhhh.. takle bawak ke otel ahaks..

Sape yang banjer?
Mestila adik ku yang kacak ini....
Mesti dia dah biasa makan kat sini sebab masa order pun laju jek dia cakap omputeh tapi upanye ade petua.. kalo tak pandai omputeh, memang kena cakap laju2.. kalo cakap pelan2, nampak ngat pelatnye...oooOooo camtu ye Yus ekekekeke
Dessert yang kami makan..
Aku dah cakap kat Yus tu kopok keping tapi dia kata bukan..
tak caya punye pasai, aku makan.. a'ah rasa len sket r hehehe (jakun..jakunnn)
ni plak kek menatang mende ntah..
puas Yus paksa aku rasa tapi huhuhu memang takle nak p wehhh
aku memang tak ske cheese, petah lagi cuba mende yang baru..
So untuk menjaga ati, aku memang rasa skeeeeeeettt sgt, dah rasa tu mula la ase mual nak muntah ekekeke hodoh pangai!!

Makanan yang diorder
Arif makan mende ntah.. chic chop ngan nasi rasanye
Yus makan spaghetti
Aku makan berger (tu pun taktau nak order pe sebab menu kepelikan jek wakakaka.. cam orang hulu kampung plak aku nih)
itupun tak abis, suku jek makan.. siap tapau bawak balik lagi tu wakakaka kompom! org hulu kampung

Air yang diorder plak
Arif dgn Ice Blended Cappucinonye...
Yus dengan Ice Lemon Tea dan Yus suggest aku minum air Green Apple Sourplum... (btol ke idak nama air tu?)
memula aku takut tapi try gak la...
mak aii.. memang sedap.. masam2 masin manis nyum3....
tapi tak larat nak abis sebab sblom kuar ngan drang, aku dah teman mak sedara aku minum

MasyaAllahhh
KOMPOM ko pong orang hulu kampung Arifff
Ko siap tapau bawak balik ek wakakaka
kopok pun nak bawak balik? ampeh tolllll

Makan banyak tu jek.. pastu banyak tak abis..
dan bil yang diterima
ha koo!!!!!!!!! punyela menyentapppp
rugi..rugi... Ikutkan ati nak tapau belaka yang tak abis tu ekekeke

Anyway, thanx Yus sebab sudi banjer Kak Ena dan Arif..
Pasni kita dah berpisah tapi still leh jumla makan2 rite?
Dan selamat bertugas di tempat baru...
Ingat kenangan kita masa di opis lama dulu ye..


post signature


15 luvbites:

myQza said...

ehem ehem.. amat kacak sekali yg belanja itu! eh! maksudnya. amat baik hati sekali org yg membelanja itu!!
aku x pernah makan di SR. selalu tapau bawak balik jek. itu pun kek semata2.. ekekekeke

Neeza.Areef said...

ko nih ena..nk wat aku gelak jek
mane ade kelas sgt pn SR tu...ko mkn je cara ko dulik haper...
tpt lepak2 je kt situ

asal ko x try japanese soba..sedap wooo....

air apple green + lime tu mmg sedap..ade asam kecut kan

nasazfrog... said...

ADUYAIII... SR YE,, UHH LAMA GAK TAK MAKAN2 KAT SITU,, TAPI KEK DIA MEMANG SODAPKAN,,, MAHAL PUN BERBALOI... :)

Unknown said...

tED|
hepp tedi.. ko ckp biar yg jujur.. yg mana kacak.. kacak banjer atau kacak rupa? :P

neezareef
erk! tak kless ek.. huhu aku ase cam kless jek za..mayb sebab deco dia over kot ekekke
aku kan tak ske cuba mende yg baru.. a'ah, ade asam kecut..tu yg sedap tu ihiks..

nasazfrog
erk! hehehe tak minat r kek dia so tak tau sodap ke idak ihiks..

nenekrock said...

haks betul ckp kak neeza
SR setarap pija hut la jugak kak oi
cu pi crocodile farm restaurant tgk kelas tak kelas membayornya nnti haks

kakk ada tag utk akk silala buat yooo

Farasela said...

Rege kat SR bisa le camtu...tgk tempat le...sy pun jarang g sana...adaik2 sy je rajin melepak...ala...dpn umah je...6 min jln, dah sampai...tp kaka, kalu org blanjer, bedal je mahal @ tak..hehehehe...Family sy slalu beli kek je kat SR nie...kek2 dia bsr2 n memualkan bg sayer...sayer pun kurang layan...

sweetfiza said...

ye la ena...makan je camne pun...
x yah nak sesopan sesantun pun...hehehe....

ada award yer kat blog fiza ...
nnti ambik k...

Anonymous said...

Salam eda,

Mekasih sudi masuk blog akak deq. Akak klu SR tu oder minum jek, hat kek tu akak cam xlalu, sgt memuakkan & akak pon x bape sker chiss...ngeh².

Fara_Adura said...

Hiks.. akak.. ice blended itu sangat menyentap keimananku..

Kalo cani besh ler akak kan..nak suh org tuko ari2..ade org banje..hehe

Ayen Giggs said...

Cakap kat Arif tu gaye die dengan rokok kat mulut sebiji macam 'bapok ayam',hahaha...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

adoi kak
aku nie sebenarnyer sama jer ngan ko
makan kat tempat ada class nie....mmm...boleh di hitung...tu pun lepas kawen ler baru aku merasa laki aku bawak kak..he he he

kak...gi SR...try chicken cordon bleu dia...sedap ooo...air plak apple lime.....aiyooo...menitis kak air liur....

cuma kat SR nie ...mahal ler sikit kan...makan 2 org jer dekat RM50 dah

Mamamanja said...

lama x makan kek SR

chamizah said...

wah...ena mkn kt secret recipe...best tuh...cha takot nk masuk SR sbb mahal..almaklum la..kite ni org2 sederhana jer..penah masok pon time SR wat promosi Menu RM9.99..heheh..bleh la..rasenye tu morah la sket..pas2 xde masok lg dah..huhuhu...

PerantauSepi1306 said...

amvoiii adik2 banjerr gitu... ena len kali kalo masuk ke SR tu ko order tom yam kung.. sodappp, pasti tokak leh terima nye... paih tu torai plak lamb stew cecahn ngan ghoti.. perghhh gerentei beresss gitu.. dan ir mmg kompem... air ijo tu sedap atau ice lemon tea dia pun sedap gak.. lain sket rasa sbb dia bubuh lemonade instead of limau nipis... hehehe

Unknown said...

sedapjer aku tngk ko nyer menu...betuah ko ...dahler adik ko kacak pemurah pulak tu...hehe

niler masa nak suruh adik belanjer...nanti dah tawen lain citer lak...hehe