::Followers::

::Click Me::

::Click Me::

Tuesday, July 21, 2009

Mimpi ngeri

Kowang penah mimpi ngeri tak?
Bukan mimpi antu tapi mimpi yang melibatkan family tersayang kiter?

Camni kisahnye...
Malam tu aku sefamily p lawat anak sedara hubby aku kat Kuantan Medical Centre (KMC) cuz kena operate kat kaki..
Masa nak balik naik lif tu, ade nurse tengah tolak baby kuar dari labour room..
So sweeetttttttoooooooooo kowanggg... siyes! aku plak truja tengok muka baby tu...
Cam dah tak sabar sangat...
Balik tu, aku naik dulu ke bilik sebab dak2 ni takmo tido lagi..
Aku sejak peknen ni memang kul 10.30 dah ngantuk melainkan waktu coti, leh plak mata ni tahan sampai kul 12malam hehehe
Masa baring tu, aku teringatkan baby face yang tadi...
Sesambil tu aku usap prot n bercakap2 ngan baby almaklumla baby aku ni time aku nak tido, time tu la dia berjaga dan berjoget2 dalam prot ni so aku amik kesempatan berborak ngan dia..
'Baby, Ibu ade tengok salah sorang baby tadi, Ibu rasa truja sangat dan tak sabar tunggu kelahiran baby nanti.. Ibu harap kita akan sama2 selamat, sihat dan sempurna.. Ibu tau, mengandung kali ni Ibu terlalu beremosi dan fikir bukan2.. Ibu tak tau kenapa tapi Ibu rasa Ibu tau puncanye cuma Ibu sering menidakkannya... Yang pasti sayang, Ibu nak baby lahir ke dunia ni dalam keadaan sihat, selamat dan sempurna ye sayang... Ibu tak sabar sangat malah kakak2 baby pun dah tak sabar.. Slalu ciom baby terutama si Adik tu...'
sesambil aku borak tu, aku siap nanes tersedu2 huhuhuhu
aku taktau nape aku jadi terlalu sensitip kali ni..
Akhirnye aku terlelap dengan tersendiri...

Tetiba dalam kul 3.00pagi tu, aku termimpi yangmana hubby aku curang...
Aku dapat rasakan aku berada dalam mimpi tersebut..
Selama ni aku mimpi, juz setakat mimpi je la tapi kali ni aku merasai yang aku berada di situasi tersebut.. Kowang faham tak maksud aku?
Di akhir mimpi tu aku terjaga dari tido..
Terduduk aku sambil merenung hubby aku...
Adakah ia akan menjadi kenyataan ataupun sebenarnya ia hanya mainan tido?
Nak je aku gerakkan dia, citer pe yang berlaku dalam mimpi aku tapi sian la plak..
Lalu aku sambong tido dan sehingga ke arini aku masih rasa akan kewujudan aku didalam mimpi tersebut... dan aku rasai ketakutan itu...

Ya Allah.. jangan skali2 aku kehilangan suami serta anak2 aku kerana merekalah nyawaku...
Kalo tanpa mereka, tak mungkin aku bernapas selancar ini..
Ya Allah Ya Tuhanku... tolong jangan pisahkan kami..
Tolong jangan tronkan ujian dan dugaan yang berat untukku pikul kerana aku tak mampu memikul dan melaluinya
....AMIN....


post signature

15 luvbites:

messyremo said...

mimpi tu je kak..

jgn dok pk sgt~~

akak tu dah la peknen,pk bukan2 lak~~

HASNAH said...

Besa la tu Ena...pembawakan budak...fikir macam2 sampai terbawak dlm mimpi...apahal pon take rest and jgn pikir bukan2...ye...tunggu masa bersalin ngan tenang...sy doakan agar sumer nyer selamat....insyaallah....

myQza said...

ha ha ha.. mimpi boleh buat pilemmm da..
moga2 semuanya selamat

attyfir said...

insyallah.takde apa2 yang akan terjadi ena..
aku doakan kau & family..selamat semuanya..amin

ღ lienurulz ღ said...

jangan difikirkan sangat kak ena..
sume tu hanya mainan tidur..

nurul doakan agar akak dan junior dlm perut tu selamat..insYa'allah

ZiE FAUZi said...

kak,mimpi jer tuh...jgn pikir bukan2 lak...

ibu_umairah said...

jgn pikir sangat kak........nant akak pulak sakit!!!!jgn ingat2 mimpi karut itu...banyakkan selawat syiffa

Y@ZeD@ said...

mimpi kan mainan tido.. takde pe2 la.. jgn emo sgt k!!

Neeza.Areef said...

see,
ko mmg telebih emosi kan..smpai tebawak2 msk mimpi..
dah nk pg br ko tdo tu mainan tdo je

ima shhs said...

nauzubillahhiminzalik.....jauhkan sahabatku ini dari perkara2 begitu...amin

ena, aku slalu kalo mimpi mende yg bukan2 n terjaga dr tido, sure lepas tu aku akan meludah sblh kiri aku. Bukan ludah yg kuar air liur tuh, tp ludah yg bunyi ptui..ptui... sambil dlm ati niat mnta dijauhkan mimpi tu dr jd kenyataan...ni petua org2 tua lah kan...

mcm manapun ko byk2 kan istighfar ekk...moga dilindungi...:))

ninie said...

ena jgn pk bukan-bukan ye... Insya Allah takde apa-apa yang berlaku.. semoga sumenya selamat... bykkan selawat ya...

sweetfiza said...

jgn banyak pikir sgt ...
semoga semuanya akan selamat ..baby & ibunya...

kekadang mungkin sebab preggy kot ..tu yg pikir bukan2 ..

achee_b165 said...

p-na penah mimpi camtu.. sakit ati dia,,huiiihh tuhan saja yg tau...

p-na bangun siap tumbuk2 hubby.. dia dah blurr?/ pehal nie..kikiki

Unknown said...

messyremo
kekdg mainan tdo tu leh jd kenyataan tau uhuks

hasnah
thanx hasnah tp yg ketiga ni jek beremosional sket uhuks

tED|
ko gelakkan aku ek tedi.. ko kawen nnt ko tau r camne :P

atty
thanx atty huhuhu

nurulz
sama2 la kiter dik..

zie fauzi
insyaAllah dik.. akk cuba

ibu_umairah
takmo igt tp sentiasa terbayang huhuhu

yazeda
kekdg mainan tdo ni dia bg kiter hint akan sesuatu kan terjadi

neezareef
ntahla za.. yg ke-3 ni jek aku jd camni.. dulu tak pun

ima_shhs
ohh camtu ek gayanye.. pesal tak btau awal2 huhuhu

ninie
thanx ninie huhuhu

sweetfiza
aku dah 3x preggy fiza, ni je yg emosional lebey huhuhu

p-na
wakakaka sian hubby p-na..

Farasela said...

mimpi mainan tdo...jgn pk sgt...ingat kandungan...byk pk, tu tekanan darah rendah...Insyaallah, hubby akak x camtu... ;-)